Kokemuksia masennuksesta ja miten selvisitte
Onko kellään ollut koskaan sellaista oloa masennuksen myötä, että harkitsette joko jotain itsetuhoista tai sitten muiden asioiden tuhoamista osoituksena voimattomasta vihasta? Itsellä on ollut jonkin sorttinen stressin aiheuttama masennus enemmän vähemmän koko vuoden ja nyt marraskuun tullessa ahdistaa yhä enemmän...Hirveästi pitäisi saada aikaiseksi, mutta tuntuu siltä, että kaikki mitä yrittää on turhaa. Järjellä ajateltuna asiat eivät ole näin, mutta koska niihin uskoo niin vahvasti, niin ahdistus vain lisääntyy. :(
Miten olette selvinneet masennuksesta ja ahdistuksesta?
Kommentit (2)
tätä on kestänyt jo seitsemän vuotta ja olen ollut itsetuhoinen sekä ympäristöä tuhoava (lievästi, en ole räjäytellyt mitään tms), mutta lopetin ne kun ei ne kuitenkaan auta. Niin että miten selviää masennuksesta, en tiedä kun en ole vielä parantunut, mutta kai sitä sitten sietää mitä vaan kun on pakko.
välillä on hyviä vuosia ja sitten masennus taas iskee. Terapiassa olen käynyt, puhunut muutamalle ystävällä, yrittänyt harrastaa liikuntaa. Lääkkeitäkin söin pitkään yhtenä jaksona (Efexor 300 mg /vrk muistaakseni).
Nyt oli parempi jakso, mutta nyt on taas niin maassa ja synkkä ja voimaton, että harkitsen noita lääkkeitä sivuvaikutuksista huolimatta. Tunnistan jo itse tämän tilan, joten pitäisi mennä psykologille/psykiatrille...