Mitä ruokia/ruoka-aineita vältätte kanarialla?
me ei syödä ulkomailla mm, jätskiä, jugurttia, salaatinlehtiä. Olenko liian tarkka?
Ollaan kyllä aika hyvin vältytty vatsataudeilta.
Kommentit (14)
Ikinä ei ole tullut taudin tautia.
Salaattia en pystyisi välttämään koska ne on usein just niitä parhaita ruokia ulkomailla
Ja vatsavaivoilta olemme toistaiseksi välttyneet joka kerta.
olen vaan niin säikky noille vatsataudeille. Egyptissä yms. olen ollu tarkka, mutta ehkä kanarialla vois olla jo rohkeampi..
ap
Ne kun monesti on tehty vesijohtovedestä=ripuli.
valmiiksi leikattuja hedelmiä ja tuoresalaatteja
Aamiaispöydässä hyvässä hotellissa on yleensä turvallista ruokaa, mutta jos juustot ja makkarat näyttää seisseiltä niitä en syö. Jogurttia voi syödä jos se on avaamattomassa purkissa ja kylmää.
Et ole mielestäni liian tarkka.
olen vaan niin säikky noille vatsataudeille. Egyptissä yms. olen ollu tarkka, mutta ehkä kanarialla vois olla jo rohkeampi..
ap
Siellä saa helposti "Faaraon koston".
Kyllä kaikkialla Välimeren alueella saa tarkkana olla, mutta hysteeriseksi ei kannata ruveta. Tärkeintä on valita ruokapaikka. Likainen katukeittiö ei ehkä ole ykkösvaihtoehto.
Ihan kehitysmaissakin olen juonut hanavettä, jääpaloja, majoneesia, katukojuista jäätelöitä jne. enkä ole sairastanut vatsatautiin.
Ihan kehitysmaissakin olen juonut hanavettä, jääpaloja, majoneesia, katukojuista jäätelöitä jne. enkä ole sairastanut vatsatautiin.
Edes paikalliset eivät noissa paikoissa välttämättä juo hanavettä...
Edes paikalliset eivät noissa paikoissa välttämättä juo hanavettä...
Siinä maassa paikalliset joivat hanavettä ja minäkään en kokenut tarpeelliseksi alkaa olemaan kranttu ja hankala. Ei tullut mitään oireita, koko perhe selvisi oikein hyvin. Olemme antaneet lapsenkin syödä mitä on halunnut ja on sairastanut vain yhden vatsataudin, sekin ihan Suomessa saatu norotartunta päiväkodista.
hotellin ulkopuolella olen tarkempi, siellä en esim. laita jääpaloja juomiin, syö majoneesia tms. Ja näin siis jokapuolella maailmaa. Hyvässä hotellissa jääpalat tehdään pullotetusta vedestä, samoin vihannekset pestään pullotetulla vedellä jne. Paljon matkustellaan, ei ole ollut mahavaivoja. Maitohappobakteereja syön säännöllisesti.
ei mekään mitään vältellä. Syödään maitohappobakteereja kuurina aina ennen matkaa eikä ikinä ole ollut vatsavaivoja. Hanavettä ei juoda, jos ei sitä paikallisetkaan juo. Miksi jätskiä pitäisi välttää? Aika ikävää lapsille :/
kyllä syönyt jätskiä, vähintään kerran päivässä aina etelässä lomalla ollessa, aivan sama onko kanarialla vai jossain muualla. Ei ole ollut vatsatauteja. Voithan ostaa kaupasta pakattua jäätelöä (tuutteja tms.), miksi sitä ei uskaltaisi syödä? Itse olen syönyt kyllä kioskien irtojäätelöitäkin.
Mitä välttelen ennemminkin, on puffetit, joissa ruoka voi olla pitkään väärässä lämpötilassa ja ne kalat, maitotuotteet, majoneesit ym. eivät enää ole elintarvikkeita vaan takuuvarma vatsatauti tarjolla.
kannattaa jättää syömättä