Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen työttömyys alkaa ärsyttää

Vierailija
31.10.2010 |

... tai ehkä oikeammin se miehen asenne.

Mun mies on työtön, päivärahalla vielä onneksi. Pätkätöitä on satunnaisesti ollut, mutta luvassa ei tällä hetkellä yhtään. Mies on itsekin turhautunut siihen, että istuu vaan kotona. Lähinnä pelaa tietokonetta. Ja valittaa siitä, ettei halua olla mikään kodinhoitaja. Ja muita kun oman alan töitä ei hae. Eikä omallakaan alalla mikä tahansa kelpaa. Silti tuntuu olevan toisinaan mieli maassa siitä kun ei ole mitään muuta kun tylsiä päiviä kotona edessä.

Jonkin verran mies tekee kotitöitä, mutta pakko sanoa että ärsyttää alkaa tyhjätä tiskaria pitkän päivän jälkeen kun toinen on istunut koko päivän kotona. Ja ensinnäkin toinen meistä nukkuu pitkään, toinen ei. Mulla on tajuttomat univelat ja mies vaikuttaa mököttävän joskus siitä kun mä nukun sohvalla pikkukakkosen ajan.

Mä itse taas opiskelen ja olen osa-aikatöissä. Mulla on useampia vaihtoehtoja, mille urallani suuntautua. Muutenkin olen luonteeltani sellainen touhuaja. Jos mulla olis mahollisuus olla kotona päivästä toiseen, keksisin vaikka mitä tekemistä.

Ehkä suurin ongelma on juuri tämä meidän tilanteiden ristiriita. Mulle tulee sellanen olo, että mun pitää tässä tehä töitä miehenkin puolesta... Se taas ei käy miehelle, koska teen kaikkea hommaa sen mielestä nyt jo liikaakin. Jonkun tää huusholli ois kuitenkin elätettävä.

Kommentoida saa vapaasti.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla