Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä tosiaan ajattelemisen aihetta!

Vierailija
31.10.2010 |

"Mitä opettaa lapselle sukulaisuussuhteista se että sukulaiset voivat jättää hänet kutsumatta perhejuhliin"? Eräs tuossa alempana sen hyvin sanoi...entä mitä se kertoo aikuisesta sukulaisesta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo vaan siitä, että ne juhlat sattuu olemaan aikuisille, ei lapsille tarkoitetut.

Jokainen tekee oman näköisensä juhlat. Jos joku haluaa juhlistaan vain aikuisille sopivat, se on sitten ihan niiden ihmisten asia. Ei hyvänen aika kaikkiin juhliin todellakaan tarvita lapsia. Miten se voi olla niin vaikea ajatus?

Miksi lapset kuuluvat kaikkialle? Jos hä1 pari haluaa juhlia ilman lapsia, se on tosiaan heidän oma asiansa ja sitä kutsuvieraat sitten kunnioittavat.

Vierailija
2/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos ne kullannuput opetettaisiin käyttäytymään ;). Minä "natsimamma" opetin, opetan edelleen, ja poikani kelpaa kylään sinnekin missä ei yleensä lapsia näy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hänen pitäisi siis hipihiljaa istua nurkassa piirtelemässä niin vois kelvata nykyjuhliin. Toista se on aikuisten kanssa ne saa huutaa mölytä ja kännätä eikä ketään haittaa!

Vierailija
4/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos häntä sinne erikseen ei olis kutsuttu. Henkilökohtaisesti en tajua mitä ne lapset häissä haittaa...paitsi tietenkin morsianta jota harmittaa kun jonkun lapsi vie huomion pois "kauniista" morsiosta :D

Vierailija
5/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne kaikki sukulaiset olivat tervetulleita lapsineen kaikkineen. Nykyään se on vain sellainen "teiniasteelle" jääneiden kännäysjuhla...

Vierailija
6/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon lapsettomat häät -asiaan, niin kerronpa minäkin oman mielipiteeni. Mut on kerran kutsuttu yksiin lapsettomiin häihin (tosin en päässyt paikalle syistä, joita en nyt ala tässä eritellä), jotka olivat lapsettomat siitä syystä, että ne olivat aikuisten juhlat. Bileet. Mä en usko, että kukaan vanhempi haluaa ottaa lastaan mukaan kovin kosteisiin bileisiin. Juhlien luonne ilmoitettiin kutsussa, ja se oli minusta hyvä asia.

Vierailija
7/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä syystä, että yhden ystävämme lapsi on sanalla sanoen kusipää. Anteeksi, mutta tätä lasta ei nyt vaan voi kuvailla kauniimmin:(. Tämän kakaran takia, sinne ei päässyt kukaan muukaan lapsi, ei omat eikä sukulaisten. Mutta me ei vaan kestetty ajatusta, että tämä ahmatti olisi ollut silmiemme edessä koko illan.

Vierailija
8/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä syystä, että yhden ystävämme lapsi on sanalla sanoen kusipää. Anteeksi, mutta tätä lasta ei nyt vaan voi kuvailla kauniimmin:(. Tämän kakaran takia, sinne ei päässyt kukaan muukaan lapsi, ei omat eikä sukulaisten. Mutta me ei vaan kestetty ajatusta, että tämä ahmatti olisi ollut silmiemme edessä koko illan.

että ensin on kana ja sitten se muna eli taitavat vanhemmat olla kusipäitä ja lapsi on uhri. Kamalaa, että sinä aikuinen ihminen sorrut kiusaamiseen. Ymmärrän, jos et tuota lasta halunnut juhliin, jos ei osaa käyttäytyä, mutta miksi hän ei osaa. Jos on kyse kehitysvammasta, niin sitten voin uskoa, että vanhemmissa tai heidän kasvatuksessaan ei olisi mitään vikaa välttämättä.

Vierailija
9/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä opettaa lapselle sukulaisuussuhteista se että sukulaiset voivat jättää hänet kutsumatta perhejuhliin"? Eräs tuossa alempana sen hyvin sanoi...entä mitä se kertoo aikuisesta sukulaisesta?

tunne sukuani oikeastaan ollenkaan enkä näe mielekkääksi olla heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
10/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hänen pitäisi siis hipihiljaa istua nurkassa piirtelemässä niin vois kelvata nykyjuhliin. Toista se on aikuisten kanssa ne saa huutaa mölytä ja kännätä eikä ketään haittaa!

Kyllä kyse on siitä, ettei suomalaisia lapsia opeteta esim. ottamaan toisia huomioon ja käyttäytymään toisia kohtaan kunnioittavasti. Kyllä muuallakin lapset pitää ääntä, mutta osaavat käyttäytyä. Harmi, ettei monikaan tällä palstalla tajua, mitä käyttäytymisellä tarkoitetaan.

Vierailija
11/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia oikein kasvaa. Olen ollut lukuisissa häissä, joissa kaikissa on aina ollut enemmän tai vähemmän lapsia, jotka eivät ole olleet ongelmallisia. No, toisaalta häätkään eivät ole ollet mitään kännäysjuhlia, joten lasten läsnäolo on ollut mahdollista.

Ihmettelen myös sitä miksi perhejuhlista tehdään sellaisia, joihin koko perhe ei voi osallistua?

Vierailija
12/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen vuoksi, että pystyn keskittymään paremmin kyseiseen juhlaa, ruokiin, tanssiin jne. Joo, meilä kasvatetaan lapsia mutta ei niiden kanssa tarvi ihan joka paikkaan mennä, joskus on kiva päästä juhliin miehen kanssa kaksin.

Vierailija
13/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, niitä juhlia tulee tasan varmasti enemmänkin, eikä kaikki pidä lapsettomia häitä. Se ettei lapset pääse pariin juhliin, ei vielä tarkoita sitä etteivätkö oppisi sukuaan tuntemaan.

Minä olen pienenä ollut parista hääjuhlasta poissa, joko ihan sillä ettei olla koko porukka edes lähdetty, tai vanhemmat menneet ilman lapsia. Siltikin, kappas kummaa, tunnen sukuni :) Häitäkään ei ole edes useat olleet!

Lapset ikävä kyllä kokevat pettymyksiä elämässä yms.

Juhlia on niin paljon erilaisia sukujen kesken, ettei lapsettomat hääjuhlat estä tutustumasta sukuun. Huono tekosyy. Voihan se olla että vanhemmat ovat laiskoja kulkemaan sukulaisten luona muutenkin kuin juhlissa.

Vierailija
14/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, niitä juhlia tulee tasan varmasti enemmänkin, eikä kaikki pidä lapsettomia häitä. Se ettei lapset pääse pariin juhliin, ei vielä tarkoita sitä etteivätkö oppisi sukuaan tuntemaan.

Minä olen pienenä ollut parista hääjuhlasta poissa, joko ihan sillä ettei olla koko porukka edes lähdetty, tai vanhemmat menneet ilman lapsia. Siltikin, kappas kummaa, tunnen sukuni :) Häitäkään ei ole edes useat olleet!

Lapset ikävä kyllä kokevat pettymyksiä elämässä yms.

Juhlia on niin paljon erilaisia sukujen kesken, ettei lapsettomat hääjuhlat estä tutustumasta sukuun. Huono tekosyy. Voihan se olla että vanhemmat ovat laiskoja kulkemaan sukulaisten luona muutenkin kuin juhlissa.

suvussa 'lapsettomuus' koski ihan kaikkia juhlia.

Suvussani oli todella vähän lapsia (minulla on vain kolme serkkua vaikka suku muuten olisi iso) eivätkä ne muutamat lapset olleet tervetulleita yksiinkään juhliin. Ja sitten kun joskus (max. kerran vuodessa) jossain kyläiltiin niin lasten piti istua hiljaa penkillä koko vierailun ajan =o

Itse olin vielä niin arka lapsi etten olisi edes uskaltanut mitään sanoa tai tehdä, joten paikallaan istuminen ei ollut sen puolesta vaikeaa.

Jostain syystä suku on jäänyt hiukka etäiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä