Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko teillä oikein menee perusmeikin tekemiseen?

Vierailija
05.11.2010 |

Siis monet kotiäidit eivät meikkaa, koska se olisi "turhaa" ja liian aikaavievää?

Mulla: Kasvojen pesu, perusvoide, puuteri, kahta eri luomiväriä, ripsiväriä ja huulipuna. Hiukset joko poninhännälle tai kammalla kiinni niskaan. Multa menee 5 min ja on ihan kiva, huoliteltu olo.

Eihän sitä kotona tarvitse yökerhomeikkiä ja -vaatteita laittaa, siisti ja huoliteltu voi silti olla.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunaa en laita mutta ripauksen poskipunaa ja kulmia tummennan.

Kyllä se aika aina löytyy, joskus en vain viitsi :)

Vierailija
2/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaa, jos tiedän olevani vain kotona/pihalla. Iho saa levätä ja tekee hyvää. Meikkaan arkimeikin jos mennään kauppaan/kaupungille jne. Siihen menee se 10min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaaminen ole naisen kansalaisvelvollisuus. Minä meikkaan nykyään, koska olen rupsahtanut, nuorempana ei tarvinnut. Ja oikeastaan en tiedä, haluanko muutenkaan olla kotioloissa 'huoliteltu', mieluummin olen vaikkapa suihkunraikas.

Vierailija
4/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla setillä. Meikkivoide ja valokynä pitää olla, samoin silmienrajaus ja ripsiväri. Luomiväriä en laita. Huulipunan kanssa pitää olla rajaus, kiillon kanssa ei.

Jos näitä en ehdi laittaa, olen miellummin ilman. Pelkkä puuteri kuivattaa ihoa, ainakin mulla. Ja katse pelkällä ripsarilla näyttää hämmästyneeltä ja silmät pienilta.

Meikkiin menee n. 15 min ja tukan laittoon 5 min, mutta ei ole ponnaritukka.

Vierailija
5/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon meikannut niin kauan että osaan pikameikin tehdä jo vaikka silmät kiinni. Pikkasen meikkivoidetta, pikkasen laitan kulmia ja ripsaria sekä jotain huuliin.

Vierailija
6/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkivoiteella huonot paikat piiloon ja sipaus poskipunaa kalpeaa naamataulua piristämään

Pari minuuttia jos lisää, niin saa jo ripsarit ja huulipunan kaupunkikäyntiä varten.

Vierailija
7/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huoliteltu, ellei myös tukka ole pesty ja laitettu. Voin lähteä ovesta ulos 5 minuutissa, mutta esimerkiksi töihin en koskaan lähde ilman vähintään 20 minuutin puleerausta - siihen ei sisällly hiusten pesua.

Vierailija
8/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mielestäni (ja tähän astisten miesten) mielestä tarvitse meikkiä, joten oloni on huoliteltu ilmankin. Ei ne ole huomanneet koskaan mitään eroa siinäkään, olenko käynyt värjäämässä hiuksiani vähän tummemmiksi vai en, ja olenko leikkauttanut huonot latvat pois vai en.

Vierailija
9/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mielestäni (ja tähän astisten miesten) mielestä tarvitse meikkiä, joten oloni on huoliteltu ilmankin. Ei ne ole huomanneet koskaan mitään eroa siinäkään, olenko käynyt värjäämässä hiuksiani vähän tummemmiksi vai en, ja olenko leikkauttanut huonot latvat pois vai en.

Vierailija
10/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat toiset naiset kyllä aivan varmasti. Ainakin totaalisen meikin puuttumisen. Jos työ on esim. asiakastyötä, moni asiakaskin sen varmasti huomaa.

Vierailija
11/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki max 2 min (valokynä, puuteri, huulipuna).

Teen tämän lapsen aamutoimien aikana.

Vierailija
12/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän siitä viidessä minuutissa, mutta saan aikaa kulumaan myös enemmän. Perusmeikki mulle tarkoittaa meikkivoide-puuteri-rajaukset-rajausten "savuistaminen" luomivärillä-silmäkulmien kirkastaminen toisella luomivärillä- kulmien väri+vaha- ripsiväri-poskipuna.

Jos tosi kiire, teen vain vähemmän tarkkaa työtä. :)

Vierailija
13/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana on, että ihminen näyttää miellyttävältä ja helposti lähestyttävältä, mieluummin levänneeltä ja pirteältä kuin kalpealta, homssuiselta ja väsyneeltä. Tämä ero saadaan aikaan meikillä, mutta tarkoitus ei ole, että se meikki huomataan.

Vierailija
14/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolitellulta näyttää :-)

Vierailija
15/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin työkaveria joka sanoi meikkaavansa ratissa työmatkalla. kuulemma käy nopeasti ja näppärästi ja pakko myöntää, ettei sillä koskaan ole suttuiset meikit. eikä yhtään kolaria.

Vierailija
16/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän en usko, koska yksi niistä miehistä arvosteli kyllä kaikkea muuta minussa, kuten luonnettani ja piti esim. vanhempiani tyhminä. Olisi siis varmasti kertonut todellisen mielipiteensä meikittömydestänikin.

Vierailija
17/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin kaivannut tältä palstalta muitakin, jotka tekevät nopsan meikin aamuisin. Jotenkin tuntuu, että täällä on olemassa vain kaksi totuutta: joko ei laittauduta ollenkaan ("minä ainakin olen kauneimmillani suihkunraikkaana!") tai laitetaan kunnon sotamaalaus "rumat ne vaatteilla koreilee!").

Aivan kuten joku aiemmin kirjoitti KK:ssa esiintyneistä naisista (ja naisista yleensäkin): kyllä kevyt meikki tekee KAIKISTA naisista hieman kauniimpia, verrattuna siihen suihkunraikkaaseen naamaan. Juuri sellainen ehostus, jota ei sinänsä huomaa, mutta joka saa ihon näyttämään tasaisen ja terveen väriseltä ja silmät erottumaan päästä. Ja jos joku teille, hyvät naiset, on joskus sanonut, että näytätte todella paremmalta ilman meikkiä kuin kevyellä ehostuksella, niin joko hän on valehdellut, tai sitten ette osaa tippaakaan meikkaamisen jaloa taitoa.

Vierailija
18/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat toiset naiset kyllä aivan varmasti. Ainakin totaalisen meikin puuttumisen. Jos työ on esim. asiakastyötä, moni asiakaskin sen varmasti huomaa.

miksi miesten ei sitten täydy meikata itsestään vähemmän väsyneen ja kalpean näköistä, monilla miehillä on myös näppyjä ja värittömät ripset ja kulmat?

Vierailija
19/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hän arvosteli sitä käsitystä, jonka oli saanut mm. meikittömyytesi perusteella. Kalpeus, silmäpussit, näkyvät juonteet, pieniltä näyttävät silmät ym. antavat erilaisen kuvan ihmisestä kuin huolitellumpi olemus.

Vierailija
20/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku teille, hyvät naiset, on joskus sanonut, että näytätte todella paremmalta ilman meikkiä kuin kevyellä ehostuksella, niin joko hän on valehdellut, tai sitten ette osaa tippaakaan meikkaamisen jaloa taitoa.

kävin sellaisella ilmaisella meikkiständillä meikattavana, näytti se nainen ainakin itsensä meikanneen hyvin (ei pandasilmiä ym), sitten menin kotiin ja oikein kehotin katsomaan, miten hyvä meikki mulle tehtiin, mies ei huomannut mitään eroa. Minulla oli siis meikkivoide, ripsiväriä, huulikiiltoa ja luomiväriä.