Onko muissa perheissä kaikilla naisilla samaan aikaan menkat?
Mielenkiinnosta vain kysyn, kun meillä näin on. On varmasti miehellä kivaa kun 2 tytärtä ja äitee ovat yhtäaikaa pms oireissaan :D
Kommentit (9)
minä vuodan 4 viikon välein ja tytär kolmen
Saman ilmiön huomasin myös koulun asuntolassa 12 tytön kanssa asuessani. Isolla osalla meistä oli kuukautiset samaan aikaan. Oli ihanaa kun 16-20v tytöt olivat pms oireissa suunnilleen samaan aikaan, siinä riitti kyllä draamaa.
Mutta siteitten menekistä päätelleen ainakin osalla meidän teinitytöistä on samaan aikaan kuin mulla. Pms-oireista mä en tiedä mitään.
on tunnettu ilmiö myös koirilla (= koirien kesken) perheissä, joissa useampi tyttökoira.
Läheisesti yhdessä elävässä yhteisössä naisten menkat siirtyvät vähitellen samaan rytmiin. Evolutiiviseksi syyksi on arveltu esim. sitä, että näin mies ei voisi yhtä helposti hedelmöittää muita naisia, sillä muuten joku muu voi käydä kiksauttamassa omaa vaimoa hedelmällisimpään aikaan.
kämppiksinä yli kolmen vuoden ajan, ja meillä kuukautiskierrot muuttuivat pikkuhiljaa sellaisiksi, että menkat alkoivat tulla yhtäaikaa (saattoi toki päivän-parin ero olla menkkojen alkamisessa).
on tunnettu ilmiö myös koirilla (= koirien kesken) perheissä, joissa useampi tyttökoira.
meillä mulla ja koiralla aina samaan aikaan:D
meillä kyl vaimo tiuskii vallan mahrottomasti tuona viikkona, vieläkun lapset ovat pieniä niin päivä niiden kans on tuskaa ja miestä suunnilleen ei halua nähdä mun pitäs tietysti hoitaa niitä ilta, leppyy välilä ja antaa ehkä halin mutta raivostuuu jostain aika pienestä sit pian. kuulemma riitely välillämme saa meidät etääntymään ja kiinnostumaan enemmän toisistamme sinä tiettynä lyhyenä hetkenä.
olin aikoinaan sisäoppilaitoksessa, ja pari vuotta asuttiin asuntolassa, jossa n. 20 tyttöä. Kuinka ollakkaan pistimme merkille saman ilmiön..
Läheisesti yhdessä elävässä yhteisössä naisten menkat siirtyvät vähitellen samaan rytmiin. Evolutiiviseksi syyksi on arveltu esim. sitä, että näin mies ei voisi yhtä helposti hedelmöittää muita naisia, sillä muuten joku muu voi käydä kiksauttamassa omaa vaimoa hedelmällisimpään aikaan.