lapset hoitoon vaikka äiti on kotona sairaslomalla
Ei voi kuin taas ihmetellä tota naapurin meininkiä. Miksi ihmeessä isäntä vie joka aamu lapset (2 ja 5 v) hoitoon, vaikka äiti jää kotiin sairastamaan. Äiti sitten hakee lapset puolilta päivin kotiin.
Kommentit (14)
varten. Jos heillä on kokopäiväpaikka, saavat lapset olla pk:ssa vaikka 8-17, eikä se sulle kuulu.
Minäkin olen saikulla, isä vie lapset klo 8 päiväkotiin ja hakee klo 16.45.
En pysty nyt hoitamaan 1v 3kk ikäistä ja isompi viihtyy päiväkodissa ja haluaa sinne mennä vaikka olisinkin kotona.
ja todellakin lapset menee päivähoitoon kun äidistä ei yksinkertaisesti ole yhtään mihinkään. Sairausloma on sairastamista varten, ei lasten kotihoitopäiviä.
kuinka sairas äiti pystyy hakemaan ne lapset kotiin. Ellei kyse ole F-diagnosista
Eiköhän meillä äideilläkin ole oikeus sairastaa? Vai? Olen kyllä joutunut pitämään kerran lapset 8kk ja 2v ja 5v kotona, koska lapset olivat kotihoidossa ja mies työmatkalla ja itse sain koko muussa perheessä kiertäneen vatsataudin .... oli hauskaa. Saattaa olla että heillä olisi ollut paremmat oltavat päivähoidossa. Isovanhempia en voinut pyytää apuun, koska ovat sen verran iäkkäitä ja silloin piti varoa yhden sairastumista muun sairauden takia erikoisesti, etten voinut muuta kuin pärjäillä. Mutta silti en koe, että jos muu vaihtoehto olisi tarjolla, kenenkään pitäisi.
mummulaan eikä tarhaan ja minä haen ne sieltä. ihan mummun omasta tahdosta..Ei voi taas kun ihmetellä tollasia naapureita että jaksaa kytätä toisten tekemisiä.
mummulaan eikä tarhaan ja minä haen ne sieltä. ihan mummun omasta tahdosta..Ei voi taas kun ihmetellä tollasia naapureita että jaksaa kytätä toisten tekemisiä.
kuinka sairas äiti pystyy hakemaan ne lapset kotiin. Ellei kyse ole F-diagnosista
Mulla oli sydänoireita, joita keskussairaalassa tutkittiin. Olo todella huono, eikä musta ollut hoitamaan lapsia (2 ja 4v.). Lääkäri kehoitti välttämään KAIKKEA fyysistä rasitusta. En kertonut terveystietojani pk:hon (sairauslomasta kyllä), joten ehkäpä nuo sitten ajattelivat mun tuovan lapset ihan huvin vuoksi hoitoon, kun en itse viitsi hoitaa, vaikka kotona makaan...
Itse toivuin kotona leikkauksesta. Ensin alkuun mies vei ja haki pojan. Sitten kun olin jo vähän paremmassa kunnossa, mies vei aamulla ja mä hain vähän aikaisemmin, viimeisellä viikolla poika oli pari päivää kotona, kun mä olin jo riittävän hyvässä kunnossa.
Meillä tehtiin aina näin. Lomat sitten lomailtiin kaikki yhdessä. Nyt poika on jo 10v, reipas ja fiksu poika, eikä ole siitä yhtään hullummaksi tullut, vaikka on joutunut aikanaan olemaan päiväkodissa äidin sairastellessa, kotona olisi voinut tullakin.
olla päiväkodissa, jos äiti on kerran sairauslomalla. Mikä tässä on ongelma?
Minä vien lapset ihan itse aamulla hoitoon ja haen iltapäivällä. Olen sairaslomalla, syy kohdunkaulan lyheneminen ja lepoa on määrätty. Lasten hoidossaoloajan siis lepään, jotta pystyn taas illalla hoitamaan lapsia. Koko päivän jos hoitaisin, olisi pian yksi keskonen sairaalahoidossa. Se taitaisi olla suurempi kustannuserä kuin lasten päivähoito, jos ap sitä miettii!
Minä vien lapset ihan itse aamulla hoitoon ja haen iltapäivällä. Olen sairaslomalla, syy kohdunkaulan lyheneminen ja lepoa on määrätty. Lasten hoidossaoloajan siis lepään, jotta pystyn taas illalla hoitamaan lapsia. Koko päivän jos hoitaisin, olisi pian yksi keskonen sairaalahoidossa. Se taitaisi olla suurempi kustannuserä kuin lasten päivähoito, jos ap sitä miettii!
Sen lisäksi alkuraskaudessa olin 3 viikkoa saikulla kun en muuta tehnyt kuin oksensin päivät pääksytysten. Siinä kunnossa ei paljon oltaisi vilkkaan taaperon perässä puistossa juostu. Vanhemman sairausloma on vanhemman sairausloma, ei lapsen vapaapäivä hoidosta.
he maksavat hoidosta joten anna heidän viedä lapset...
olen mammalomalla ja 3 alle kouluikäistä kotona. Jos olen sairas, joudun hoitamaan lapset siinä missä terveenäkin. Oikein odotan että pääsen töihin ja tulen sairaaksi; saan sairastaa ihan rauhassa kotona kun lapset ovat hoidossa!
tietenkin vie että äiti saa parannella itseään rauhassa. Kotiäitinä olleessa onkin kiva maata sängyssä 40asteen kuumeessa puoli tokkurassa ja toivoa että 2v ja 5v ei polta taloa sillä välin kun itseltä on tolkku pois.