Älkää naurako.... mistä ostetaan junalippu kun mennään Keravalta Helsinkiin junalla?
Kommentit (30)
ja jatkaa taas myyntiään seuraavan lähdön jälkeen. Ei ne lipunmyynnin vuoksi aikatauluja päästä myöhästymään.
Kaukojunissa jotka pysähtyvät n puolen tunin välein konnarilla on aikaa kierrellä vaunuostastoissa pysähdysten lomassa. Lähijunassa joka pysähtyy 2 minuutin välein hän ehtii myydä korkeintaan kahdelle matkustajalle lipun JOS he maksavat cashillä ja tasarahalla. Jos joku tarjoaa satasta tai Visaa niin se juna seisoo seuraavalla asemalla jonne se pysähtyy kunnes koko liturgia on käyty lääpi kuitin allekirjoituksineen kaikkinaan.
Kerran juna seisoi Pasilassa n 5 minuuttia kun eräs minkkiturkinen rouva halusi ostaa lipun ja maksaa Visalla. Kassalaite temppuili jotenkin ja hän ei voinut keskeyttää myyntitapahtumaa lähtöluvan antamisen vuoksi. Juuri kortilla maksamiset aihauttavat sen koska muuten asiakkaalta voi mennä rahat 2 kertaa tililtä jos keskeyttää tapahtuman muiden tehtävien vuoksi.
Eli kohtelias kaupunkilaine maksaa cashillä ja tasarahalla, maalaijuntti kortilla tai isolla setelillä.
maksaa kortilla tai satasilla:)
Mulle on joskus aamujunassa myyty halvempi lippu kun konnarilla ei ollut rikkoa 50e,mutta ei se siitä mitään ongelmaa tehnyt.Kysyi vaan onko pienempää ja kun sanoin et ei ole kun 2e niin myi sellasen lipun..
JA Keravalta pääset Helsinkiin monella junalla,mutta kannattaa mennä joko Z,H tai R-junilla koska ne nopeimpia ja lippua et saa asemalta ostettua enää tietyn ajan jälkeen,mutta junasta saat sen kyllä,älä sitä huoli,kunhan menet vaan lipunmyyntivaunuun:) ja ne on merkitty niillä isoilla keltaisilla merkeillä asemilla
Konnari teki väärin koska myi liian halavan lipun kun sulla ei ollut cashiä maksaa oikeanhintaista. Jos tarkastaja olisi tullut se sun liian halpa lippusi olisi ollut vessapaperin arvoinen ja olisit joutunut pulittaa 80 egee sakoja. Näin periaatteessa ainakin, riippuu tietenkin sun pärstäkertoimesta ja jos konnari olisi muistanut sut nin olisit ehkä selvinnyt. Tarkastajat nimittäin eivät ole VR:läisiä vaan viranomiaisia kuten poliisit, ja heille eivät selitykset kelpaa.
Konnari painaa hirveetä vauhtia menemään ja jos ei ymmärrä konnaria pysäyttää ja olla käsi ojossa sille rahaa tarjoamassa, voi lippu jäädä ostamatta. Mulle ja mun tytöille meinasi kesällä käydä niin. Tyttö sitten meni konnarin perään rahan kanssa, että saataisiin liput. Pitkin hampain se ne meille myi ja piti koko vaunuosaston kuullen meille saarnan, että ei noin saa tehdä, hänen ei olisi ollut mikään pakko myydä meille enää lippuja, kun hän oli jo meidän ohi mennyt.
Siis jos matkakortilla maksaa matkan Helsinki->Kerava, ja painaa kolmosta (3) laitteessa, niin käykö se?
PS. yksi uusavuton ;)
MUTTA ei ne aina auki ole ja sitten pitää vaan itse automaatin kanssa "keskustella" ja ottaa joku lippu ja toivoa että on oikea. Ja takana jono pitenee...