Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen ihmiskohtalo: naispuolinen tuttavani.

Vierailija
04.11.2010 |

Tutustuin tähän naiseen opiskeluaikoinamme ja olimme tuolloin ihan hyviä kavereita. Muitakin kavereita opiskelujen, harrastusten ym. puolesta tällä naisella tuolloin oli.

Tämä nainen tutustui mieheen, tuli pian tälle raskaaksi ja jätti opiskelut "tauolle". Menivät naimisiin ja tekivät vielä pari lasta. Tänä aikana nainen erakoitui täysin muista ihmisistä. Jätti kaikki harrastuksensa ja lopetti yhteyden pidon kaikkiin ystäviinsä ja kavereihinsa.

Ja entäs nyt reilu 5 vuotta myöhemmin? Ovat eroamassa ja nyt tämä nainen yrittää epätoivoisesti elvytellä vuosien takaisia ihmissuhteitaan. Ja eihän se valitettavasti niin helposti enää käy. Minuakin on yrittänyt lähestyä, mutta en usko, että meillä näin vuosien tauon jälkeen olisi enää mitään yhteistä ja minulla on jo oma tukeva ystäväverkostoni.

Tarinan opetuksena siis se, että kannattaa pitää muistakin ihmissuhteista huolta eikä turvautua ainoastaan siihen mieheensä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puoliso katkaisee kaikki kodin ulkopuoliset kontaktinsa tai tulee turpaan?

Mä olin aikoinaan tällaisessa parisuhteessa, ja oli pakko kotirauhan säilyttämisen vuoksi minimoida kaikki kontaktit. Eihän ongelma tietenkään sillä poistunut, mutta hädissään oleva ihminen tekee mitä tahansa.

Onneksi minun ystäväni eivät hylänneet minua.

Vierailija
2/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhatkin ihmissuhteet saa elvytettyä. Sinulla on ongelma, jos et voi yrittää. Et tunne taustoja: onko masennusta, sairautta, mustasukkainen mies... Vähän inhimillisyyttä peliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ex-ystävänsä on kirjoituksen mukaan saanut viiden vuoden sisään kolme lastakin, eikä siinä tilanteessa ole mitenkään poikkeuksellista, että omat harrastukset ja ystävät jäävät vähän paitsioon. Toki jotenkin yhteys ystäviin olisi hyvä säilyttää, mutta joillekin pienten lasten äitiys on jo kova urakka sinänsä. Ja jaksaminen ei vain riitä. Hieman ymmärrystä peliin..

Vierailija
4/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä nainen ei ollutkaan koskaan ystävä vaan ainoastaan kaveri. Jos olisimme joskus olleet läheisiä, näkisin toki enemmän vaivaa asian eteen. Toivottavasti tältäkin naiselta löytyy jotain sellaisia ihmisiä historiastaan joiden kanssa on joskus ollut läheinen ja nämä jaksaisivat yrittää uudelleen elvyttää suhdetta.

Ja toki on mahdollista, että kyseessä olisi masennus, miehen dominoivuus tms., mutta en kuitenkaan usko sellaisista asioista olevan kyse tämän tapauksen kohdalla.

ap

Vierailija
5/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan hirveästi ihmettele, ettei ole ehtinyt pitää yhteyttä sinunlaiseesi "kaveriin", jos ette edes varsinaisesti ystäviä olleet.

Vierailija
6/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan hirveästi ihmettele, ettei ole ehtinyt pitää yhteyttä sinunlaiseesi "kaveriin", jos ette edes varsinaisesti ystäviä olleet.

ei minuun, eikä keneenkään muuhunkaan. Nyt fb:ssä yrittää elvytellä näitä vuosien takaisia ihmissuhteita.

ap

Vierailija
7/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän vastaavanlainen tilanne kuin tuolla ystävälläsi. Menin naimisiin miehen kanssa, joka paljastui lopulta TODELLA omistushaluiseksi. Hän sai minut tuntemaan syyllisyyttä jos halusin tavata ystäviäni. Oli myös äärimmäisen mustasukkainen. Epäili mm. ystävieni miesten vokottelevan minua yms. Yhteiselo oli muutenkin niin rankkaa että ei jäänyt voimia normaaliin sosiaaliseen elämään. Eromme jälkeen on tuntunut siltä, että voin taas hengittää ja pitää vapaasti yhteyttä keneen haluan ja siksi yritän elvytellä ystävyyssuhteita jotka aikoinaan lähes loppuivat.

En tietenkään tiedä oliko ystävälläsi yhtään vastaavanlainen liitto mutta voi olla näinkin.

Vierailija
8/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vaikka synnytyksen (synnytysten) jälkeistä masennusta tms. mielenterveysongelmia. Ei silloin jaksa vaalia ystävyyssuhteita, etenkään kun on lapsetkin hoidettavana.

Vierailija
9/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt aikoinaan naimisiin, opinnot jääneet kesken, elämä vienyt mukanaan, kolme lasta ja sitten ero. Pikemminkin aika tyypillistä. Eron jälkeen sitten taas uuden sivun kääntö ja uuden elämän rakennus. Ihan inhimillistä yrittää löytää uudestaan vanhoja ystäviään tuossa tilanteessa. Tietysti liittyy nyt ko. elämäntilanteeseen, jossa pistetään asioita uusiksi, mutta ehkä ei kannattaisi silti tuomita heti kättelyssä tätä yritystä. Voisi ajatella pikemminkin niin, että juuri sinä olet jäänyt mieleen vuosien takaa ja sehän on kai ihan positiivinen viesti.

Vierailija
10/10 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuskin se nyt on ajatellut, että kylläpäs kaikki muut ihmiset on ihan paskoja ja vain minun mieheni ja lapseni ansaitsevat huomioni. Jos harrastuksetkin on jääneet niin se kertoo ettei nainen ole vain jaksanut syystä tai toisesta tehdä muuta kuin pakolliset kuviot. Ihme vahingoniloa ap:lta. On minullakin monet ihmissuhteet harmikseni jääneet, jos on tullut jaksamisongelmia ja sitten ajattelee, ettei ole tarpeeksi hyvää seuraa, kun ei ole koko ajan iloinen ja positiivinen, ja on mieluummin itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän