Onko ero mielestäsi enemmän yksihuoltajan kuin etäisän vika?
Miksi minusta tuntuu että yh:ita syyllistetään enemmän kuin etiä? Kiinnostaa. Olen etäisä ja olen huomannut että oma elämäni ei ole juurikaan sosiaalisesti kovin erilainen kuin avioliitossa eläessämme. Valitettavasti ex-vaimoni on kohdannut kaikenlaista ikävää yksinhuoltajuuteensa liittyen, kuten ennakkoluuloja työpaikalla ja uudessa asuinympäristössään. Erosimme hyvissä väleissä ja eron syy on yksityisasia jota en tässä selvittele.
Kommentit (10)
Kun yh on nainen, hän on silmätikkuna. Nainen on susi naiselle, ja silloin kun toinen nainen on yh, nainen on suttakin pahempi. Syyllistetään, tuomitaan.
Ajatellaan, että se on niin karmee akka, ei mikään ihme että mies lähti ja kukaan ei tommosta enää huoli..
Ja voi sitä aamua kun lapsella on tukka letittämättä tai pihahousujen polvet likaiset! Miten huono äiti! ja heti aletaan seuraamaan, jaksaako äiti, hoitaako tarpeeksi.. yh-isän kohdalla näissä asioissa hymistellään ja ymmärretään yksinhuoltajuuden ja lasten hoidon raskaus ja yksinäisyys..
Toinen ääripää on nähdä vika siinä miehessä, ja sitten naiset liittoutuu koko miessukupuolta ja -polvea vastaan ja etäisä se vasta se vihonviimeinen luuseri onkin.
Eli hyvin musta-valkoista ajattelua joka lähtee kait tuomitsijan omasta pienestä elämästä.
ja oon huomannut sellaisen ilmiön että naiset ajattelee sen olevan jotenkin tavallista miestä kunnollisempi, koska se kantaa yksin niin ison vastuun. Yksinhuoltajanaisista taas ajatellaan just päinvastoin, eli että ne on vähemmän kunnollisia kuin perheelliset naiset, koska se mies puuttuu siitä.
ja mies kunnollinen kun hoitaa lapsensa. naiset vaan muitten miehiä metsästäviä seksinkipeitä huoria.
että nainen on sen yhasemansa hankkinut ja ansainnut omalla käytöksellään. Enkä tällä todellakaan tarkoita, etteikön niitä täydellisen kelvottomia hakkaajajuoppomiehiä olisi.
Omassa ympäristössäni naisia on vain "kyllästyttänyt", suhde on "väljähtänyt", puoliso ei ole "jännittävä" jne.
että nainen on sen yhasemansa hankkinut ja ansainnut omalla käytöksellään. Enkä tällä todellakaan tarkoita, etteikön niitä täydellisen kelvottomia hakkaajajuoppomiehiä olisi.
Omassa ympäristössäni naisia on vain "kyllästyttänyt", suhde on "väljähtänyt", puoliso ei ole "jännittävä" jne.
mutta sen sijaan näitä teorioita viljellään puheissa joiden ainoa pointti on mustamaalata mahdollisimman monia naisia.
Tässä on yksi esimerkki jutuista, jota meidän erostamme puhutaan. Se johtuu kai siitä että eromme syy on meidän kahden välinen ja vain meidän tiedossa, eikä ulkopuolisten tiedossa, ja muut on tehneet hyvistä väleistämme omat päätelmänsä. Ex-vaimo saa syyt niskoilleen. Miksi näin? Siitä olin kiinnostunut.
mustasukkaisten naisten kehittämä yhtälö.
Yh isä= ihana, vastuuntuntoinen kaininpuolin mahtava tyyppi.
Yh äiti= rahanahne, munahaukka miestennielijä.
Ei tarvitse olla Einstein tajutakseen tämän.
että naiset tuppaa puhumaan enempi tälläsistä asioistaan.
Millasia ennekkoluuloja tarkoitat?
Miksi nainen on yksinhuoltajana jos erositte hyvissä merkeissä?
joka toinen ihminen on eronnut ja joka toinen äiti yh äiti. Missä muka on ne mustamaalaajat? Ainakaan minun kohdalleni ei ole yhtään tullut. Tosin en kapakoissa juoksekaan ja pidän lapsistani huolen.
yksityiskohtaista syytä tiedä? Älytön kysymys muutenkin.