Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ärsyttää miehen veljen perheen lahjat, antavat aina

Vierailija
06.11.2010 |

vaatetta mikä ostettu halpisliikkeistä, kuten lindex. h&m, kappahl, jne. En tykkää kyseisistä tusinavaatteista pätkääkään, heitän ne uffille samantien.

Itse ostan lahjaksi aina laadukasta, enkä tuollaista paskaa. No, tänä jouluna ei heidänkään pentunsa tule laatua saamaan, ostan samaa paskaa mitä meillekin suoltavat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et sitten suoraan ilmoita heille että et tarvitse pehmeitä paketteja? tai muutakaa? Mä en käsitä tuollaista elintasosta urputtamista. Kertoo sinusta ihmisenä kun pitää täällä saamiesi lahjojen laadusta sihistä vaikka toinen sua/teitä hyvää hyvyyttään ajattelee ja muistaa lajoilla! Ja kun kyseessä ei ees ole mitään paskaa! En halua ees kuvitella millainen elämä sulla on kaiken luxus materian ympäröimänä.. varustettuna tollasella asenteella muihin mukaviin ihmisiin!

Ps: Hanki löysempi pipo.

Vierailija
2/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla köyhiä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatetta mikä ostettu halpisliikkeistä, kuten lindex. h&m, kappahl, jne. En tykkää kyseisistä tusinavaatteista pätkääkään, heitän ne uffille samantien. Itse ostan lahjaksi aina laadukasta, enkä tuollaista paskaa. No, tänä jouluna ei heidänkään pentunsa tule laatua saamaan, ostan samaa paskaa mitä meillekin suoltavat.

Olen eri mieltä muiden vastaajien kanssa. Miksi kukaan ostaisi halpisvaatteita sukulaisille lahjaksi. Mieluummin ottaisin lahjaksi jotain itse tehtyä kuin Henkkamaukan rättejä. Jokainen voi ostaa käyttövaatteet itse. Sano sukulaisillesi että olette päättäneet olla ostamatta lahjoja tänä jouluna.

Vierailija
4/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noloa ostella sellaista halppiskamaa LAHJAKSI!

En ymmärrä miten näin moni on kanssani eri mieltä? Taidatte olla köyhiä?

Ap

Vierailija
5/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut mieleen, että ehkä näiden sukulaisten mielestä olette juuri tämän halpispaskan arvoisia oikeasti ;)

Kuten joku sanoi, mielummin köyhä ja fiksu (jos ymmärrät mitä tarkoitan.....)

Vierailija
6/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni vaimo ostaa aina kaikille PALJON lahjoja, kaikki kirppikseltä. Eikä edes ehjää ja siistiä välttämättä, tai saajalle sopivaa.

Vierailija
7/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
8/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on antanut lapselle lahjaksi kirppikseltä ostamiaan vaatteita. Eivät nekään ole olleet kauneimmasta päästä.

Mun mielestäni noissa ap:n mainitsemissa halpisliikkeissäkin myydään ihan kivannäköisiä ja hauskojakin vaatteita. Pianhan ne kuitenkin jäävät pieniksi, kun lapset kasvavat koko ajan. Toisaalta UFF varmaan hyötyy, kun saa ap:lta kiertoon ehjää ja uutta lastenvaatetta.

Vierailija
9/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noloa ostella sellaista halppiskamaa LAHJAKSI! En ymmärrä miten näin moni on kanssani eri mieltä? Taidatte olla köyhiä? Ap

Minä nimittäin ostan aikuisille sukulaisille (joita on PALJON) konvehtirasian per perhe. Veljelle ja hänen tyttökaverilleen jonkun yhteisen max. 20e lahjan, omille ja appivanhemmille max 20e per nenä lahjan ja suurin osa lahjoihin säädetyistä rahoista menee oman perheen hemmotteluun: kolmelle lapselle ja miehelle (ja siltikään ei mee paljoa).

Ihan oikeesti: ei joulun tarvii olla kallis. Kyllä meilläkin on rahaa, säästöjäkin löytyy, vaikkei rikkaita ollakaan. Käyttötavarat ostan itselleni itse ja jouluisin toivon vaan jotain semmosta mitä en itse ostaisi: hajuvettä, koruja mieheltäni, lasten oma tekemiä tai valitsemia lahjoja jne. Se mitä sukulaiset antaa tai on antamatta on vain ylimääräistä extraa. Ihan kiva saada, mutta en ota paineita ottamisesta tai antamisesta.

Ja rahasta: meillä säästetään. Rahaa on kiva olla. On kiva kun on varaa, mutta ei sitä ole pakko törsätä jouluna tai merkkipäivinä silmittömästi. Aina täytyy ajatella kaksi kertaa ennenkuin pistää tuulemaan.

Sitäpaitsi joulun jälkeen tulee kivat alet. Niin sukulaisille kuin minullekin jää kivasti taskunpohjalle omia "laatuhankintoja" varten, jotka varmasti miellyttää silmää...

Vierailija
10/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tartuta lapsiisi tuota kiittämättömyyttä.

Vierailija
11/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiittämätön ja pinnallinen ja puhut rumasti veljesi perheen lapsista ("pentunsa")

Missä elämänarvosi oikein liikkuvat? Ja vaikka muutenkaan ihmisen ei pidä mitata lahjan arvoa rahassa, voihan jopa olla, että viimeiset rahansa keräävät että saavat edes teille sen Lindex-vaatteen, ja ovat vaikka ostamatta itselleen sen takia jotain.

En käsitä tuollaisia ihmisiä kuin sinä. Liian pilalle passattu. Ehkä elämä opettaa jonain päivänä.

Vierailija
12/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunista otettua give-away kamaa:) Mun mielestä niin törkeää antaa jotain missä suurinpiirtein firman logo!

Vierailija
13/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no moi käly!

en mä enää teille osta mitään laadukasta, sen jälkeen kun kuulin sinun isoon ääneen kommentoineen kallista lahjaani, että "on varmaan alennusmyynnistä ostettu, siellä kaupassa oli alennusmyynnit"

ja tämä tarina EI ole porvoosta..

Vierailija
14/25 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä ap:n kanssa ihan samaa mieltä. En myöskään ymmärrä, miten joku edes kehtaa antaa lahjaksi jotain H&M:ää. Musta lahjan pitää olla jotain vähän luksusta - ei mitään sellasta arkista tusinakamaa. Siksi vaatelahjat pitää olla ns. merkkikamaa ehdottomasti tai edes kotimaista, kuten Marimekkoa. Meillä miehen sukulaiset toi jopa kastelahjoiksi H&M-asuja. Ja ihan varakkaat ihmset jopa.

Vierailija
15/25 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti niin huonosti provottu, ei mee läpi.

Vierailija
16/25 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ilmeisesti hiukkasen tylsä elämä... älä nyt vaan mee katkomaan välejä veljesi perheeseen, sinuna olisin iloinen kun on sukulaisia jotka antaa lahjoi. Monella ei ole ketään sukulaisia, ei lapsille serkkuja tai mummoja. Urpo!

Vierailija
17/25 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa oikein todenteolla saamiaan lahjoja. En tosiaankaan tajuu. Mutta kuten joku jo sanoikin niin lämmintä joulumieltä sullekkin.

Vierailija
18/25 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma sukuhan ei voi olla tuollaista rahvasta.

Vierailija
19/25 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
20/25 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittää lahjaksi saadut samantien pois. Luulisi sinunkin (vaikka taidat olla "parempi ihminen") silti ajattelevan miltä lahjan antajasta tuntuu jos saisi tietää. Mieti miltä sinusta tuntuisi jos antamasi lahjat heitettäisiin samantien pois? Mutta tosiasiahan se on, että makunsa kullakin. Eihän sitä voi makuasioista kiistellä. En siltikään puolustele sitä miten töykeät tavat sinulla on.