Tyttövauvasta Minea, Menni vai Minni? entäs toinen nimi?
Meillä on ensi sunnuntaina ristiäiset, nimi on yhä hiukan hakusessa. Etunimeksi on ehdolla Minea, Menni ja Minni. Toisaalta jos nimeksi tulee Minea niin lempinimeksi saattais tulla Minni, jollon ois kaksi ihanaa nimeä, vaikkei toinen virallinen. Toisaalta taas tuo Menni ois aivan ihana.
Toiseksi nimeksi ollaan ajateltu Tuuliina tai Tuutikki nimiä.
Kommentit (26)
Jos haluatte Minniksi kutsua, on se kiva olla nimenä. Jos lapsi myöhemmin siihen kyllästyy, voi ottaa Minean käyttöön. Meillä kaikilla 3 nimeä.
Mun tyttö on Minea, eikä se todellakaan ole mun mielestä liian yleinen! Siis jos niitä on 200 kastettu tänä vuonna Suomessa, niin ei se ole edes paljon. Ne 200 on ympäri Suomea, millainen todennäköisyys on, että samaan kaupunkiin sattuu toinen samanniminen Minea? Mä olen törmännyt todella harvoihin samannimisiin. Täällä palstalla kyllä nimi mainitaan usein.
Meidän Mineaa kutsuttiin jo odotusaikana Minniksi, mun mielestä Minni on ihana lempinimi. Myöhemmin meillä on lempinimi muuttunut Mimmiksi, koska tyttö itse alkoi kutsua itseään sillä nimellä. Ja oikeaa nimeä kyllä käytetään enimmäkseen, se sopii suomalaiseen suuhun ihan hyvin.
Mutta jos tykkäät Minea-nimestä, niin älä nyt sen takia jätä antamatta, että olisi joku muotinimi.
Minea yleinen ja Minni tosiaan hiirimäinen.
Manni on ihana nimi.
Minea ja Menni aivan kauheita väännöksiä
Mun tyttö on Minea, eikä se todellakaan ole mun mielestä liian yleinen! Siis jos niitä on 200 kastettu tänä vuonna Suomessa, niin ei se ole edes paljon.
kutakuinkin samaa yleisyystasoa kuin veeti, kerttu, elsa, leevi ja aino. 220 mineaa on noin prosentti syntyneistä, eli luultavastikin paikkakunnalle sattuu toinenkin. eihän se sinänsä haittaa, mutta vähän harvinaisemmista nimistä on kyllä etuakin, ei tarvitse olla koulussa mäkisen minea tai minea mä. minea on lisäksi nouseva muotinimi, eli luultavasti ensi vuonna ja muutamana seuraavana heitä kastetaan vielä enemmän.
Minea on aivan liian yleinen ja muotinimi. Ei siis sitä. Menni - siis mikä?! Sitä nyt ei ainakaan. Ei edes kuulosta nimeltä. Minni on söpö. Minni-hiireksi tullaan takuulla kutsumaan, mutta voi voi, ihana nimi kuitenkin :)
Tuutikki on hauska, mutta en ehkä kuitenkaan antaisi sellaista nimeä toiselle ihmiselle kannettavaksi... se toinen, oliko Tuulikki, ei sitä.. se on tylsä.
Joten, Minni on hyvä, mutta toista nimeä teidän olisi hyvä vielä miettiä :)
:)