Kerätäänkö tähän ystävällisiä tapoja ilmaista vaivautuneisuutensa julki-imetyksestä
Tuo edellinen anopin aloittama ketju meni tappeluksi.
Surettaa sekä ap anopin että minän puolesta. Ties miten pitkällinen kriisi tästäkin saadaan aikaan, kun ihan syyttä suotta ap:kin saadaan nyt pitämään imettävää miniää kamalana itsekkäänä akkana ja lietsotaan riitaa molemmin puolin.
Ehkä miniällä on vaan kotoisa olo anoppilassa, kuin perheen parissa ja siksi uskaltaa imettää apenkin nähden? Miniä ei varmaankaan ajattele appea varsinaisesti miehenä vaan miehensä isäsä ja lapsen isoisänä. Ei siis ymmärrä, että imettäessään vauvaa tulee ensi sijassa tuoneeksi apelle mielen paljaat rintansa. Ja jos tajuaakin ja teke asian tahallaan, sitä suuremmalla syyllä anoppi voisi näyttää kypsemmän ja fiksumman naisen esimerkkiä ottamalla asian asiallisesti ja ystävällisesti puheeksi.
Olisiko kyseisestä anopista sanomaan miniälleen hienotunteisesti, että appi on vähän vanhanaikainen ja meina nolostua. Miniä voi aluksi pahoittaa mielensä eikä ehkä halua ihan heti uudestaan kylään. Mutta kun ajan kanssa saa asiaa miettiä, luulisin, että ymmärtää. Jos taas anoppi vaan selän takana puhisee, niin vaikuttaahan se väleihin. Miniä varmasti aistii, etä joku on vialla, mutta tuskinpa tajuaa imetyksen olevan syynä eli asia korjaannu mihinkään suuntaan.
Anoppi varmasti ymmärtää senkin, jos vauva syö tiheästi ja asian takia on sitten hankala kyläillä. Vauvat kasvavat nopeasti ja siihen asti anoppi voi vaikka kyläillä ilman appea vauvan kotona. Tai appikin voi tulla mukaan ja itse poistua huomaamattomasti paikalta aina kun vauvaa aletaan syöttää.
"viittiks liisa laittaa nuo lärpykät piiloon, ko meän matti niitä tuijottaa sitte koko aja"
Itse olen miespuolisille vieraillemme ollut sen verran vieraanvarainen, kun on aika imettää, poistun takavasemmalle eli vaikka makuuhuoneen rauhaan sen tekemään.
Toista ketjua en ole lukenut.