Mitä ajattelisit jos miehesi ostaisi paljon
joululahjoja lapsilleen entsisestä liitostaan mutta yhteisillenne ei ainoatakaan? Perusteeksi sanoisi että kun sinä kuitenkin ostat yhteisille.
Kommentit (26)
Miehelläsi ei ole yhteistä perhettä enää exänsä kanssa, joten hänen on muistettava näitä lapsiaan itse. Sinun kanssasi on yhteinen perhe, joten tietenkin ne lahjat ovat molemmilta vanhemmilta. Ja sinähän olet tämän kotihomman jo hoitanut. Odotatko, että pesette vessankin yhdessä?
Soitellaan myös miehen exän kanssa ja joskus ostetaan teineille isot lahjat yhdessä.
koska mä ostan yleensä kaikille... Jos sä et osta miehesi lapsille, niin ihan järkevästi miehesi ajatellut.
katsellaan yhdessä ne hänen lapsilleen tulevat lahjat. Yhteisemme syntyivät marraskuussa viime vuonna joten en päässyt kaupoille. Itku minulta pääsi jouluaattona kun huomasin, että hän ei ollut hankkinut yhtä ainoaa lahjaa yhteisillemme mutta isommat saivat kumpikin paljon, paljon (kalliita vaikka rahalla ei tässä ole merkitystä) lahjoja isältään.. ja vielä enemmän vielä äidiltään. Minusta tuntui kuin hän välittäisi enemmän isoista, kun ei pienille edes lahjoja halua katsella...
et tässä näkee tän uusperheiden ongelman, nimenomaan ne yhteiset jää aina hiukan vähemmälle (vaikka toki siinä mielessä voittaa et vanhemmat on yhdessä, mikä varmaan painaa enemmän) koska ne eroperheiden lapset saa lahjat, reissut ym ym molemmilta vanhemmiltaan. Lohdutus sekin sitten:D
2
Eka ajatus oli että edelliusen liiton lapsety saavat lahjoja molemmilta vanhemmiltaan, uuden liiton lapset vain sinulta. Osallistuuko hän teidän lastenne lahjojen kustannuksiin ja sinä hoidat hankintapuolen?
Vai hoitaako mies vain lahjojen hankinnan, kun lasten äiti ei esim ehdi, ihan niinkuin sinä hoidat teillä? Tässä onkin useampi vaihtoehto...
ainakin meidän perheessä isä on melkein aina töissä, ja viikonloppuisin on harkkoja ym. Yhteisiä näkee siis hyvin vähän. Mutta kun isommat tulevat käymään, isä pyyhkii kalenterista pois kaiken muun. Ja isommilla on isompien jutut joten aika paljon joudun jäämään pienempien kanssa pois niistä.
et tässä näkee tän uusperheiden ongelman, nimenomaan ne yhteiset jää aina hiukan vähemmälle (vaikka toki siinä mielessä voittaa et vanhemmat on yhdessä, mikä varmaan painaa enemmän) koska ne eroperheiden lapset saa lahjat, reissut ym ym molemmilta vanhemmiltaan. Lohdutus sekin sitten:D
2
Ihan ydinperheessä olisi tapahtunut samoin. Turhaa rahojen haaskausta, jos vauvoille ostetaan krääsää. Edes 1-vuotiaat eivät kaipaa muuta kuin ehkä yhden lahjan.
katsellaan yhdessä ne hänen lapsilleen tulevat lahjat. Yhteisemme syntyivät marraskuussa viime vuonna joten en päässyt kaupoille. Itku minulta pääsi jouluaattona kun huomasin, että hän ei ollut hankkinut yhtä ainoaa lahjaa yhteisillemme mutta isommat saivat kumpikin paljon, paljon (kalliita vaikka rahalla ei tässä ole merkitystä) lahjoja isältään.. ja vielä enemmän vielä äidiltään. Minusta tuntui kuin hän välittäisi enemmän isoista, kun ei pienille edes lahjoja halua katsella...
Siis miehesi ei ostanut viime jouluna noin kuukauden ikäisille lapsillenne (kaksoset?) lahjoja? Tuota minun on vaikea nähdä kriisinä. Ethän vielä tiedä miten lahjat tänä vuonna menevät - ehkä mies antaa joululahjoja kaikille lapsilleen.
Olin kai 8
aikaa mieheltäsi.
ainakin meidän perheessä isä on melkein aina töissä, ja viikonloppuisin on harkkoja ym. Yhteisiä näkee siis hyvin vähän. Mutta kun isommat tulevat käymään, isä pyyhkii kalenterista pois kaiken muun. Ja isommilla on isompien jutut joten aika paljon joudun jäämään pienempien kanssa pois niistä.
2
et jokaiselle ostetaan yksi lahja, siis minä ostan, suunnilleen samaa hintaluokkaa, ei se ero niin paljon siinä lahjojen määrässä näy.
2
Vai onko teillä samanikäisiä lapsia?
et jokaiselle ostetaan yksi lahja, siis minä ostan, suunnilleen samaa hintaluokkaa, ei se ero niin paljon siinä lahjojen määrässä näy.
2
Ostamme kaikille lapsille yhtä paljon. Sinun minun ja meidän, joita on yhteensä 7kpl.
Ja tietty sitte ku on isompia niin tarpeen ja toiveiden mukaan, ei pakolla laiteta samaa summaa. Mutta tuskin se taapero tietää onko lahja maksanut 10 euroa vai sata:)
Ja tietty sitte ku on isompia niin tarpeen ja toiveiden mukaan, ei pakolla laiteta samaa summaa. Mutta tuskin se taapero tietää onko lahja maksanut 10 euroa vai sata:)
nimenomaan siksi että mies ei tuntenut HALUA etsiä ja valita itse lahjoja pienimmille. Isompien lahjoja kuitenkin aina miettii pitkään. Ok, vauvojahan nuo yhteiset vasta olivat, mutta ainakin minä halusin ehdottomasti hankkia heille jotain ihanaa ensimmäiseksi jouluksi, samoin moni sukulainen, kummi, ym.
Eka ajatus oli että edelliusen liiton lapsety saavat lahjoja molemmilta vanhemmiltaan, uuden liiton lapset vain sinulta.
Niin juuri.
Osallistuuko hän teidän lastenne lahjojen kustannuksiin ja sinä hoidat hankintapuolen?
Ei, minä maksan omalta tililtäni. Meillä on omat tilit mutta kumpikin maksaa yhteisiä sen enempää laskematta. Olen hoitovapaalla joten mies maksaa isommat laskut.
Vai hoitaako mies vain lahjojen hankinnan, kun lasten äiti ei esim ehdi, ihan niinkuin sinä hoidat teillä? Tässä onkin useampi vaihtoehto...
Ei, lasten äiti ostaa itse lahjoja. Yleensä sellainen 20-25 pakettia/ lapsi. Ja niistä on aina pari isompaa kuten omat digikamerat, kannettavat tms. Mutta kuten sanottu, rahan määrä ei tässä ole se pointti.
ap
Minusta olisi pööut ihana muisto, "Tämän pupun valitsi minulle isi ensimmäiseksi joulukseni". Ja tuo pupuesimerkki tuli siitä että miehen esikoinen voi sanoa juurikin noin- ja sanoo.
ap
Kuka ostaa monia lahjoja vauvoille? tai edes taaperoikäisille?
Minkäikäisiä ovat ap:n miehen lapset?
15, 12 ja 4.
ap
mutta mieheni on ehkä pari kertaa elämässään ostanut lapsillemme lahjoja, muuten minä hoidan sen homman aina.
Vauvoille emme ole ikinä antaneet lahjoja, korkeintaan vaippapaketin tai jonkun vaatteen jos tuntuu että isommat kyselevät miksi pienimmät eivät saa lahjoja. Ja todellakin vanhimmat lapset saavat kalliimpia lahjoja kuin vauvat tai pienet taaperot!
Minusta tässä ei siis ole mitään outoa tai vääryyttää tai edes mitään korjattavaa. Kyse on vain erilaisista tavoista! Se, että sinä tahdot antaa vauvoille jotain ihanaa ensimmäisenä jouluna on sinun valintasi. Vaikka miehesi valitsee toisin, ei se silti tee hänestä huonoa isää. Kuinka moni mies ylipäätään kiertelee kaupoissa hypistelemässä tavaroita ja miettimässä mikä olisi ihana yllätys pikkuvauvalle..?
Oletko kysynyt millaisia lahjoja mies osteli omille lapsilleen silloin kun he olivat vastasyntyneitä?
koska mä ostan yleensä kaikille... Jos sä et osta miehesi lapsille, niin ihan järkevästi miehesi ajatellut.