G: Kuinka monta julki-homoa/lesboa/bitä sinulla on FB-ystävissä?
Ja mikä on heidän prosentuaalinen osuus ystävistäsi?
Minulla on 4 eli vain reilut 3 prosenttia. Tilastollisesti heitä pitäisi kyllä olla paljon enemmän.
Kommentit (25)
Ei ole erityistä tarvetta haalia homoseksuaaleja ystäviksi, ihan samalla tavalla suhtaudun kaikkiin ihmisiin.
Kuinka monta prosenttia väestöstä on julkihomoja? Onko ystäväpiirisi läpileikkaus koko väestöstä vai kenties moneen kertaan valikoitunut?
Voi pyhä jysäys. En tehnyt aloitustani laskeakseni uusia tilastoja, vaan ihan uteliaisuuttani. Tiedän kyllä, että oman ystäväpiirini otanta on seka suppea että vinoutunut, joten sitä sinun ei tarvitse minulle tulla opettamaan. Olen nimittäin itsekin lukenut tilastotiedettä ihan oikeaa elämääni (=tutkimustyötä) varten. Kunhan sain päähäni tällaisen kevyen gallupin. Ja vertailukohtana sille, kun sanoin että tilastollisesti "heitä" tulisi olla paljon enemmän, pidin homoja yleensä. Arvioiden mukaanhan ainakin 10% meistä on homoseksuaaleja. Kiitos kuitenkin, että opetit meitä kaikkia :)
ap
eikö riitä että minä kaverina tiedän, mutta tarviiko hänen sitten muille sitä olla julkistanut?
olla 1 lesbo, mutta ei hänkään sitä ole mulle kertonut, itse olen vaan päätellyt.... voihan niitä olla enemmänkin, ei ne kaikki sitä toitota ympäriinsä!
1 julkilesbo, 2 julkihomoa. Yhdestä epäilys että on homo, mutta ei ole tullut kaapista ulos. Niin ja ystäviä FB:ssä 90.
Joko matikkanero vois sitten laskea nuo prosentit. =) Kiitos.
eikö riitä että minä kaverina tiedän, mutta tarviiko hänen sitten muille sitä olla julkistanut?
Riittää, että sinä tiedät. Laitoin vain tuon sanan "julki" tähän kyselyyn eliminoidakseni vastaukset, joissa viisastellaan sillä että eihän sitä voi tietää kuka on oikeasti homo ja kuka ei. Voihan homot elää normaalia perhekulissiakin vuoskikausia. Palstan tuntien tämä olisi ollut se yleisin vastaus kysymykseeni...
en tunne kaikkia opiskelukavereita esim. niin läheisesti, että tietäisin heidän seksuaalisen suuntautumisensa. Poistin juuri n. 50 kaveria ja heidän joukossa homoja oli kymmenisen.
He ovat siis 100% gay. Sitten on muutamia jotka tiedän olevan rajatapauksia tai joita epäilen homoseksuaaliksi.
FB-kaverini elää rekisteröidyssä parisuhteessa, muista lesboista/homoista ei ole tietoa. Kavereita jotain 150.
Itse esitit kysymyksen prosenttiosuuksilla, pyysit niitä laskemaan ja ihmettelit lukemia vasten homojen vähäistä määrää. Luulisi, että kysymyksesi ydin oli tämä tilastoharha.
Tilastotiedettä sen verran opiskellut, että ei retkahda rokotevastaisiin kampanjoihin ja anttiheikkilöihin.
en minä luokittele ystäviäni (en oikeassa elämässä enkä fb:ssä) homoihin ja heteroihin.
uskottavaa jos vaikka 2 % on kaapissa.
Eli vähän reilu 5%
Jos "laajentaisin" ystäväpiiriäni kavereiden kavereihin, joidenka kanssa joskus itsekin tekemisissä olen, tulis varmaan vähän isompi osuus.
Ja mitä tulee tuohon "tilastonikkarin" kommenttiin, minusta se oli ihan asiallinen siinä mielessä, että edes SETA ei ole arvioinut, että homoja/lesboja olisi niin paljon kuin 10% ja tuo määrä ei taas kerro mitään siitä, kuinka moni on ulkona kaapista. 3-6 prosenttia on jo ihan odotettavissa oleva edustus.
Mutta ei siinä mitään, hauska gallup.
Yksi noista oli vuosikymmenen ajan täysin lesbo mutta nykyään kihloissa miehen kanssa, joten en tiedä lasketaanko häntä... Ja osa taas on ollut useissakin heterosuhteissa mutta nykyään oman sukupuolensa kanssa (tai ainakin etsivät aktiivisesti vain heitä). Mut eiköhän meissä kaikissa asu pieni bi.
N. 8% kavereistani joka tapauksessa.
Kuinka monta prosenttia väestöstä on julkihomoja? Onko ystäväpiirisi läpileikkaus koko väestöstä vai kenties moneen kertaan valikoitunut?