Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ihan kamala ihminen?

Vierailija
02.11.2010 |

Mun sisko sai just lapsen. Mulla itellä on työllä ja tuskalla tehty, monta keskenmenoa ja monta vuotta meni sen tekemiseen. Sisko onnistu parissa kuukaudessa. Raskausaika meni mullaki hyvin, mutta käynnistää piti 42+1 ku ei muuten syntyny. Siskolla käynnisty itekseen muutama päivä ennen laskettua. Oon jotenkin katkera, kun sillä menee kaikki niin oppikirjan mukaan, ja ite pitää tapella kaiken kans. Nyt yritetään toista, varmaan sisko saa sen ennen meitä, vaikka lapsilla on ikäeroa 1v 1kk... En haluais olla näin katkera, mutta minkä näille tunteille voi? Oon niin kateellinen, kun se saa kaiken niin helpolla. Synnytyskin meni hyvin, pelkällä ilokaasulla täyden kympin poika. Mun piti ottaa puudutettaki, ku oli niin rajut käynnistetyt supparit ja lapsellaki oli apgareita "vain" 8.

Ärsyttää tää oma valitus, ku kaikki on hyvin, mutta pakko saada jonnekin purkaa nämä kielletyt ja epämiellyttävät tunteet. Kaikkia muita kanavia sisko lukee...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sinulla on oikeus noihin tunteisiin, mutta muista, ettei siskollasikaan välttämättä kaikessa ole yhtä hyvä tuuri. Minua kadehditaan monesta syystä, mutta harva tietää, että perhe-elämäni on aika onnetonta; elämme melkoisessa kulissiliitossa lapsen takia.

Jos siskosi on sinulle läheinen, voisit kertoa hänelle kateudestasi ja sanoa, että se tuntuu sinustakin hölmöltä. Kun siskosi tietää asiasta, hän osaa ehkä suhtautua sinuun hienotunteisemmin, ei aina kehuskele omilla onnistumisillaan.

Vierailija
2/3 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on omat soppansa ja elämänkoulunsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva ettei mua teilattu ihan täysin... Meillä on siskon kans hyvät välit ja ajattelinkin, että sanon sille näistä tunteista. Osaksi varmasti ovat oman "trauman" (jos sitä nyt siksi voi kutsua) työstämistä. Mulla jäi synnytyksestä ja lapsivuodeajasta aika paljon hampaankoloon, ne ei mennyt ihan putkeen hoitohenkilökunnan taholta. En saanut vauvaa vierelle ollenkaan, vaikka se oli täysin terve ja hyvinvoiva. Ovat niin tarkkoja sairaalassa, että tervettäkin vauvaa halutaan ylitarkkailla... (Joo tiedän että ne ajattelee vauvan parasta, mutta tässä tapauksessa se vauvan paras ei ollut sille vauvalle paras.)

Kaipa tämä tunne menee ohi, kun pääsen tutustumaan siihen varmasti suloiseen ihmistaimeen. Siskon synnytys sai vain omat tunteet niin pintaan. Ja niinkuin eka kommentoija sanoikin, niin eihän se, että siskolla meni nämä niin helposti tarkota sitä, että kaikki menee hyvin. Mun sisko on oikeasti onnensa ansainnut, enkä sitä häneltä pois halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän