Kauanko teillä oikein menee perusmeikin tekemiseen?
Siis monet kotiäidit eivät meikkaa, koska se olisi "turhaa" ja liian aikaavievää?
Mulla: Kasvojen pesu, perusvoide, puuteri, kahta eri luomiväriä, ripsiväriä ja huulipuna. Hiukset joko poninhännälle tai kammalla kiinni niskaan. Multa menee 5 min ja on ihan kiva, huoliteltu olo.
Eihän sitä kotona tarvitse yökerhomeikkiä ja -vaatteita laittaa, siisti ja huoliteltu voi silti olla.
Kommentit (44)
..hän arvosteli sitä käsitystä, jonka oli saanut mm. meikittömyytesi perusteella. Kalpeus, silmäpussit, näkyvät juonteet, pieniltä näyttävät silmät ym. antavat erilaisen kuvan ihmisestä kuin huolitellumpi olemus.
Hauskinta mitä olen kuullut vähään aikaan. Ja minähän muuten meikkasinkin silloin tällöin, ei mitään vaikutusta.
Ja jos joku teille, hyvät naiset, on joskus sanonut, että näytätte todella paremmalta ilman meikkiä kuin kevyellä ehostuksella, niin joko hän on valehdellut, tai sitten ette osaa tippaakaan meikkaamisen jaloa taitoa.
kävin sellaisella ilmaisella meikkiständillä meikattavana, näytti se nainen ainakin itsensä meikanneen hyvin (ei pandasilmiä ym), sitten menin kotiin ja oikein kehotin katsomaan, miten hyvä meikki mulle tehtiin, mies ei huomannut mitään eroa. Minulla oli siis meikkivoide, ripsiväriä, huulikiiltoa ja luomiväriä.
Ja jos joku teille, hyvät naiset, on joskus sanonut, että näytätte todella paremmalta ilman meikkiä kuin kevyellä ehostuksella, niin joko hän on valehdellut, tai sitten ette osaa tippaakaan meikkaamisen jaloa taitoa.
kävin sellaisella ilmaisella meikkiständillä meikattavana, näytti se nainen ainakin itsensä meikanneen hyvin (ei pandasilmiä ym), sitten menin kotiin ja oikein kehotin katsomaan, miten hyvä meikki mulle tehtiin, mies ei huomannut mitään eroa. Minulla oli siis meikkivoide, ripsiväriä, huulikiiltoa ja luomiväriä.
Tai sitten sitä ei vaan kiinnosta sua katella. Mä pistän melkein päivittäin vähän meikkiä, jos jostain syystä olen laittanut sitä enemmän, esim. rajannut huulet ja huulipunaa sekä luomiväriä, niin kyllä mun mies heti huomaa. Onhan siinä selkeä ero!
Sielläkin monet väittivät ettei korkokengissä ole mitään jujua koska miehet ei KATSO KENKIÄ. Te väitätte ettei miehet HUOMAA MEIKKIÄ.
Niinpä. Miehet eivät reagoi niihin kenkiin tai meikkiin, vaan teihin kokonaisuutena. Korot nostavat sääret ja takapuolen eri asentoon, minkä miehet huomaavat tiedostamattaankin. Sama pätee meikkiin. Mies huomaa, että näytät tänään levänneeltä, mutta ei hän tajua, että se johtuu valokynästä, jota laitoit silmäpussien alle.
Tai sitten sitä ei vaan kiinnosta sua katella. Mä pistän melkein päivittäin vähän meikkiä, jos jostain syystä olen laittanut sitä enemmän, esim. rajannut huulet ja huulipunaa sekä luomiväriä, niin kyllä mun mies heti huomaa. Onhan siinä selkeä ero!
no vaikka ei kiinnostaisi katsella, niin kyllähän sen naama nyt väkisin on minuun päin suunnattu esim. seksin aikana tai kun puhumme toisillemme, mitä tapahtuu peräti päivittäin. Ehkä olet itse niin väritön ilman meikkiä, että ero on selvä. Minulla on tummat hiukset, silmät, kulmat ja ripset.
Tai sitten sitä ei vaan kiinnosta sua katella. Mä pistän melkein päivittäin vähän meikkiä, jos jostain syystä olen laittanut sitä enemmän, esim. rajannut huulet ja huulipunaa sekä luomiväriä, niin kyllä mun mies heti huomaa. Onhan siinä selkeä ero!no vaikka ei kiinnostaisi katsella, niin kyllähän sen naama nyt väkisin on minuun päin suunnattu esim. seksin aikana tai kun puhumme toisillemme, mitä tapahtuu peräti päivittäin. Ehkä olet itse niin väritön ilman meikkiä, että ero on selvä. Minulla on tummat hiukset, silmät, kulmat ja ripset.
Silti mun mies huomaa onko mulla huulipunaa vai ei tai luomiväriä. Eihän se mikään sokea ole, toisin kuin sun miehes.
Silti mun mies huomaa onko mulla huulipunaa vai ei tai luomiväriä. Eihän se mikään sokea ole, toisin kuin sun miehes.
todistettavasti ole sokea. Kyllähän se huomaa, jos minulla on vahva meikki, esim. tummaa luomiväriä, eikä se siis pidä vahvasta meikistä, mutta sitten se ei huomaa eroa kevyellä meikillä ja meikittömyydellä. Minkäs teen. En tajua, miksi tästä pitää edes väitellä, eikö se ole vain hyvä, että sinulla on mies, joka pitää sinua kauniimpana meikin kanssa, kun kerran tykkäät meikata, ja minulla päinvastoin. Tai ei minulla ole mitään itseni meikkaamista vastaan, mutta en vain koe tarvitsevani sitä joka päivä, kuten ei miehenikään, jos se miehen miellyttäminen oli teille se pointti.
Silti mun mies huomaa onko mulla huulipunaa vai ei tai luomiväriä. Eihän se mikään sokea ole, toisin kuin sun miehes.todistettavasti ole sokea. Kyllähän se huomaa, jos minulla on vahva meikki, esim. tummaa luomiväriä, eikä se siis pidä vahvasta meikistä, mutta sitten se ei huomaa eroa kevyellä meikillä ja meikittömyydellä. Minkäs teen. En tajua, miksi tästä pitää edes väitellä, eikö se ole vain hyvä, että sinulla on mies, joka pitää sinua kauniimpana meikin kanssa, kun kerran tykkäät meikata, ja minulla päinvastoin. Tai ei minulla ole mitään itseni meikkaamista vastaan, mutta en vain koe tarvitsevani sitä joka päivä, kuten ei miehenikään, jos se miehen miellyttäminen oli teille se pointti.
Missä mä niin kirjoitin? Kyse oli siitä, huomaako eron kun meikkiä on runsaasti ja siitä kun sitä ei ole, ja kyllä se huomaa.
En mä meikkaa joka päivä, esim. nyt mulla ei ole meikkiä.
Ja kyllä, toki mä haluan miellyttää mun miestä, mutta ensisijaisesti ehostan itseni takia.
tai jos tiedän lähteväni liikenteeseen. JOs tiedän, etten liiku pihaa kauemmaksi, meikkaan harvoin. Usein silloin minulla on myös bad haid day ja huivi päässä ( :
Meikkiin kyllä kuluu 10 minsaa (olen 40+ ( :
Pohjustus, valokynä, meikkivoide, kulmat, luomiväri, kajal, ripset, aurinkoa poskiin, huulten rajaus ja huulipuna.
Jos en muuta ehdi, pohjustan kasvot, ja laitan huulipunaa (minulla on kauniit AJ-huulet luonnostaan).
Hiukset ovat hyvin joka toinen päivä, kun pesen ja laitan ne ( : Eivät ole ponnaripituiset. JA nyt niissä on huono leikkaus. Siksi eivät ok seuraavana päivänä.
Olen ollut työelämässä yli 20 vuotta. Alalla missä pitää olla jakkupuku ja muutenkin huoliteltu olemus. Meikkaamin kuuluu siihen. Siksi en vapaallakaan nyt ihan täysin halua näyttää tapetilta.
joten aikaa menee.
Enkä meikkaa sen takia, etten tykkää olostani maalit naamalla.
Missä mä niin kirjoitin? Kyse oli siitä, huomaako eron kun meikkiä on runsaasti ja siitä kun sitä ei ole, ja kyllä se huomaa.En mä meikkaa joka päivä, esim. nyt mulla ei ole meikkiä.
Ja kyllä, toki mä haluan miellyttää mun miestä, mutta ensisijaisesti ehostan itseni takia.
minäkin, että mies huomaa eron runsaan meikin ja meikittömyyden välillä, ja pitää jälkimmäistä parempana. Ja runsas meikki ei siis minulla tarkoita mitään kirjavaa teatterimaskia, vaan tummempaa luomiväriä ja rajauskynää sekä huulipunaa, ja en esim. käytä tumman silmämeikin kanssa punaista huulipunaa jne, en siis näytä sirkuspelleltä.
Jos miehesi pitää sinua yhtä kauniina ilman meikkiä kuin meikin kanssa, niin miksi sinun sitten pitäisi häntä varten meikata?
Ehkä sinä et ole sanonut, että meikkaat miestäsi varten, mutta muut tässäkin ketjussa sekä siinä toisessa ovat sitä mieltä, että jos ei meikkaa, niin mies lähtee lätkimään tai pitää rumana, ja minä olin sitä mieltä, että kaikkien ei tarvitse meikata ollakseen riittävän kauniita.
Kolmen pienen kotiäiti ja kyllä, välillä on vähän hulabaloo ja hankalaa meikata joten ymmärrän ettei joku sitä tee. Itselleni se on tosi tärkeää ja siksi meikkaan joka aamu. Toisaalta meille ei ole väliä, viivästyykö ulkoilu 20 min.
Minä laitan aina luomivärit, ja kaikki herkut ja ehdin tehdä sen 20 minuutissa. Lisäksi hiukset jotka on suhteellisen nopeaa laittaa.
Töissä vielä 2 minuuttia, kun laitan kävellyn työmatkan jälkeen silmät paikoilleen. Jos ulkona on ollut kova tuuli, vielä pari minuuttia lisää, kun laitan hiukset kuosiin.
Pohja, sipaisu puuteria, talvella poskipunaa, silmien rajaus ja ripsari. Kulmissa on kestoväri.
Hiukset kiinni.
josku on kyllä huippuhauskaa tehdä ajan kanssa meikkiä.
miesten ei tarvitse meikata? Miksei he esim. tasoita ihonsa värivirheitä, värjää ripsistä ja kulmista tummempia, harvat värjää hiuksiaankin? Miksi se on heille ok työelämässä ja naisten kanssa? Minusta tämä on hieman omituista.
Meikin tekoon menee ehkä 7 min.
Mutta mulle kompastuskivi onkin sen poispeseminen illalla. Myönnän, en aina pese naamaa illalla. Meikit olisi pakko pestä. Siksi jätänkin usein meikit laittamatta...
Siis monet kotiäidit eivät meikkaa, koska se olisi "turhaa" ja liian aikaavievää? Mulla: Kasvojen pesu, perusvoide, puuteri, kahta eri luomiväriä, ripsiväriä ja huulipuna. Hiukset joko poninhännälle tai kammalla kiinni niskaan. Multa menee 5 min ja on ihan kiva, huoliteltu olo. Eihän sitä kotona tarvitse yökerhomeikkiä ja -vaatteita laittaa, siisti ja huoliteltu voi silti olla.
Missä mä niin kirjoitin? Kyse oli siitä, huomaako eron kun meikkiä on runsaasti ja siitä kun sitä ei ole, ja kyllä se huomaa.En mä meikkaa joka päivä, esim. nyt mulla ei ole meikkiä.
Ja kyllä, toki mä haluan miellyttää mun miestä, mutta ensisijaisesti ehostan itseni takia.minäkin, että mies huomaa eron runsaan meikin ja meikittömyyden välillä, ja pitää jälkimmäistä parempana. Ja runsas meikki ei siis minulla tarkoita mitään kirjavaa teatterimaskia, vaan tummempaa luomiväriä ja rajauskynää sekä huulipunaa, ja en esim. käytä tumman silmämeikin kanssa punaista huulipunaa jne, en siis näytä sirkuspelleltä.
Jos miehesi pitää sinua yhtä kauniina ilman meikkiä kuin meikin kanssa, niin miksi sinun sitten pitäisi häntä varten meikata?
Ehkä sinä et ole sanonut, että meikkaat miestäsi varten, mutta muut tässäkin ketjussa sekä siinä toisessa ovat sitä mieltä, että jos ei meikkaa, niin mies lähtee lätkimään tai pitää rumana, ja minä olin sitä mieltä, että kaikkien ei tarvitse meikata ollakseen riittävän kauniita.
Mutta jos joku meikkaiskin niin mitä sitten. Mun mielestä on kyllä outoa että jos on laittaitunut kauniiksi niin sanotusti ja mies ei sitä huomaa mitenkään!
Pitää myös ottaa huomioon, että kaikki ei todellakaan ole luonnonkauniita. On ihmisiä joilla on esim. iho-ongelmia ja haluavat niitä peittää.
Ja sä kyllä mainitsit että sun miehes ei huomannut mitään vaikka olit käynyt meikkaajalla.
ehkä 10-15 minuuttia.
Kasvojen pesu, meikkivoiteen levitys ja sen imeytyminen, poskipuna, puuteri, luomiväri (yleensä kahta eri sävyä), ripsari, kulmat sekä rajaukset ja mahdollisesti vähän huulipunaa tai huulikiiltoa.
Noh, monelle tuo on siis varmaan tyyliin juhlameikki mutta minulle ihan arkimeikki =)