Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistäs sitä vielä säästäisi?

Vierailija
03.11.2010 |

Tavoitteena olisi saada jotain jäämään säästöönkin. Meillä kun kaikki menee mikä tuleekin.

Tähän mennessä olen

- eronnut kirkosta (mies myös)

- lopettanut/supistanut muutamaa vakuutusta. Lapsivakuutukset vaihdettiin tapaturmavakuutuksiksi ja toisen auton säästökasko osakaskoksi.

- 4hlö perheen ruokakulut olen saanut ninistettyä 420e/kk mikä on todellinen saavutus, kun ennen meni helposti 700e

- sanomalehti peruttu ja nettiversio tilattu

Mitäs vielä tämän jälkeen? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin niistä kantsii hankkiutua eroon pikimmiten.

Vierailija
2/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kulkekaa kävellen kaikki mahdolliset matkat

-hankkikaa ilmaisia harrastuksia (kirjasto tms)

-vaatteet kirpparilta tai alennuksista

-korjatkaa vaatteet ja tavarat, älkää hankkiko uusia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksulliset harrastukset pois ja alatte kävellä pitkiä lenkkejä. kesällä paljasjalkakävelyä niin ei tarvi edes kenkiä.

kulttuuriharrastukseksi kirjaston hyödyntäminen.

paastopäivä kerran viikossa.

pitkät hiukset, jotka tasoitetaan itse. myös miehelle. sekä parta ja viikset.

Vierailija
4/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaiset uutiset löytää netistä ilmaiseksikin.

Vierailija
5/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työ, joku osa-aikajuttu tai lehdenjako tai jotain muuta. Näin meillä on selvitty.

Vierailija
6/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainoastaan esikoinen harrastaa maksullista harrastusta, mikä maksaa 80e vuodessa. yhdessä käydään uimassa 1-2krt/kk, mutta siitä ei haluta luopua.

Tosin minä harrastan järjestötoimintaa, jos tulee minulle kuluja, vaikkakin hyvin pieniä, enkä ole pyytänyt omiani pois pitkään aikaan. Otankin sen asiaksi!

Me asutaan maalla, oikein peripöndellä. Joten kaksi autoa on välttämättömyys, vaikka kaikki kulut kahdesta autosta suoraan sanoen vituttaa. Lenkkeillään kyllä, mutta sillä ei saavuta muuta kuin paremman kunnon.

Kirjastoa käytetään paljon. Harmi, että usein joudun kirjastosta tilaamaan kaukolainoja opiskeluani varten ja yksi laina voi maksaa jopa 12e! Toisaalta sieltä lainataan kaikki leffat yms, mitkä ärrällä maksaisi varmaan 4-5e.

Vaatekulut on meillä aika pienet. Itselleni ja lapsilleni ostan huutiksesta. Mies ostaa harvoin mitään, mutta laatua. Joululahjoiksi ollaan saatu monena vuotena peräkkäin 100e lahjakortit h&m:lle ja se on riittänyt jo yllättävän pitkälle.

Meillä ei mene hiusten hoitoon ollenkaan rahaa! Meillä on kampaajasukulaisen kanssa vaihtosoppari ja saadaan aineet ja värit marjoja ja remppa-apua vastaan. Itse leikkaan koko porukan hiukset. Ja mies onkin kalju :)

ap