Mitä ajattelisit jos miehesi ostaisi paljon
joululahjoja lapsilleen entsisestä liitostaan mutta yhteisillenne ei ainoatakaan? Perusteeksi sanoisi että kun sinä kuitenkin ostat yhteisille.
Kommentit (26)
Edes jollekulle jotain.
Mutta ei: minä ostan lahjat kaikille lapsille.
Mies ei kai edes muistaisi lastensa syntymäpäiviä. Joulua ei sentään voi olla huomaamatta.
koska haluavat ostaa söpöjä asioita. isä on nähtävästi kokenut monta kertaa tuon vauvavaiheen, joten hänellä ei ole tarvetta ostaa itse vauvoille mitään, varsinkin kun tietää, että sinä ostat perheen yhteisistä rahoista. yhteiset rahathan teillä nähtävästi on, jos mies maksaa isompia laskuja.
nimenomaan siksi että mies ei tuntenut HALUA etsiä ja valita itse lahjoja pienimmille. Isompien lahjoja kuitenkin aina miettii pitkään. Ok, vauvojahan nuo yhteiset vasta olivat, mutta ainakin minä halusin ehdottomasti hankkia heille jotain ihanaa ensimmäiseksi jouluksi, samoin moni sukulainen, kummi, ym.
Eka ajatus oli että edelliusen liiton lapsety saavat lahjoja molemmilta vanhemmiltaan, uuden liiton lapset vain sinulta.
Niin juuri.Osallistuuko hän teidän lastenne lahjojen kustannuksiin ja sinä hoidat hankintapuolen?
Ei, minä maksan omalta tililtäni. Meillä on omat tilit mutta kumpikin maksaa yhteisiä sen enempää laskematta. Olen hoitovapaalla joten mies maksaa isommat laskut.
Vai hoitaako mies vain lahjojen hankinnan, kun lasten äiti ei esim ehdi, ihan niinkuin sinä hoidat teillä? Tässä onkin useampi vaihtoehto...
Ei, lasten äiti ostaa itse lahjoja. Yleensä sellainen 20-25 pakettia/ lapsi. Ja niistä on aina pari isompaa kuten omat digikamerat, kannettavat tms. Mutta kuten sanottu, rahan määrä ei tässä ole se pointti.ap
Mutta ymmärrän ap:tä, vaikka ensin olinkin toista mieltä. Meidän vauvamme oli ekana jouluna 4 kk ja sanoin miehellenikin, että ostetaan joku toimintalelu ja se on sitten siinä. Ostin sitten pehmojunan ja paketoin sen. Mies havahtui jouluun päivää ennen, juoksi kauppaan ja osti 8 pehmolelua!!!!! Olin aivan raivoissani mutta yksi noista pehmoista muodostui lapselle tärkeäksi ja se on vieläkin unikaverina (lapsi 4 v). Kyllä, on tärkeää, että se joulu muistetaan vauvoillekin vaikka sitten yhtenä pehmoleluna. Se on tärkeää äidille, se on valokuvissa tärkeää myös myöhemminkin.
Sano sille isälle suoraan, että myös vauvat ovat hänen lapsiaan ja ostaa joululahjatkin sitten omantunnon mukaan kaikille lapsilleen. Rahallinen arvohan ei ole pienille tärkeää vaan se, että jotakin saadaan.
on vaihtoehtoja: 1. kerrot miehelle, että sinusta on epistä, ettei hän hanki lahjoja, mieti niitä ja tunnustele kaupassa. Tärkeintä on ostaa krääsää muistoksi, jotta lapsi voisi sanoa isän ostaneen hänelle pupun. (Muistojahan ei synny valokuvista, yhteisistä hetkistä jne)
2.Kerrot, että aiot saada jouluna itkupotkuraivarit, jos yhteiset lapset eivät saa lahjoja
3. Eroat lastesi isästä, jotta hän hankkii lapsille lahjoja. Voit sitten itse hankkia 50 lahjaa kummallekin, jotta lapsesi saavat enemmän lahjoja kuin edelliset lapset (näiden äitihän hankki 20-25).
Tuota teidän tapaustanne käyttäen voisi verrata siihen, että miehesi olisi alkanut mullittelemaan kun sinä et käynyt ostamassa vauvalle mitään "ihanaa".
Ap:n vauvat saavat kummien ja mummien lisäksi lahjan/lahjoja vanhemmiltaan (paitsi jos äiti hormonihuuruissaan alkaa osoittamaan mieltään ja korostamaan että "Nämä lahjat ovat äidiltä, isä ei ostanut mitään!". Minusta on aivan naurettava odotus, että perheessä molempien vanhempien pitäisi ostaa omat lahjat lapsille! Meillä ainakin kaikki lahjat ovat meiltä molemmilta, ihan siitä riippumatta kumpi ne kaupasta hakee.
T: se aiemmin vastannut ydinperheen äiti, jonka mies ei osta lapsille lahjoja
oletan, että aikaisemmille lapsille ostamat lahjat ovat sekä sinulta että isältä.
Ja ne lasten äidin ostamat lahjamäärät eivät kuulu tähän yhtälöön ollenkaan.