Oletko saanut enemmän lapsia kuin nuorempana toivoit?
Kommentit (11)
neljää olin halunut mutta halusin pari iltatähteä lisäksi. Sainkin vauvat ollessani 37v ja 39v, vanhin lapsista 17v nuorimman syntyessä.
Käsitin sen vastuullisuuden hiukkasen liian vakavasti...
Tosin jossain vaiheessa jo pelkäsn, etten saakaan sitä kolmatta, kun mies oli niin nihkeä kolmanteen.
ajattelin nuorempana, että haluaisin ison perheen,ainakin 4 lasta. Nyt kaksi lasta ja se tuntuu riittävältä. Monet asiat ovat tähän vaikuttaneet...
Nyt olen 34 v. ja mulla on 3 lasta :)
Nuoruuden ideologiassani kuvittelin, että en koskaan haluaisi omia lapsia.
Nyt minulla on kaksi ihanaa lasta.
esikoisen sain 18v mutta en kyllä ajatellut silloin muuta kuin että haluan LAPSEN siis yhden. Nyt oon 34 ja kuudes tulossa:) Suurperhettä sinänsä aloin haluta vasta kolmannen jälkeen, en ollut sitä ennen ajatellut.
suunnittelimme luokkakokousta pidettäväksi 10 vuoden kuluttua. Silloin sanoin, että tuolloin minulla on yksi n. kolme vuotias poika! Ja juuri niin tapahtui :)
En koskaan hahmotellut itselleni useaa lasta. Vain 1 - 2. Ja tällä hetkellä minulla on tuo ainokainen. Ja olen tyytyväinen.
vaikka mun ei niitä pitänyt yhtään haluta silloin 2-kymppisenä. Joskus kyllä ihmettelen itsekin miten annoin luontoäidin itseäni noin jekuttaa, enkä pysynyt kannassani.
Nuorena haaveilin kahdesta lapsesta. Mutta kun se määrä oli kasassa, aloinkin haaveilla kolmannesta. Ja nyt kun lapsia on 3, haaveilen neljännestä... :)