Totuus; pelkällä liikunnalla
ei kilot tipu. Tarvitaan myös ravintomuutos. Kun jättää kaikki hiilarit pois, paino tippuu kuin itsestään 1-2 kg viikossa, jopa enemmänkin. Tämä on nyt tullut todistettua käytännössä, sillä olen itse kävelevä esimerkki karppaajasta ja tosi onnellinen sellainen.
Kommentit (8)
kyllä pelkällä liikunnallakin sain painoa tippumaan :)
Minä vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää ja aina kun esimerkiksi kaivan ojaa kolme viikkoa, paino putoaa.
kulutukseensa sopivina annoksina, ei niitä kiloja edes kerry.
omaan tutkimukseenko?
liikkumalla riittävästi kilot tippuvat ja muutkin terveysvaikutukset alkavat näkyä ja tuntua!
mitä tahansa laitat suustasi alas, laihdut, jos vaan kulutat enemmän kuin syöt.
Tämä voi sisältää erilaisia kombinaatioita hiilareista, protskuista ja liikunnasta.
voi tehdä sen liikunnalla, jättämällä tiettyä osaa ravinnosta vähemmälle pois (hiilarit tai rasvat tai protskut) tai yhdistelemällä näitä.
Pääasia on se että kalorivaje on ihanteellinen -500 kilokaloria/vuorokausi, muuten elimistö menee säästöliekille.
Tietysti painonpudotusvauhtiin vaikuttaa aineenvaihdunnan vilkkaus, joten tästä syystä on tärkeää välttää ns. säästöliekkiä, liikunta auttaa myös tässä sen lisäksi että kuluttaa kaloreita, tietyt ravintoaineet saattavat hidastaa aineenvaihduntaa tai painonpudotusta. Insuliinin ollessa veressä, glugakoni (?) niminen hormoni tms. ei erity, jolloin rasva ei pääse käyttöön vaan elimistö varastoi kaloreita lisää rasvaksi. Tässä mielessä hiilarit hankala ravintoaineryhmä.
Mulla tippui aikoinaan 2 kg viikossa ja söin paljon hiilareita... ;)