Miten reagoisit jos kehitysvammainen (?) yrittäisi iskeä sinua?
Tulen usein tietyllä bussilla töistä ja samalla pysäkillä odottelee autoa myös kehitysvammaisen oloinen minua vähän nuorempi mies. En tiedä ihan tarkkaan mikä vamma hänellä on, kampurajalka ainakin ja jutut eivät tunnu ihan normaaleilta, saati jatkuvat iskuyritykset. Tulee aina juttelemaan niitä näitä tai kiinnostuneen oloisena eikä mua voisi vähempää kiinnostaa hänen juttunsa. En ole vastannut koskaan mitään muuta kuin korkeintaan "hmm" tai jotain, en sanaakaan ole varsinaisesti sanonut. Miten pääsisin tuollaisesta takiaisesta eroon? Ei huvita mennä tuohon bussinkaan tuon tyypin takia mutten viitsisi työpaikalla odotella lähes tuntia sen takia.
Kommentit (12)
No mä luultavasti juttelisin niitä näitä ei vammaisuus tartu
pattiin mennä, niin kysy häneltä suoraan, että yritätkö iskeä mua. Jos vastaa joo, niin sano, ettei kiinnosta, tai sano eläväsi onnellisessa parisuhteessa.
Jos vastaa ei, niin sitten olet ihan vaan nolona!
pointti ei ole vammaisuudessa, vaan vaivaantuneessa fiiliksessä. Että jos ei mies kiinnosta, niin ei kiinnosta, on se sitten vammainen tai ihan vaan mies.
Seuransa saa valita myös bussipysäkillä, varsinkin jos tuntuu, että ahdistelaan.
Mielummin kuuntelen jonkun ystävällisiä höpötyksiä kuin känniääliön vittuiluja. Mitä karmeaa se maailmaan tuo jos vastaisit ihan sanallisesti hänen turinointiinsa? Ehkä hyvää mieltä sille "kampurajalalle"?
Jos hän suoraan ehdottelee jotain niin sano suoraan ja ystävällisesti ettei kiinnosta. Miksi tehdä elämästä niin pirun vaikeaa ja vihaista?
Ja jos osoittaa suoraa kiinnostusta sanon että olen pahoillani, mutta hän myöhästyi, minulla on jo mies.
pattiin mennä, niin kysy häneltä suoraan, että yritätkö iskeä mua. Jos vastaa joo, niin sano, ettei kiinnosta, tai sano eläväsi onnellisessa parisuhteessa.
Jos vastaa ei, niin sitten olet ihan vaan nolona!
Välttämättä ainakaan. Olen joutunut muutamankin keharin "iskemäksi" ja tilanne voi olla todella piinaava, koska henkilö ei tunnista sosiaalisia sääntöjä.
Se avartaa maailmaa.
Eli antaisit ymmärtää olevasi kiinnostunut hänen jutuistaan?
No mä luultavasti juttelisin niitä näitä ei vammaisuus tartu
juttele muuten kuten tähänkin asti, mutta älä ylihymyile. Voi lähettää juurikin sen väärän viestin.
Kehitysvammaiset ottaa kontaktia vieraisiin usein.Hän saattaa jopa ajatella et te ette ole vieraita enää kun samalla pysäkillä näätte niin usein.Huoh mikä ongelma tässäkin =)
Koska toiveet ja halut voi olla niin suuret, siis ei välttämättä seksiin vaan juuri sinun seurassasi oloon. Kerran yksi lievästi kv suurikokoinen 12v poika alkoi lähennellä ja oli siinä hauskuus kaukana. Ei hän sitä "ei"-sanaa eikä paljon muutakaan kuunnellut.
EN siis seisoisi "sanomatta mitään" tai sanoisi "korkeintaan "hmm" tai jotain", kuten ap. Enhän tekisi niin normaalinkaan miehen ollessa kyseessä. Sen sijaan vastaisin jotain sen tyylistä kuin "vai niin, mun mieheni taas on sitä mieltä että..." Näin mä baflaan muutkin iskuyritykset.
Voihan sitä olla ystävällinen ja kohtelias ja jutella niitä näitä, mutta olla silti menemättä mukaan iskemisleikkiin?
ei vammaisuus tartu