Ostin Kuomat tänään Cittarin tarjouksesta
hintaan 30€.
Kotona huomaisin, että niitä ei ole veloitettu kassalla lainkaan :O
Pitääkö mun nyt lähteä ajamaan 10km että saan ne maksettua? Käyn harvoin ko kaupassa, nyt menin juuri näiden kuomien ja lihatarjouksen takia...
Taidan pitää rahat voittona.
Kommentit (54)
Olet joskus maksanut huomaamattasi johonkin kauppaan jotain liikaa eikä niitäkään kukan oikaise, joten anna olla vaan.
mutta koska olen köyhä, en menisi. Omatunto soimaisi hetken, mutta käskisin sen olla hiljempaa :)
jos olsin rikas, menisin takaisin maksamaan, mutta koska olen köyhä, en menisi. Omatunto soimaisi hetken, mutta käskisin sen olla hiljempaa :)
muut, jotka maksamme ostoksemme maksamme ne sun saamarin Kuomat korkeampina hintoina lisääntyneen hävikin myötä.
Netti ja puhelin ovat olemassa. Ap voisi soittaa tai ottaa sähköpostitse anonyyminä yhteyttä ja kertoa mitä tapahtui ja mitä mieltä kauppa tapahtuneesta on.
Cittari on kyllä ison Keskon alaisuudessa oleva, mutta liikkeen "omistaja" on ihan ihminen, yrittäjä, joka ostaa sisään tuotetaa ja myy sitä ulos, toivoen saavansa sellaisen kokonaisvoiton, että kaikkien kulujen (vakuutukset, kiinteistön sähkö, vesi, siivous ym, palkka- ja sairauslomakulut, verot ym ym) jälkeen myös itselle jäisi palkkaa, jolla elättää perhe. Ja voittoa, jolla palkata lisää väkeä, kustantaa pikkujoulut henkilöstölle, tehdä investointeja.
Ap miettii mitä tehdä, koska haluaa saada vastauksia, että "anna olla, liikkeen moka, pidä ja nauti"
ja ilmoittaa itsekin ettei lähde asioikseen ajelemaan takaisin kauppaan.
Miksi oikein tulet tänne kyselemään, koska joka kerran kun neuvotaan olemaan rehellinen, vastaat, ettet taatusti ajele sinne takaisin...
Olen itse käynyt maksamassa muiden ostosten yhteydessä kassan ohi maksamatta menneen vajaan kolmen euron tuotteen, taisi olla joku pyykkipulveripaketti. Omaatuntoa vaivasi sen verran.
En saanut lahjakorttia tai heijastinta palkkioksi rehellisyydestäni, mutta sain puhtaan omatunnon, asia ei enää vaivannut mieltäni.
Vuosikymmen sitten kun olin opiskeleva yh, olin ostamassa lapselle lapasia. Sovitettiin, lapsi jätti tumput käteen. Tehtiin ostot, ja maksaessa huomasin että lapsi seisoi kassahihan toisessa päässä ne lapset kädessä.
Annoin olla, en maksanut. Mutta koko ajan se häiritsi minua, että lapsella oli varastetut lapset kädessä.
Enpä nytkään tuloilla voi hurrata, palkka on alle tonnin kuussa kun osa-aikaa teen. Mutta ap.n asemassa jos olisin, maksaisin. Eli ottaisin yhteyttä ja kysyisin. Tosin omall animelläni.
Ap: TEE KUTEN OMATUNTOSI SANOO JA SALLII äläkä täällä kysele.
Olen käynytkin maksamassa. Ja jos laskun loppusumma olisi 30e vähemmän kuin arvioni, niin tsekkaisin välittömästi, että mikä laskussa vikana, siis jo ennen kaupasta poistumista. Ja toisin päin, jos laskun loppusumma tolkuttomasti arviotani isompi.
vaikka olen yrittäjä niin en maksaisi Citymarketille. Kerran Cittari veloitti multa kahteen kertaan tuotteen ja ajoin sitten takaisin hakemaan rahoja niin eivät korvanneet matkakuluja jotka lain mukaan pitäisi maksaa joten en sure enää jos jotain menee toisin päin.
Itse yrittäjänä maksan kaikki asiakkaalle aiheutuneet kulut. Mulla lisäksi verkkokauppa josta tulee hurjasti kuluja. Kun asiakas palauttaa tuotteen niin mun pitää maksaa tuote, palautuskulut sekä alkuperäiset postikulut. Helposti voi mennä useampi kymmentä euroa pelkkiin postikuluihin enkä saa siis mitään tuottoa. Hullua mut näin tää suomessa on. Eli asikas ostaa vaikka lasten parkkitalon ja maksaa siitä 50 e + 5 e pkt. Sitten hän palauttaa sen 8, 50e niin maksan hänelle tililleen 62,50 € kun hän palauttaa sen, lisäksi olen maksanut postikuluja yli 10e alunperinkin eli rahaa on mennyt hurjasti puhumattakaan useista kirjanpitokuluista (n. 5e tällainen tapaus) + muut kulut. Vielä jos asiakas haluaakin toisen ja taas palauttaa niin taas sama homma.
Harmittaa et cittari ei toimi lain mukaan.
Kotimaisten tavarantoimittajien tuotteissa on pienempi kate kuin Keskon oman maahantuonnin tuotteissa.
---hmm, mä sain äskeisillä Hulluilla Päivillä Björn Borgin mustat miesten bokserit 2kpl pakkauksen hintaan 9,95e vaikka hintalapussa oli se hullujen päiven hinta 26,90e! (normaalisti ko. pkt maksaa 39,90e)
Kassalta lähdettyä katoin kuittia ja poistuin ihan vaivihkaa paikalta. Ei se mua haittaa jos sain tuotteen halvemmalla... tai voihan olla että siitä tuli joku ihme lisäale?
Jos ihmiset lähtee sille linjalle että isossa liikkeessä ei tunnu pieni hävikki missään, niin kohta siellä varastellaan, tuhotaan tuotteita avaamalla pakkauksia jne... Kyllä se hävikki tuntuu isossakin liikkeessä, ja inventaariossa tulee ongelmia kun kenkiä on kadonnut/varastettu.
netistä lyötynee numero, soita ja kysy maksavatko kilometrit, jos tulet maksamaan. Aika varmasti sanovat kiitos rehellisyydestä, ei tarvii.
ja virheitä niillekin tapahtuu. Kaikenlaisia selityksiä toki on miksi sinne kauppaan asti ei sitten millään enää viitsi/ehdi/voi mennä mutta nauti sitten varastetuista kengistä. Sillä sitähän ne ovat, jos niitä ei ole maksettu. Et millään pysyt todistamaan, että kengät ovat "kulkeneet" kassan kautta, jos kassan jälkeen kuitista niitä ei löydy. Ei sitä enää tässä tapauksessa kukaan tule kysymään, joten oma on asiasi. Mutta minulla on tapana huolehtia, että maksan ostokseni ja samoin myös se, etten maksa liikaa.
Minä narautin yhden naisen marketin kassan jälkeen; vinkkasin vartijalle, että ko. henkilön rattaiden korissa oli tavaraa joita ei laittanut kassalle (meikkejä lähinnä ja vauvanruokapurkkeja). Olin viereisessä jonossa ja näin, kun vielä sujautti sinne lisää tavaraa ostoskorista... Sinne joutui vartijoille selvittelemään asiaa ja purkamaan korista tavarat ohikulkijoiden katsellessa.
Kaupan katteet on ihan eri asia; ei se oikeuta varastamaan tavaraa kaupasta. Kauppahan toimii joka tapauksessa niin, että sieltä ostetaan tavaraa - hintoihin ne varastetut tavarat sitten heijastuu eli muut maksavat toisten röyhkeyden. Toki isolla ketjulla on isommat kuviot mutta minusta ei ole eroa varastatko marketista vai pienestä kaupasta; teko on joka tapauksessa sama.
Jos ap:lta olisi veloitettu kengät kahteen kertaan, niin hän olisi tehnyt "Kaupan kassa veloitti kengät kahteen kertaan ja jouduin ajamaan kauppaan asti takaisin vaatimaan rahani takaisin"-aloituksen... Tällä palstalla on melkoista kaksinaismoralismia: minä saan tehdä mitä haluan (varastaa, valehdella, pettää jne), koska sille on hyvä perustelu mutta minua kohtaan mitään näitä edellä mainittuja ei saa tehdä. Mutta toivon mukaan sitä saa mitä tilaa; on toiminut ainakin minun kohdallani ja ihmissuhteissani.
ai nyt olen ihan oikea varas jo joidenkin mielestä.
Tarkoitukseni ei todellakana ollut varastaa mitään, eikä sellainen kuulu käytökseeni todellakaan. Ihmetyttää itseänikin, etten huomannut puuttuvaa summaa jo kaupassa, mutta taisin olla niin ajatuksissani, että näpyttelin vain pin koodin laitteeseen.
Olen kerran myös ajatuksissani kävellyt lakanapaketit kädessä niitä maksamatta ulos Anttilasta. Hälyttimet eivät soineet, mutta heti kun tajusin mitä tein, käännyin takaisin ja kävin maksamassa kassalle.
Silloin katsoin että kyseessä oli oma mokani, mutta tämäpä taasen oli kaupan moka.
Joten en ole käynyt maksamassa Kuomia.
että osa kesän Lontoon-reissun ostoksista oli jäänyt veloittamatta. Pitäisikö minun nyt ottaa äkkilähtö Lontooseen ja mennä maksamaan veloittamatta jääneet vaatteet?
ihmisenä menet seuraavalla kauppareissuilla kuitin ja kenkien kanssa maksamaan.
Saat teosta myös rauhan omatuntoosi.
on kaupan vika, voit pyytää ylimääräisestä matkasta korvausta.
Itse maksaisin seuraavalla kerralla, koska myös vaatisin rahojani takaisin jos virhe olisi tapahtunut toisin päin (eli veloitettu kengät kahteen kertaan)!
Ei ollut sinun mokasi, joten sinulla ei ole mitään velvollisuutta asiaa korjatakaan. Nautit nyt uusista halvoista töppösistä. Tai siis lapsesi nauttii :).
kengissä harvoin hälyttimiä jos on sitten se on reissu takaisin joka tapauksessa jolloin voit maksaa ne...