Olen huomannut, että aika monella nuorellakin ihmisellä on kotona
kauhean tätimäinen ja konservatiivinen sisustus, vaikka tämän ihmisen vaatetyyli olisikin nuorekas ja räväkkä. Jos sinä olet tällainen, niin miksi haluat kotisi näyttävän... tylsältä?
Kommentit (44)
huonekalut olen saanut eripuolilta sukua ilmaiseksi. Enkä jaksa ostaa omia. Sisustus on minusta hinttien puuhaa, ja sellaisten jotka odottavat kotona kuolemaansa
aika paljon valintoja.
Teillä etelä-suomessa on valinnanvaraa.
Mitä ihmeessä voi jotain häiritä jonkun sisustus? Pääasia että kodin omistaja viihtyy, vittuako se kellekään muulle kuuluu minkälainen on sisustus. Ymmärtäisin jos joku kitisis siitä että on ihan sikapaskasta.
Tosin meillä ei ole tuota beigemummotyyliä, meillä on kaikkea sekalaista perittyä ja halppista, jota on tekstiileillä ja hiukan kunnostamalla yritetty saada näyttämään sellaiselta oikein vanhanajan mummolalta yhdistettynä etnohippityyliin.
Mutta minkäs teet kun vapaa-aika menee kotitöihin ja lasten kanssa olemiseen, ja korkeintaan joskus tulee inspiraatio ommella jotkut uudet verhot. Varsinaista sisustamista en vielä jaksa ajatella, etenkään kun rahaa ei ole rajattomasti. Ehkä sitten kun lapset ovat isompia.
Jotkut ei vaan ymmärrä sitä. Mua ei kiinnosta mitä muut ajattelee meidän sohvista tms. Käytän rahani mielummin elämiseen, en kotona nyhjäämiseen ja tapettien tuijottamiseen.
oman maun mukaisia huonekaluja on hankalampi hankkia kuin vaatteita: käytettyjä joutuu etsimään pitkään, uudet maksavat niin että joutuu säästämään pitkään. Suurin osa huonekaluista saatu sieltä sun täältä ilmaiseksi, päivitetään oman maun mukaisiksi tavalla tai toisella pikkuhiljaa (maalataan, korvataan uusilla jne)
Ei minunkaan eka koti ollut mistään sisustuslehdestä. Huonekalut oli suurin osa vanhoja ja sukulaisilta saatuja, silti mä oli tyytyväinen.
Äidille valitin kerran kun hävetti mun oma koti verrattuna naapurin perheellisen nelikymppisen kotiin. Äiti sanoi että "sehän on sua rutkasti vanhempi ja vuosien varrella kerennyt hommata". Niinhän se oli, varallisuus-taso meillä oli ihan eri.
valkoista, mustaa ja ruskean eri sävyjä, koska tykätään niistä. Oma sinkkuboksini oli enemmän sini-valko-punainen.
Pidän nykyisestä tyylistä, siivottuna voi olla aavistuksen karu, mutta yleensä tänne on levitelty 200 erilaista värikästä leluja ja vaatetta, että tylsää ei kyllä normioloissa ole. Jännitystä lisää myös pikkuautot, joita on tarkoitus väistellä sekä liikkuvat mini-ihmiset, jotka hyppivät sohvilla yms.
ehkä eniten niistä ihmisistä, joilla on sekä rahaa + kiinnostusta sisustamiseen. On käytetty aikaa ja vaivaa, tutkittu sisustuslehdet ja blogit. Lopputulos näyttää valjulta, haalealta ja sellaiselta että siinä ei hyppää mikään silmään, kaikki sulautuu trendikkään tylsästi taustalle. Tehdään tavallaan sen näköistä, kun uskotaan että nykyään "pitäisi" olla. Tulee mieleen, että halutaanko tällaisella sisustuksella vain yrittää miellyttää muita? Jos näin, niin siinä mennään kyllä metsään pahasti. ap
Rahaakin voisi olla laittaa sisustukseen, mutta eikös vaan olohuoneessa ole pyökkiset lasivitriinit ja beiget/ruskeat nahkasohvat mallia rieska. Seinät varovaisen maitokahvin ruskeat korkeintaan, ellei maalarinvalkoiset, beigeä laattaa lattiassa... Eräillä tutuilla on kuulemma tavoitteena ajaton sisustus ja siitä tämä varovaisuus.
mutta johtuu siitä, ettei ole rahaa laittaa.
Ehkä sitten joskus, jos pääsen töihin.
vaikka itsellänikin on valkoiset kalusteet.
Me asutaan vanhassa talossa (20-luvulta), ja kun muutettiin tähän, täällä oli valmiina perinnetapetit seinissä. Haluttiin siis sisustaa vanhoin kalustein ja ainoastaan sohva on moderni.
tyylin mukaan, tässä asunnossa olisi likimain pelkkää mustaa (seinät mukaan lukien) =D Mutta koska miehelläkin on sanavaltaa, noin ei ole.
Mutta eipä silti. Ei meillä edes ole varaa laittaa rahaa sisustukseen. Ollaan aika lailla kaikki ostettu kirppikseltä tai saatu tuttavilta. Maali seinissäkin on sitä halvinta mitä löytyi kaupasta (sinistä).
Mutta pääasia on se, että me tykätään =)
olemaan ..... näyttävämpiä?
Kovin olet pinnallinen, voisin kysyä teinityyliin; mitä välii?
Monella on koteja, jotka näyttää siltä että niissä asuu 60-vuotias mummo.
Ehei, kyseessä on esim. 25-vuotias pariskunta.
Mutta kaikki kaverit onkin hipstereitä! :D
ajattomalta ja harmoniselta, kotoisalta ja turvalliselta. Tykkään ns. mummolatyylistä. Saatan pukeutua värikkäästi ja räväkästi kun menen ulos ja olen työn touhuissa ja energiaa vaaditaan rutkasti, mutta kotona: haluan RELATA.
Neonvärejä, isoja seinäkuvia, jotain muuta, kenties jotain ... tyylitöntä ja mautonta?
Makuasiat kun ovat makuasioita. Kaikilla, ap, ei voi olla samanlainen sisustusmaku kuin sinulla.
Ja en minäkään pukeudu samaan tyyliin kuin miten keittiöni sisustan.
ja mä olen väsynyt riitelemään