Mikä on normaalia mielialojen vaihtelua ja mikä epänormaalia?
Mistä sen voi tietää? Olenko vain temperamentiltani sellainen ailahtelevainen vai onko mussa joku vika?
Kommentit (6)
Olen aika samanlainen kuin kolmonen. Tulistun todella helposti ja silloina alan huuta. Lepyn parissa minuutissa. Suutun ja huudan lapsilleni tosi monta kertaa päivässä, mutta toisaalta rakastan heitä tippa linssissä ihan hirveästi monta kertaa päivässä.
lapsillekaan ole hyväksi ailahtelevainen äiti joka huutaa ja itkee jatkuvasti ja sit taas pyytelee anteeksi jatkuvasti. se on epätasapainoisen ihmisen merkki. Saa näyttää tunteet, mutta pitää joskus yrittää hillitä itsensä.
mennä hakee jotain mielialalääkkeitä?
ap
mä olen tuollainen minuutin välein ailahteleva ja mulla on epävakaa persoonallisuus häiriö. Isäni oli myös sellainen käytökseltään, mitään diagnoosia hänellä kyllä ei ollut, mutta pelkäsin häntä aina ja ne anteeksipyynnöt ei merkanneet mitään, koska tiesi, että silti se kohta räjähtää jostain älyttömästä asiasta. Mutta nyt olenkin itse samanlainen.
Ensin tunnen vihaa, suurta ärtymystä ja jopa inhoa miestäni kohtaan ja sitten yhtäkkiä valtavaa rakkautta. Huoh. En jaksaisi itse tällaista seilaamista ja miestäkin se harmittaa. Olen tosiaan tunneihminen, teen melkeinpä kaikki päätökset ja valinnat tunnepohjalta. Usein toivon omaavani vähemmän ailahtelevaisen tempperamentin, sellaisen tasaisen ja varman.