Kauanko teillä oikein menee perusmeikin tekemiseen?
Siis monet kotiäidit eivät meikkaa, koska se olisi "turhaa" ja liian aikaavievää?
Mulla: Kasvojen pesu, perusvoide, puuteri, kahta eri luomiväriä, ripsiväriä ja huulipuna. Hiukset joko poninhännälle tai kammalla kiinni niskaan. Multa menee 5 min ja on ihan kiva, huoliteltu olo.
Eihän sitä kotona tarvitse yökerhomeikkiä ja -vaatteita laittaa, siisti ja huoliteltu voi silti olla.
Kommentit (44)
Mutta jos joku meikkaiskin niin mitä sitten. Mun mielestä on kyllä outoa että jos on laittaitunut kauniiksi niin sanotusti ja mies ei sitä huomaa mitenkään!
Pitää myös ottaa huomioon, että kaikki ei todellakaan ole luonnonkauniita. On ihmisiä joilla on esim. iho-ongelmia ja haluavat niitä peittää.Ja sä kyllä mainitsit että sun miehes ei huomannut mitään vaikka olit käynyt meikkaajalla.
kun joku väitti, että jos mies ei huomaa eroa, niin syy on huonossa meikkaustaidossa, johon minä sanoin, että olin käynyt selvästi harjaantuneella meikkaajalla, eikä mies silti huomannut eroa. Meikki oli kevyt, eli sellainen, jolla pitäisi tulla paremman näköiseksi näyttämättä ylimeikatulta. Sitten taas jos meikkaan itseni näyttämään ns. selvästi meikatulta, niin miehen mielestä näytän paremmalta ilman. Jos minulla on vaaleansininen t- paita, ja ostan täsmälleen samanlaisen, mutta vähän vaaleamman sinisen paidan, niin mies ei huomaisi eroa, mutta huomaisi tietysti eron t- paidalla ja toppatakilla.
Niin ja olen kyllä nähnyt monia miehiä, joiden iho on epätasaisen värinen, ja monilla voi olla akneakin, eikä kukaan silti vaadi heitä meikkaamaan, tai työnantaja ajattele, että onpas se nyt huolittelematon.
Kylläpä olette AV-mammat saaneet yksinkertaisesta kysymyksestäni ison ongelman aikaiseksi - miesten meikkaamiseeen saakka.
Mun ekaan viestiini liittyen: mulla on niin hyvä iho, etten tarvitse meikkivoidetta, minun ei myöskään tarvitse peittää tummia silmänaluksia valokynällä.
Luomien rajaus on pelkkä mielipideasia.
Mutta pointtini oli se, että jokainen meistä voi näyttää ihan pienelläkin laittamisella/meikillä huolitellulta. Vaikka kotiäitinä.