Olen lukenut Raamatun muutaman kerran - en saa siitä mitään irti!
Haluaisin löytää Raamatun salat ja pitää sitä maailman parhaana kirjana. Sen vuoksi olen sen lukenut läpi jonkun kerran, mutta en saa siitä mitään irti. Haluaisin olla uskovainen, mutta olen ihan "tavis" tässä asiassa. Pelastunko siis armosta kuitenkin?
Entisaikoina eivät ihmiset lukeneet itse Raamattua eikä sen lukeminen voi nytkään olla edellytys kristittynä olemiseen. Kristinuskon sanomaan voi uskoa ilman, että itse lukee Raamattua jatkuvasti.
Kommentit (3)
Ihmiset ovat erilaisia. Jollekin lukihäiröiselle lukeminen itsessään voi jo olla hankalaa.:)
Mutta kyllä voisi olla antoisaa myös mennä johonkin Raamattu-piiriin! On mahtava, kun saa tietoa kulttuurista, jossa Raamattu on koottu - se avaa aivan uusia ulottuvuuksia. Ihan vaikkapa luomiskertomuksesta se, kun Eeva luotiin miehen kylkiluusta. Kylkiluu oli Lähi-idässä aikanaan tasa-arvon symboli! Antaa ihan eri syvyyttä luomiskertomuksen tulkinnalle, vai mitä?
Suurin osa kirjoittajista on ollut itse hoidon tarpeessa.
Etenkin VT:ssa. Mutta minäkin olen nuorempana lukenut Uutta Testamenttia ja yrittänyt löytää sieltä jotain itseäni syvemmin puhuttelevaa, turhaan. Jeesuksen opit ovat ihan hyviä, mutta hengellinen kokemus jäi saamatta.