Lapsettomat häät, vauva hoitoon vai häihin?
Meillä on edessä häät, jotka ovat periaatteessa lapsettomat. Olen kuitenkin keskustellut morsiamen kanssa ja hän on sanonut, että halutessamme voimme ottaa vauvan häihin, vauva siis tuolloin 1kk 3vko ikäinen. Isommat lapset menevät hoitoon isovanhemmille häiden ajaksi.
Morsian on minun paras ystäväni eli en halua jäädä häistä pois ja sulhanen on yksi mieheni parhaimpia ystäviä.
Ainakin vielä vauva on ollut melko helppo, tosin juuri muualla kun sylissä ei viihdy eikä kelpuuta kantoliinaakaan. Sen sijaan ei ole väliä on äidin tai isin tai esim. isovanhemman syli, kunhan on syli. Tiedän kyllä senkin, että vielä saattaa vauvalle tulla koliikkikin, jolloin on harkittava uudelleen, että jääkö jompikumpi kuitenkin vauvan kanssa vai jaksaako isovanhemmat vauvan kanssa, vaikka olisi itkuinen.
Meidän vauvamme tulisi olemaan ainoa lapsi noissa häissä ja mielessä on pyörinyt sekin, että vaikka vauva nyt onkin helppo niin miten vaikuttaa erilainen tilanne, hermostuttaako ym. vauvaa ja onkin sitten itkuinen.
Kommentit (27)
Monilla vanhemmilla on sellainen harhaluulo, että oma lapsi on kaikkien muidenkin mielestä yhtä suloinen ja kaikissa tilanteissa mukaansopiva. Olin muutama vuosi sitten häissä, jossa kirkossa kesken "tahdotko ottaa.." alkoi kuulua itkua ja huutoa. Kuka idiootti tulee pilaamaan toisten häät pentuineen. Teki mieli kuristaa penskan vanhemmat morsiamen puolesta. Tosi itsekästä ajatella olevansa niin tärkeä vieras että voi mölyämällä pilata toisten elämän tärkeimmän hetken.
En ikinä veisi lasta kirkkoon, jos en olisi 100%:n varma että lapsi on niin iso että ymmärtää olla hiljaa. Itse juhlassa tuskin on niin suurta väliä, mutta älkää viekö niitä lapsia kirkkoon.
veis häihinkään saamaan tauteja! Miksi se on niin vaikea olla sen vauvan kanssa ne ensimmäiset kuukaudet, ei ymmärrä...
Olla kotona pelkästään vauvan ensimmäiset kuukaudet? (monikossa siis, tiedä sitten kuinka montaa kk tarkoitit,2 vai peräti 6?)
Eikö mihinkään saa mennä? Kauppaan? Kaverille?
Huh, tuo on jo outoa.
Ei heidän hoitoon muuten annettais isompiakaan lapsia. Lähinnä mietin sitä, että kun vauva on ainakin tähän asti ollut sylitakiainen, että onko se sitten kivaa olla häissä ja kantaa vauvaa jatkuvasti sylissä. Vauva nukkuu vain vartin pätkiä päivällä ja niitäkin melko vähän, terkka just totesikin, että meidän vauva on todella vähäuninen. Vauva on minulle rakas, mutta silti toisaalta saattaisin nauttia häistä enemmän, jos ei tarvitsisi kanniskella vauvaa koko ajan, sitä kun teen päivästä toiseen. ap
mukaan, mutta voisin jättää myös osaaville isovanhemmille: omaan kotiin (vauvalle turvallisempaa) ja samaan kaupunkiin kuin juhlat. Jos vauva huolii pulloa ja on rauhallinen tapaus ja tyytyväinen myös isovanhempien kanssa ja sinä osaat olla rauhassa juhlissa ilman vauvaa, niin helpompi se ehkä niin on osallistua juhliin. Mutta jos vilkuilet koko ajan kännykkää, soittelet kotiin tai pyörit muuten vaan penkillä kynsiä purren, niin ota mukaan :)
Eihän tuo liity mitenkään lapsettomiin häihin.. Eli sinä et halua ottaa vauvaa mukaan vaan nauttia näistä. Mikä siis ongelma? Vauva isoäidille ja menet häihin ilman vauvaa..
kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa!
lähtisin pois jos hermostuu (minä tai vauva ;) liikaa.
kummitätinsä meni naimisiin. Sekä vauva että esikoinen olivat kirkossa ja hääpaikallakin. Isovanhemmat hakivat lapset noin 19 ja me kotiuduimme miehen kanssa puolen yön aikaan. Kaikki sujui paremmin kuin hyvin.
Imetys juuri ennen lähtöä ja koittaisin pumpata etukäteen maitoa, jos korviketta ei haluta antaa. Lypsyvälineet mukaan häihin, jos rinnat pakkautuvat. Minusta se, että tätä asiaa kysyy, tarkoittaa että hieman epäilee että vauvan kanssa häät sujuisivat hyvin. Kysehän oli muutamasta tunnista, pääset nopeasti kotiin jos siellä tulee hätätilanne. Vauva pärjää muutaman tunnin turvallisessa hoidossa ilman äitiäkin.