Mulla on hiivatulehdus 1-2 krt kuukaudessa :(
Syön maitohappobakteeri kapseleita, juon gefiluspiimää vaikka en edes pidä siitä, pesen alapääni sille tarkoitetulla pesunesteellä kerran päivässä, käytän vain puuvillaisia alushousuja enkä pikkuhousunsuojia. Öisin olen usein ilman pikkareita. Silti on jatkuvasti hiivatulehdus. :(:( Todella turhauttavaa!!!! Eikä tää ikinä lopu?
Ennen ei ollu hiiva ikinä. Viime syksynä oli paljon tulehduksia. Sitten oli monta kuukautta ilman ja viime toukokuusta saakka on ollut taas tällaista...
Kommentit (26)
ei tarvii jättää hiilareita ja sokereita kokonaan pois. Vähennät vaan niitä herkkuja. Syöt sitä normaalia kouluruokaa ja valitset aina mieluummin tumman leivän jne... Itsekin huomaan, jos on tullut mässättyä pullaa ja herkkuja, että hiiva tulee ihan melkein välittömästi.
Ja tosiaan, miehen pitää ehdottomasti hoitaa hiiva pois itseltään. Se tartuttaa sen suhun aina uudestaan ja uudestaan. Sun ei ole mitään järkeä lääkitä itseäsi, kun se tulee aina uudestaan niin kauan kun miehesi on hoitanut itsensä kuntoon. Miehillä hiiva on siis usein oireeton, mutta tartuttaa silti.
Jos haiskahtaa, niin kyseessa voi olla myos bakteeritulehdus. Oireet voi olla samat kuin hiivassa, mutta hoitomuodoksi antibioottikuuri.
Ja tosiaan kannattaa tutkituttaa tuo diabeteskin...
ruokavalion muutoksesta. Jätti just sokerin ja valkoisen viljan, ei kokonaan mutta vähensi huomattavasti.
Samoin lopetti e-pillerit.
Valkovuoto on hajutonta kokkareista mömmöä.
En tietenkään voi olla varma, ettei ole diabetes kun en tiedä asiasta yhtään mitään. Välillä kärsin noin viikon jatkuvasti hirveästä janosta, mutta se meni ohi. olin alkanut syödä kromitabletteja ja kun lopetin ne jano helpotti, joten ajattelin, että johtui niistä.
ap
Lääkäri sanoi hiivasyndroomaksi.
Hoitona oli hiiva ja sokeri pois kuukaudeksi ja sinne meni hiivatulehdukset :)
Sen jälkeen ollut ihan normaalisti tulehduksia, esim antibioottikuurin jälkeen jne.
Aika säätöä oli kyllä hiivattomia leipiä löytää ja sokeria on melkein joka paikassa...mutta hyvin toimi.
Mulla oli mennyt epätasapainoon elimiston hyvien hiivojen tasapaino suolistossa ja emättimessä.
Valkovuoto on hajutonta kokkareista mömmöä.
En tietenkään voi olla varma, ettei ole diabetes kun en tiedä asiasta yhtään mitään. Välillä kärsin noin viikon jatkuvasti hirveästä janosta, mutta se meni ohi. olin alkanut syödä kromitabletteja ja kun lopetin ne jano helpotti, joten ajattelin, että johtui niistä.
ap
Suihkulla onnistuu hyvin. Jos en sitä tee, varma hiiva joka kerta.
Mä saan hiivan melkein aina jelly-sauvasta vaikka pesen sen hyvin ja laitan vielä desinfiointiainettakin...
Oletko varma että sulla on hiivatulehdus? Eikä esimerkiksi herpes?
Ja mä olen kanssa hoidattanut ihan samalla tavalla kuin sinä, enkä tosiaan hinkkaa liikaa alapäätä pesuilla. Kai niitä hiivatulehduksia vaan tulee joillekkin... :(
Olen kokeillut nyt niitä apteekista saatavia karpalomaitohappobakteereja, ne auttaa myös jos on pissassa jotain tulehdusta. Ja olen kanssa ostanut emättimeen laitettavia taspainottavia kuten lactalia. Laitan yleensä sen n. kerran viikossa.
Ja lääkäriltä haet flukonatsolia reseptillä, se on tehokas.
Tuskinpa auttaisivat herpekseen.
ap
jätin pimpan ajelematta. Kummallista.
Tuskinpa auttaisivat herpekseen.
ap
Ja tuo mukanaan vieraan naisen mikrobeita ja sinä kärsit sitten hiivasta...
kun ap kirjoitti, että ennen ei ollut koskaan ja nyt on ollut toukokuusta lähtien ja lisäksi viime syksynä oli kierre. Että olisikohan miehellä ollut toinen viime syksynä ja nyt sitten keväästä asti.
Tämä tuli mieleen oman kokemukseni kautta :( Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.
t. 7
taitaa elimistös olla pahasti nurin kurin jos noin usein hiivaa???vaaleat leivät pullat ym herkut pois!happamia marjoja paljon.
Pillerit aloitin viime talvena, mutta syksyllä oli jo se hiivakierre siis ennen pillereitä...
Miehellä ei oo mahd. käydä vieraissa kun on aina töissä tai kotona.
ap
kun joudun päivittäin syömään kouluruokaa. En voi jättää hiilareita pois. Luonnonjogurttia vois kokeilla, vaikka en tiedä miten se eroaa piimästä...
ap