Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemusta kevätraskaudesta?

Vierailija
29.10.2010 |

Toki siis tiedän, ettei kaikki tule heti raskaaksi jne. mutta jos siis raskaus alkaisi marraskuussa, niin pahin pahoinvointi osuisi kai Jouluun? (on kaikissa raskauksissani kärsinyt voimakaasta pahoinvoinnista). Hiihtolomien aikoihin on ainakin meidän perheessä aina sairastettu kaikki flunssat ja vatsataudit...Lisäksi vauvamaha olisi suurimmillaan kesähelteillä.

Kannattaisikohan kuitenkin odottaa kevääseen ja oksennella sitten rauhassa kesäloman aikana? :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi heinäkuun lasta.

Hyi että yököttää vieläkin muistella sitä, miten mahndariinit ja joulutortut ja mantelit ym. yökötti mua. Himoitsin tuoreita mansikoita ja vesimeloa, jäiset mansikat pakastimesta olivat laiha lohtu.

Loppuraskaus oli ihanaa: telttamallin mekko päälle ja sandaalit jalkaan. Ei kun menoksi. Helteet eivät haitanneet yhtään, ja kerrankin oli täydellinen rantakunto-masu!

Vierailija
2/6 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kurjinta lienee missä tahansa raskaudessa se, jos raskaus päättyykin keskenmenoon. Sitten loppuu yleensä laskelmoinnit.

Mutta oikeasti jokaisen vuodenajan raskaudessa on varmaan puolensa ja puolensa. Yhtä paljon on itseäni ällöttäneet kevään tuoksut, syksyn tuoksut kuin talvenkin tuoksut. Ja ollut tuskaa pakoilla hellettä ison mahan ja supistusten kanssa ja vastaavasti hankalaa kun ei ole löytynyt tarpeeksi suuria talvivaatteita peittämään vatsaa. Mutta aina yhtä mieletön onni, kun lapsi on myllertänyt mahassa ja lopulta syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse nautin enemmän odottaessani esikoista joulu-syyskuussa. Pahoinvointi oli alkuvuodesta pahimmillaan. Kesä meni kivasti ku ei tarvinnu pitää paljoa vaatetta. :)

Toista odotin sit kesä-maaliskuussa. Se ei ollut niin kivaa, kun talvella piti olla niin paljon äitiysvaatteita hommattuna.

Vierailija
4/6 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun nyt kerran kysytään, niin aloin ajattelemaan: Ja mä olen ehdottomasti tykännyt eniten olla raskaana talvella.

Eli musta on kiva, kun tulee raskaaksi kesällä tai loppukesällä ja vauva syntyy sitten keväällä. Niin kaikki se paksuna oleminen on talviaikaan, jolloin on muutenkin paljon vaatetta päällä ja se oma pallomaisuus ei korostu samalla tavalla kuin kesällä. Eikä niin sekään, mutta kesällä on sitten mukavaa, kun on taas jo hoikka oma itsensä, niin on kesän kuumuudessa mukavampaa.

Ja vauvan kanssakin on helppoa, kun ei tarvi huolehtia, että paleleeko sitä. Sitten kun syksyn ja talven kylmät tulee, niin vauva onkin jo melkein puolivuotias, eli ei mikään mini enää.

Vierailija
5/6 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisin ehdottomasti loppukesä-alkusyksyn. Olen saanut kaksi lasta keväällä ja yhden syksyllä ja nuo keväällä päättyneet raskaudet ovat olleet paljon helpompia kuin syksyllä syntyneen odottaminen. Viimeisissä kuukausissa on tarpeeksi kestämistä ilman kesähelteitäkin.

Vierailija
6/6 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia 4 ja on tullut odotettua joka kuussa. Minä tykkään olla alkuraskaana joksu muulloin kuin kesällä. Minusta pahoinvointi tulee helpommin kun on kuuma, hajut yms. ällöttävät helpommin helteellä.

Loppuraskaus on mukava kesällä. Talvellä taas on niin tupattu olo ja vielä pitää saada paksut vaatteetkin mahtumaan päälle. Kumartelu esim. on tulalampaa paksun vaatekerroksen ja mahan kanssa.

Eiköhän nämä ole aika henkilökohtaisia juttuja, aika monihan ei tykkää esim. loppuraskaudesta helteellä.