Nyt on sellainen tilanne etta olen jaksamisen aarirajoilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tunnen etta kohta romahdan taysin! Suurin syy tahan on sellaiset otokat joita meidan talossa loytyy IHAN_JOKA_PAIKASTA!!!!!!! Parisen vuotta sitten pyydettiin tuholaistorjuja niita katsomaan mutta han sanoi ettei voi auttaa, ei halunnut ottaa tyokseen. Vein niita purkissa labraankin mutteivat osanneett ihan tarkkaan sanoa mita ne ovat. Ma olen varma etta ne ovat naita kirjataita tai kirjaluteita.
http://www.kcl.ac.uk/ip/bryanturner/other/psocid%20_0utlook.html
Olemme muuttaneet 9 vuoden aikana 3 kertaa ja aina kun olen luullut etta olemme paasseet niista eroon niita alkaakin taas loytya jostain.
Nyt syksylla olen taas loytanyt niita enenevissa maarin ja kohta polla rajahtaa!
huudan lapsille etteivat jata mitaan paperista kuten kirjoja mihinkaan lattioille, mikaan ei saa koskettaa toisiaan, koska pelkaan etta joku "puhtaana" pitamani ei infektoidu yms hullua.
Puoli pakastinta on taynna sekalaista tavaraa, koska nuo otokat kuolee pakastaessa parisen paivaa.
Tama on aivan kuin kirous!!! Uskon etta elamme loppuelammme naiden allottavien otokoiden kanssa ja se on aika paha rangaistus se... Itkettaa!!!
Nama otokoat tulivat meille 9 vuotta sitten kun miehen veli tuli vaimonsa kanssa meille ja toivat jonnkun viljakimpun minka olivat poimineet pellolta. Laitoin tuon kimpun eraan kokkikirjan paalle ylahyllylle ja siita ne sitten ovat valloittaneet koko asunnon.
Voisin kirjoittaa vaitoskirjan naista luteista, niita loytyy kirjoista, valokuva-albumeista, kuivaruokakaapeista, kengista, mista tahansa paperisesta tuotteesta ym ym.
AUTTAKAA??!! Mita tehda seuraavaksi??
Kommentit (9)
Todella inhottavaa, kovasti tsemppiä! Karmeaa, kun ei muuttokaan auta! Seuraavassa mahdollisessa muutossa hävitä kaikki hävitettävissä oleva tavara.
Ei noista firmojen sivuista oo mitään apua, ite joskus etin tietoa torakkaongelmaani!
Voimia vaan :( Tilanne kuulostaa tosi paskalta!
Jospa te saisitte lottovoiton, niin voisitte jättä kaiken taaksenne ja astella vaikka alasti saunan jälkeen uuteen taloon...
voivat tehda?! Luin juuri tuosta linkistani etta yksi ainoa elava lude tai pelkka muna jos jaa jaljelle niin se voi aloittaa uuden infestaation.
Olisikin niita vain keittiossa, mutta kun niita on ympari asuntoa, ylakerrassa makkareissa, alakerrassa, vessoissa, kaytavilla, seinilla...
Kun avaat kirjan, siella on ainakin se yksi!!!
Tama vahan lohduttaa: "It can cause considerable emotional disturbance to householders who pride themselves on cleanliness, or who are entomophobic."
Eli en ole tulossa hulluksi ihan syytta!
ap
ap
Vai pureeko ne? Tekeekö mitään ns. oikeaa pahaa? Levittääkö tauteja? Jos ei, anna niiden vaan olla.
ap:lle, että "entäs jos vain hetkeksi unohdat ...".
Hurjalta kyllä kuulostaa yuo teidän tilanteenne. Jaksaisitko sinnitellä vielä kovimmille pakkasille...silloin kantaisit pihalle/parvekkeelle kaiken irtotavaran vaikka jätesäkeissä... ja kun talo on riisuttu mahd. puhtaaksi...pyytäsit tuholaistorjujat paikalle, minkä lisäksi itsekin koettaisitte koluta jokaisen nurkan läpi.
en tiedä onnistuisikohan ja asuitteko siis suomessa vai jossakin lämpimässä maassa?
No, tästä ei tainnut olla juurikaan apua, mutta toivon sinulle voimia. tilanne on varmasti sinulle todella raska, mutta sen lisäksi nuo ötökät ja etenkin sinun käyttäytymisesi niiden suhteen alkavat varmasti jo vaikuttaa hieman negatiivissti lasten kasvuun ja keshitykseen. Meinaan, jos tavarat eivät saa koskettaa toisiaan, eikä mitään voi jäädä lattialle...tai seuraa huutoa. Lapset ovat kuitenkin lapsia ja ei heiltä voi vaatia tuollaista...ainakin siinä lapsuuden huolettomuus on tipotiessään.
Toivon, että saatte apua tilanteeseenne. Koeta välillä jaksaa tsempata niin, ettet ihan joka kerta kun mielesi tekisi sanoa lapsile jotain ötököihin liittyvää...niin jättisitkin sanomatta...esim. "älä jätä kirjaa noin kun ötökät..." ja vaikkapa vaivihkaa siirtäsitkin itse kirjan siten kuin se olisi syytä säilyttää. Muutoinhan lapsillakin on vain jatkuva huoli ja ötökät on teidän perheen keskiössä.
Temppiä va voimia!!!
Vai pureeko ne? Tekeekö mitään ns. oikeaa pahaa? Levittääkö tauteja? Jos ei, anna niiden vaan olla.
Niin justiin, pystyisitkö nyt rauhoittumaan välillä.
Älä huuda lapsille. Ajattele niitä kotieläiminä, "aljoina". Niin kuin vaikka banaanikärpäset, ne on kamalia, mutta niihinkin tottuu.
Pystyttekö hävittään ne vai onko teidän vielä muutettava? Missä päin asutte?
Yhdesta tutkimuksesta luin etta voivat altistaa allergialle, vahan kuten polypunkit.
Asumme ulkomailla, eika taalla ole paukkupakkasia... kosteaa on, mika on ihanteellista noille otokoille.
Banaanikarpasetko kamalia?? Ottaisin niita kuule vaikka ympari vuoden meille ilo mielin, mutta nama tama hiton kirous. En jaksa en!!!
Ei niita voi olla ajattelematta, kun joka liike minka teet kotona, on tehtava niita ajatellen, minka lasket kasistasi ja mihin. Ettei infektoidu :(
ap
tuholaistorjunnan ammattilaisiin ja vetoa siihen, että sinulla on lapsia jne. jne. Jos se ei auta, hae kunnalta apua - selitä, että nämä luteet voivat levitä asunnosta toiseen ja tehdä todellisen ongelman asuinkunnallesi!
Iso halaus ja tsemppiä, ymmärrän tuskasi, minun keittiöni ovat vallanneet jauhokuoriaset enkä pääse niistä kirveelläkään eroon (toki oma ongelmani on paljon pienempi). Joskus desinfioidessani laatikoita ym. olen miettinyt että pitäisi muuttaa, en jaksa kokoajan heittää kaikkea ruokatavaraa roskiin!