Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET'07 kesäkuussa

01.06.2008 |

Se on sitten kesä. :) Jahas, onnistuukohan linkityskään enää..? Jos, niin tässä toukokuun kuulumisia.

[http:///www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_W...|http:///www.vauva.fi/keskust…]

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut Raisalle plussasta!

aika moni meidän porukasta onkin jo maalis07-vauvan jälkeen päässyt odotus-puolelle uudellen. mäkin toivon pääseväni sinne takaisin.

täällä kävellään, juostaa, kiipeillään joka paikkaan. hymy huulilla ja kiharat hulmuten. sanat ovat vielä vähissä mutta ymmärrystä tuntuu olevan. kieltoihin tosin usein reagoidaan leveällä hymyllä... :-)

hampaita on ainakin kymmenen. ja alakulmahampaatkin puhkeavat varmaan lähiaikoina.

meillä ollaan (kopkop) vältytty kaikilta sairauksilta. onneksi munkaan kova flunssa ei poikaan tarttunut.

muutenkin täällä sujuu ihan mukavasti. pyöräily on edelleen mukavaa meistä molemmista ja aurinkolaseihinkin poika tuntuu nyt tottuneen. niitä ei siis olla vähän väliä ottamassa pois.

lämpimiä hiekkalaatikkopäiviä kaikille!

ruusunpiikki ja Leo (huomenna 1v3kk)

Vierailija
22/28 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nyt hoitovapaan aikana töitä etänä kotoa käsin joten pukkaa iltavuoroksi :) Hyvin on sujunut etätyöt ja mukavaa kun saa vähän extraa, muuten olisin lähtenyt töihin syksyllä. Nyt olen kotona siihen kunnes Reeta täyttää 3v. Ja jos onnellisesti käy niin "tjot" tuottaa tulosta ennen sitä ;) saa nähdä nyt.

Noista sairasteluista, meillä ollaan oltu viimeinen kuukausi enemmän ja vähemmän kipeänä. Flunssaa, yskää ja korvatulehduksia. Reetalla on ollut nyt kolme korvatulehdusta puolen vuoden sisään ja viimeisin ei ollut kontrolliin parantunut. Lääkekuureja, itkua ja unettomia öitä. Saatiin lähete korvapolille, nyt vaan odotellaan konsultaatiota ja poliklinikka-aikaa.

Minulle on 2-vuotiaana laitettu putket korviin ja leikattu kitarisat, liekö nuorin perinyt äitinsä? Isommilla ei ole koskaan ollut korvatulehdusta :O

Ruusunpiikki: Ajeles joku päivä meille kahville, mehän muutettiin tänne Sorsakorpeen. Tai sitten hyppäät rattaiden kanssa 5-bussiin, se ajelee suoraan meidän luo siitä teidän nurkilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten alas oli pino jo pudonnut.Pitkästä aikaa pääsen tänne kirjoittelemaan kun meidän pikku vauhtineiti pitää äidin liikkeeessä,muutama kolhu on jo matkan varrella tullut kun on kova kiipeämään tuoleille,pöydälle,saunanlauteille ym.. huoh eipä tarvitse istuskella turhia.Välilllä menee tietokone kiinni yhtäkkiä tai kesken hyvän ohjelman tv sammuu neiti kun tykkää painella nappeja ja entäs sitten äidin kukkaruukut kun mullat saa kyytiä mutta mutta entäs sitten se valtavan valloittava hymy joka kyllä sulattaa sydämen kuin sydämen on se vaan niin ihana vauhtipakkaus.Neiti on vaihtanu jo kävelyn juoksuksi ehtiihän niin paremmin joka paikkaan ja on todella hyvä syömään kaikki menee alas mitä tarjotaan myös kiukuttelua on jo harjoiteltu jos asiat ei mene toivomallaan tavalla kädet menee ensin silmien eteen ja sitten heittäydytään lattialle ja aletaan itkemään.

Nyt taitaa tyhjentyä kaappi keittössä eli täytyypi mennä kirjoitelkaahan taas kuulumisia ja mukavaa kesän jatkoa..................................

zappe & vauhtimimmi 1v3kk :p

Vierailija
24/28 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä kans just mietin, että mitenköhän kaukaa pitää pinoa hakea, mut kiitos Zapen niin se olikin ekana. :)

Meillä on nyt eilen tullut sellai pienenpieni uus taito kuin varpaillaan käveleminen. Ilmeisesti kävely ja juoksu on jo niin tylsiä, että pitää keksiä uutta. Jossain vaiheessahan tuokin on kaikilla noilla muillakin tullut, mut en muista yhtään, että milloin. Nyt sitten Hermanni mennä tallustaa joka paikkaan varpaillaan. Huvittavan näköstä! =)

Sanoja yrittää kovasti tapailla ja uusia on tullut, kuten palloa heittäessä sanoo Heitän. Ruokaillessa on opeteltu käyttämään itse omia ruokailuvälineitä ja nokatonta mukia pikkuhiljaa käyttöön myös, että oppii juomaan itse vielä mukistakin ilman ihan järkyttävää sotkua ennen siskon syntymää.

Käytiin aamupäivällä kauppareissu ihan jalan (eli rattailla), kun on niin kiva ilma. Usein viikonloppuna sitä ottaa ja turvautuu autoon, mut onneks ei paljon tarvinnut ostaa niin päästiin kävellenkin. Piristi kummasti. Nyt sitten iltapäivää ootellessa, että päikkäreiden jälkeen mennään puistoon ja metsään kuluttamaan energiaa.

Masussa kaikki hyvin. Kai. Suppaa kovasti ja jatkuvasti ällö olo. Nyt on väsykausi ja mitään ei jaksais, mut pakkohan se on. 10h yöunet parilla vessaheräämisellä ei silti piristä tippakaan vaan olo yhtä nuutunut koko ajan. Varpu temmeltää minkä ehtii ja voi, kun se oikein sattuu kun potkii jäseniään yli äyräiden. Noh, enää se 3kk niin loppuu tämäkin odotus.

Muutoin kesä etenee ihan niinkö kaikki muutkin ajat. Sisällä, ulkona, kotinurkissa ja ruokakaupoilla käydään. Siinäpä ne enimmät kuulumiset sit olikin. :)

Ihanaa loppukuuta toivottelee Papu ja Hermanni 1v3kk ja masuVarpu rv27

Vierailija
25/28 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitkästä aikaa minäkin ehdin kirjoitella! Aina silloin tällöin luen teidän kuulumisenne, mutta ikinä ei itse muka ehdi kirjoitella omiaan. Mahdatteko enää muistaakaan Sinjaa ja Caiusta?

PALJON ONNEA RAISA! Ihan ekaksi onnittelut plussasta :) Ja PAPUkin on jo viikolla 27! Niin se aika juoksee!

Meidän Sinja tulee ensi viikolla jo 1v4kk, ja on aika neiti! Luonnetta on molempien isoveljien päihittämiseen. Jos jotain ei saa, niin huutaa niin kovaa, että naapuritkin kuulee :) Sinjalla on yhä pientä refluksivaivaa, syö aivan hyvin, mutta riehumista pitää välttää. Jos oikein juoksee ja hengästyy ja alkaa yskiä, niin yhä helposti oksentaa ruokansa, varsinkin täydellä vatsalla.

Sinja puhuu todella paljon. Kaiken hän toistaa, selkeästi. Hän myös jo taivuttaa sanoja oikein, mikä on aivan ihmeellistä, kahden pojan äidille. Pojat meinaan eivät sanoneet 2v neuvolassa kuin muutamia tunnistettavia sanoja. Ja tämä neiti puhua pölpöttää! Sanoja tulee varmasti jo yli sata , aivan selkeää tunnistettavaa puhetta. Hän tulee myös sanomaan, kun on kakkahätä, ja käymme potalla kakalla :) Kuten jo sanoin, niin päihittää pojat mennen tullen.

minä myös nautin kotona olosta. Olen kuitenkin jo alkanut hakea töitä, koska minulla ei ole paikkaa mihin mennä, Sinjan täyttäessä 3v. Toivon kuitenkin voivani olla vielä kotona. salaa toivon, etten tule valituksi, jotta saan jatkaa vielä kotona oloa. Olen ammatiltani terveydenhoitaja, ja pelkoni on se, että jos en itse löydä töitä ennen kuin Sinja on tuon kolme, niin sen jälkeen minut voidaan määrätä sairaanhoitajan töihin, jotka ovat vuorotöitä. Se olisi kamala ajatus kolmen pienen äidille. Siksi täytyy jo alkaa töitä etsiä.

Mutta ihanaa kesää kaikille! Toivottavasti kesästä tulee aurinkoinen ja lämmin, jotta taaperomme pääsevät paljon uimaan, nauttimaan kesästä!

Caius ja Sinja kohta 1v4kk

Vierailija
26/28 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika todellakin rientää kovaa vauhtia eteenpäin, ei oikein enää riitä aika koneelle saakka. Tuntuu, että perheen ja työn yhdistäminen vie niin paljon aikaa..kun vielä tekee sitä vuorotyötä.

No kuitenkin meillä neiti on oppii joka päivä jotain uuttaa, sanoja tulee jo jonkin verran ja yrittää matkia kaikkea mitä toisetkin sanoo. Edelleen varmaan anna ja ei ovat lempi sanat. Joka paikkaan kiipeily on mukavaa, veljesten perässä juokseminen vielä kivempää...meistä vanhemmista on todella ihanaa katsoa kuinka neiti on oppinut leikkimään isompien kanssa.Eilenkin leikkipaikalla istui isompien kanssa yhdessä leikki traktoreilla ja muilla koneilla.

Neidistä on tullut mahdoton illistelijä ja velmuilija...tanssiminen on kivaa ja vaatteiten kanssa touhuaminen...yrittää pukea ja riisua kaikkea mahdollista päälleen, yleensä onkin jonkinlainen pipo tai lakki päässä sisällä.

Kovasti jo odotellaan äidin kesäloman alkua, että päästäisiin perheen voimin tekemään kaikkea kivaa, ehkä vähän reissaamaankin, tosin näillä polttoaine hinnoilla ei kamalasti ole vara reissata, kun iskä on tuolla kotihoidon tuella.Mutta täytyy sitä käydä jossakin...tärkein kuitenkin on että päästään viettämään yhdessä aikaa.

Meidän perhe "rakastaa" kaikkea sellaista mistä kuuluu pärinä...eli mönkiät ja motocrossivehkeet ja sitä me tullaan varmaan paljon harrastamaankin..neitinkin on aivan innoissaan, kun pääsee mönkkärin kyytiin.

Mutta nyt kaikille hyvää kesää ja tulevaa juhannusta...

kaksosmamma

Vierailija
27/28 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ei vauva-sivut suostuneet aukeamaan ja alkoi jo harmittamaan pääsenkö ollenkaan kirjoittamaan, mutta nyt näyttää taas skulaavan.

Täällä kaikki hyvin. Rosanna kasvaa, puhuu sanoja, nyt hoetaan koko ajan 'tule' sanaa, mutta paljon on muitakin sanoja mitä osaa. Ymmärtää myös molempia kieliä ihan yhtä paljon, suomi ja englanti, isi puhuu englantia. Itse ei kylläkään sano mitään enkuksi. Leikkisä tyttö, oikea tarmopesä, välillä pukkaa väsymys vanhalle äidille, kun tyttö niin mennä porheltaa :-)) Tykkää katsella kirjoja ja eriyisesti tykkää kirjojen silppuamisesta ... On ihana, kun halaa, laittaa kädet jalan ympärille ja halii ja osaa antaa suukkoja. Puistossa tykkää istua hiekkalaatikossa ja kauhoa hiekkaa :-))

Me lähdetään 1.5 vk kuluttua 6vk reissulle iiiik, nyt jo pukkaa hikeä pintaan, kun mietin mitä kaikkea ottaa mukaan ja miten me pärjätään ... No onneksi menemme ihan tavalliseen asuntoon, missä on kaikki kuten koti asunnossa. Intiassakin lomaillaan mennen tulle muutama pvä ja ehkä malediiveillä käydään, jos aika ja rahat antavat periksi. Joten ihana reissu tiedossa, mutta miten se menee taaperon kera(?)

Itse olen ollut töissä freelancerina, joten saan sovittua vapaat ja työpäivät oman toiveeni mukaisesti. Olen tehnyt sellaista 3-4pv/vk ja se jatkuu siihen saakka kunnes tyttö on 3v. Ja jos uusi vauva tulee niin sehän muuttaakin kuviot täysin. Aloitan(tod.näk) opinnot syksyllä, ja opintojen pituus on 5-8v, riippuu ihan opisk. motivaatiosta ja jaksamisesta.

Oikein hyvää juhannusta kaikille ! Itse vietän sen töitä tehden .. kurjaa, mutta pakko mikä pakko. Ja Raisaa + Hanania olisi kiva kuulla(jokos hananilla odotellaan neljättä ;-))

Kaikille odottavaille jaksuja ja raskautta toivoville 'onnea' Meillä eka aloitus kuukausi menossa, jippiiiii .. Toivottavasti ei tarvitse odottaa kahta vuotta, kuten kävi tytön kanssa.

t.emmi ja Rosanna 1v2.5kk

Vierailija
28/28 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin ton niccin sivu uudistuksen aikana joten vilkutus nyt täältä!

Meidän vauvat on jo isoja,niin se aika vaan menee!Meillä juostaan,harjoitellaan itse syömistä,potkitaan palloa(!)komentaa niin maan kovasti!!=)

sanoja tulee vasta muutamia mutta ehtiihän vielä!

Emmille tsemppiä pitkälle reissulle!Hyvin se menee!Ja kun kerran "kodinomaisesti"asuttette,helpottaa arkea!!Ihanaa reissua!

Mukavaa viikkistä kaikille!

Petite-te ja lapset n.11v 10v,8v,6v,3v,1v2kk ja rv 15+5(kai)