Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparisteille kysymys ostostenne hinnoista!

Vierailija
02.11.2010 |

Millä hinnalla olette viimeksi ostaneet kirpparilta tavallisen, hyväkuntoisen trikoopaidan lapselle? Oliko paidassa jotain erityistä, jonka vuoksi sen ostitte (merkki, kuva, väri), vaikka hinta olisi normaalia hintatasoanne korkeampi?

Kun tuolla toisessa ketjussa oli puhetta niistä "ylikalliista" (4-6e) tavisvaatteista kirppareilla. Mietin vaan, että ostaako joku niitä vai viekö myyjät ne takaisin koteihinsa.

Itse ostin viimeksi t-paidan 4 eurolla (tosiaan ylikallis ehkä), syynä "harvinainen" kuva-aihe.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuotteen on oltava puhdas ja ehjä.

Vierailija
2/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidä mikä tavisvaate on, mutta tarkoitat kai normaaleja käyttövaatteita? Itse kävin pari kertaa myymässä kirpparilla, mutta koska ihmiset tarjoutuivat maksamaan vaatteista 50 senttiä - euron, ja itse halusin enemmän, niin vein osan takaisin ja annoin ilmaiseksi kavereille. Mieluummin niin kuin että myisin senteillä joillekin tinkijöille. Osa vielä suuttui kun en myynyt.

Jos on maksanut collegepuserosta vaikka 28 euroa ja se on ehjä siisti ja uudenveroinen, niin en vaan suostu myymään sitä 50 sentillä. Pyysin 3-4 euroa ja se oli liikaa. Tämä oli vain yksi esimerkki.

Kolmatta kertaa en vaivaudu kirpputorille, vaan annan vaatteet kavereille ja hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidä mikä tavisvaate on, mutta tarkoitat kai normaaleja käyttövaatteita? Itse kävin pari kertaa myymässä kirpparilla, mutta koska ihmiset tarjoutuivat maksamaan vaatteista 50 senttiä - euron, ja itse halusin enemmän, niin vein osan takaisin ja annoin ilmaiseksi kavereille. Mieluummin niin kuin että myisin senteillä joillekin tinkijöille. Osa vielä suuttui kun en myynyt.

Jos on maksanut collegepuserosta vaikka 28 euroa ja se on ehjä siisti ja uudenveroinen, niin en vaan suostu myymään sitä 50 sentillä. Pyysin 3-4 euroa ja se oli liikaa. Tämä oli vain yksi esimerkki.

Kolmatta kertaa en vaivaudu kirpputorille, vaan annan vaatteet kavereille ja hyväntekeväisyyteen.

Se onkin ihan reilu teko, hyväntekeväisyyteen vieminen. Kannatusta sille.

Vierailija
4/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin sen on oltava kunnoltaan lähes uudenveroinen ja etenkin siinä pitää olla joku tosi kiva juju josta pidän.

Myös se että on jotain merkkiä mitä olen havitellut muutenkin, niin siitäkin voin maksaa sitten vähän enemmän.

Olen esim. ostanut Small Paul trikoopuseron hintaan 4e. Oli aikalailla yläkanttiin, mutta koska näitä paitoja on harvoin missään edes liikkeessä niin maksoin sen pyydetyn 4e.

Vierailija
5/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t-paidan hinta voi olla 0,5-2euroa ja pitkähihaisen 2-5 euroa. tietenkin oltava puhtaita ja ehjiä ja erikoispaidat ovat asia erikseen...itse laittaisin hinnat alakanttiin, tarkoitushan on päästä tavaroista ja vaatteista eroon, ei roudata edes takas...

Vierailija
6/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maaseudulla voinee pytää enemmän, koska lähellä ei ole kauppoja vaan kaupunkiin lähdetään pari kertaa vuodessa vaateostoksille --> ei pysty hyödyntämään tarjouksia vert. kaupungeissa joissa kaupat aletankoineen lähellä.

En vaan ymmärrä miksi maksaa monta euroa käytetystä paidasta, vaikka olisi uuden veroinen ja kiva, koska vastaavia saa uutena kauppojen alennuksista samaan hintaan. Ja toisaalta en halua myöskään maksaa merkistä, eli jos paita uutena ollut 70€ niin sillä ei ole merkitystä _minulle_ koska ihan tavis vaatteet kelpaavat hyvin :)

Vierailija
7/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,50-1,50€ kappale kun ostin pojalle ison kasan ohuita/trikoisia pitkähihaisia paitoja koossa 86-92cm. Kaikki ostamani olivat uuden veroisia, puhtaita ja ihan peruskivannäköisiä pikkulapsen paitoja.

Vierailija
8/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin nuorimmalle kivan perustrikoopaidan, musta, kapea, pitkä, eurolla, kunto oli uudenveroinen.

kaverin 7-vuotiaalle tytölle ostin iloisia raidallisia ja kuvallisia alkaen 20 senttiä, kallein tais olla 1,20

Omilleni olen ostanut jopa kympinhintaisia muotipaitoja, uusia ovat olleet ja laatumerkkiä nuo kalleimmat.

Vierailija
9/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin minäkin käytetystä trikoopaidasta. Ja tuohon hintaan pitäisi olla jo tavallista nätimpi ja hyväkuntoisempi. Uusia saa kuitenkin tarjouksesta melkein samalla hinnalla. Kovin kulahtanutta tai tahraista vaatetta en ottaisi edes ilmaiseksi, en käsitä miten jotku viitsivät sellaisista pyytää useampaakin euroa. Se on se tunnearvo ilmeisesti.

Vierailija
10/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku aivan superihana paita, 4-5 e on maksimi. Mutta olen vain kerran ostanut paidan kalliimmalla kuin kahdella eurolla.

Vierailija
11/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minä voin siististä paidasta maksaa enemmänkin jos se on mieluinen. Esim. kotimaassa tehty tai luomulaatuinen. Esim. metsolan paidoista ja murun paidoista olen huutiksessa maksanut aika suolaisia hintoja (noin 15 euroakin varmaan). Vaikka perusmarimekon paidasta voin maksaa jos kivat värit 5 euroakin kirppiksellä. Useimmiten kirppikseltä kuitenkin lähtee mukaan niitä yhden ja kahden euron paitoja ja niissä saa mielestäni olla vähän tahrojakin jos ovat kivoja kun meillä ovat kuitenkin pian mustikassa tai jossakin muussa )(monet ostamani kirppaleilta ovat maksaneet vain kymmeniä senttejä). Mutta kyllä olen valmis maksamaan enemmän sellaisista jotka ovat siistejä ja ns. merkkivaatteita, jotka uusina ovat kalliita.

Mä uskon, että kirpparilla noiden korkeiden hintojen ongelma on se, että sinne ei ehkä tule ketään joka fanittaa juuri sitä merkkiä ja kuosia josta siellä on kovempi hintapyyntö. Musta jos on jotain spesiaalivaatteita, joista haluaa kovemman hinnan ne kantsii myydäkin huutiksessa ja viedä sinne kirpparille niitä, joista on valmis luopumaan esim. eurolla tai kahdella.

Vierailija
12/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasta tavispaidasta voin maksaa 3 e

Vierailija
13/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t-paitoja 4 euroa ja pitkähihaisia t-paitoja 5 euroa. Peruskivoja, ei mitään ihmeellisiä, mutta osa taisi olla Espritin.

Amerikan reissulta ostin uusia lasten t-paitoja 2-3 eurolla ja hyvälaatuisia verkkareita 4-5 eurolla. Siellä ei nyt tietysti tule usein käytyä, mutta tiedoksi vaan hintavertailua.

Ja nämä siis uusia. Eli kyllä tähän suhteuttaisin sen, mitä olen valmis käytetystä maksamaan. Alesta saa lastenvaatteita tosi edullisesti. Jos käyn kirpparilla, ostan lähinnä ulkovaatteita tai siistimpiä juhlavaatteita, en oikeastaan koskaan mitään trikoo paitoja, koska niitä saa edullisesti uutenakin. Ja ne harvoin kestävät hyvinä monen lapsen käyttöä.

Vierailija
14/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. POP, marimekko

mutta aika harvoin kyllä

Vierailija
15/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppiksellä 4e pojan paidasta. Siinä oli Hämiksen kuva (joka on siis pojan lempparijuttu). Oli vähän kulahtanut (siis pesussa musta väri haalennut ja kuva halkeillut). Minusta aivan liikaa tuon kuntoisesta paidasta, mutta koska poika tykkäsi, suostuin. Muutoin en olisi kyllä.

Koska en juoksen merkkien perässä, arvioin kaikki vaatteet samalla viivalla. Yhtenä esimerkkinä oli Adidaksen collegehousut, jotka olivat todella kulahtaneet ja silti hinta 5e, ilmeisesti vain merkin vuoksi.

Mutta oli kyse paidasta tai housuista, kipuraja menee viidessä eurossa koska minun ei tarvitse lisätä kuin muutama euro lisää niin saan vaatteen ihan uutena kaupasta.

Vierailija
16/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tosi harvoin olen tainnut maksaa 2€ (tai sitten 1,50e en muista) mutta silloin kyseessä oli ihan uuden veroinen Adidas collegepaita isompien lasten kokoa (ei siis vauva osaton paita), joka maksaa kaupassakin jotain 30€.

Vierailija
17/17 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ostin sieltä pojalleni sellaisen harmaan ph-trikoopaidan missä on mustia auton/rekan kuvia. Ostin sen lähinnä sen kuosin vuoksi, tosin paita oli ehjä,siisti ja tahraton. Maksoin siitä 2 €, eikä mielestäni yhtään liikaa. Mutta olen toki törmänny paljon kirppareita kierrellessäni aikamoisiin hintapommeihin... Jotkin ihmiset pyytää vaatteista joissa on esim.tahroja niin ihan järkyttäviä hintoja. Minusta likaiset ja jo todella nuhjuiset/huonokuntoiset vaatteet ovat hintaluokaltaa max 50 snt, harva sellaisia haluaa nimittäin edes ostaa. Itse myin kirpparilla vaatteitamme pois, ja laitoin myyntiin vaan sen kuntoisia mitä pukisin vielä itselleni/pojalleni jos vaan sopisi tms. En tosiaankaan tahraisia tai nuhjuisia. Normaalia pesunukkaa toki voi olla, muttei sitäkään liiaksi. hintaa pistin 0,20 snt-5€ per vaate, riippuen mikä vaate/miten uusi vaate oli kyseessä, ja kaikki meni, eikä harmittanu, vaikka olin joistakin maksanut suuria summia. Tarkoitus oli vaan saada vaatekomeroa tyhjemmäksi ja meille turhat pois :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi