Miten käyttäysit 3000 euron perinnön
Sain kaukasemmalta sukulaiselta perinnöksi 3000 euroa. Mietin miten käyttäisin sen, sillä en haluaisi käyttää perintöä elämiseen. Olen myös miettinyt mitä perinnön jättäjä olisi halunnut että sillä tekisin? Säästäisinkö vai käyttäisinkö sen itseeni? Mietin että lähtisinkö matkalle, sisustaisinko, ostaisinko sillä jonkun korun?
Mitä sinä tekisit jos rahan laitto arkeen ei ole vaihtoehto?
Kommentit (23)
Burberryn untuvatakin ja Louis Vuittonin käsilaukun. Niistä olen haaveillut jo pitkään.
Tällä hetkellä varmaankin ostaisin jonkun Kalevala-korun, muiden idean pohjalta muistuttamaan ihmisestä. Loput käyttäisin kaiketi remonttiin vaikkakin matkakin houkuttelee.
Meillä se tosin menisi ihan vain perheen viikon lomaan ja tuskin edes riittäisi.
Vai pitäisikö käyttää äidinkielen opettajaan kun kirjoitus on näköjään näin vaikeata kun jo otsikkoon sain kirjoitusvirheen ;).
ap
sitä arkeen ja laskuihin pitäisi laittaa, mutta JOS niin ostaisin itselleni tonnin timanttisormuksen ja kahdella matkustaisin yksin Lontooseen viikoksi ja shoppailisin.
Koru muistoksi olisi kyllä kaunis ajatus, mutta en ole varma raaskisinko ostaa niin kallista korua kun sellainen voi kuitenkin hukkua.
Tai miten olisi taulu? Tai miksei muutenkin joku pysyvä sisustuselementti?
Suunnittele käyttö vasta sen jälkeen. Itse säästäisin ko. summan mieluummin kuin laittaisin menemään "turhakkeisiin"...
Itse on saamassa perintöä muutaman kymmenentuhannen verran, osa menee asuntolainaan, loput säästöön.
kanssa kaukaisemmalta sukulaiselta 2999 euroa. Hän on saaattohoidossa tällä hetkellä. Keväällä itse järjesteli asioita etukäteen ja halusi näin muistaa minua. Emme tavanneet, mutta lähetti minulle kirjeen, että käyttäisin rahan vain ja ainoastaan itseeni. Suositteli jotain matkaa ja lopuksi ps. että kuitenkin sieltä sitten ostat lapsille kaikkea tarpeellista.
Olen miettinyt kohdetta, mutta lastenhoitajan saaminen pitkäksikin viikonlopuksi on hankalaa. Mieli tekisi lähteä lasten kanssa kylpylään jouluksi ja sitten loput käyttää arjen helpottamiseen.
Suunnittele käyttö vasta sen jälkeen. Itse säästäisin ko. summan mieluummin kuin laittaisin menemään "turhakkeisiin"...
Itse on saamassa perintöä muutaman kymmenentuhannen verran, osa menee asuntolainaan, loput säästöön.
menee vasta 20 000 jälkeen veroa. Lahjavero menee 2999 euron jälkeen.
Ehkä ostaisin puolella "perintösormuksen" ja toisella puolella jotain luxusta itselle, matka, kasvohoito tms.
ei sais maksaa opintolainaa pois niin sitten lähdettäis perheen kanssa matkalle, esim. 2vkoa Thaimaassa, kiitos!
tai hemmottelisin itseäni timanttisormuksella, kampaajalla, kasvohoidolla jne. eli käyttäisin rahat itseeni.
Kauneusleikkaukseen....:D Tosin ei se riittäisi...pitäisi lainata loput.
on sitten eläkkeellä jotain.
Vaihtoehtoisesti vietät mukavan pitkän viikonlopun perheen kanssa jossain suomessa.... about 1300 € ja 200 € hemmottelet (kasvohoito ym.) sekä itseäsi, että viet perheen vielä syömään ja elokuviin.
Sitten loput 1500 € osakkeisiin tai rahastoon tulevaisuutta varten.
no menen joka tapauksessa, ei tuollainen pikkusumma taloutta muuttaisi suuntaan eikä toiseen. raha olisi ja menisi muiden joukossa. ei tarvetta korvamerkitä.
Perintö tuli kaukaiselta sukulaiselta joka halusi jostain syystä muistaa minua testamentissaan vaikka olen nähnyt hänet viimeksi pikkutyttönä. Samoin hän muisti muitakin suvussa olevia silloisia lapsia. Kun hän halusi minua muistaa niin minäkin haluaisin käyttää rahan harkiten ja sukulaisen muistoa kunnioittaen. Ehkä päädyn ostamaan ainakin osalla jonkun esineen tai korun joka jäisi sukuuni muistuttamaan myös tästä vainajasta.
ap
Ehkä n. tonnilla, esim klassikkovalaisin olisi kiva, tai nojatuoli.
Loput jakaisin lapsilleni, ostaisin osakkeita varmaan.
Osakeidea olisi kiva etenkin juuri noiden osinkojen takia jotka muistuttaisi joka vuosi perinnön antajasta. Ongelma on vain siinä että olen surkea sijoittaja, sitäkin on kokeiltu.
ap