Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden lapsi ei suostu nukkumaan päiväunia rattaissa...

Vierailija
29.10.2010 |

Käyttekö lapsen kanssa kaupungilla/teettekö pidempiä retkiä, kuinka paljon kyläilette ja miten ne sitten sujuvat?

Minulla nyt kaksi kaveria, joiden taaperot eivät suostu nukkumaan rattaissa päiväunia, joten joutuvat aina menemään kotio päiväunille. Emme siis voi tehdä pitkiä ulkoilulenkkejä yhdessä saatika lähteä kaupungille lasten kanssa ilman aikataulutuksia, koska kaverini stressaavat lasten päiväunista niin paljon. Joko näemme aamu varhain tai vasta iltapäivällä päiväunien jälkeen. Kaverini menevät siis täysin lapsien ehtojen mukaan.

Ymmärrän, että lasten on nukuttava ne päiväunet, koska ovat muuten todella kiukkusia. Mutta en ymmärrä sitä, miten voi olla niin vaikeaa saada lasta nukahtamaan rattaisiin?

Vääntäkää minulle nyt siis rautalangasta, miten voi olla niin vaikeaa saada lapsi nukkumaan rattaisiin reissujen ajan? En vaan voi ymmärtää.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki se on ihanaa, kun lapset nukkuvat hyvin rattaissa, mutta jos eivät nuku niin eivät nuku. Ei se perusteluista muutu miksikään ja siltä lapselta sitä perustelua pitäisi kysyä. Se sen tietää, jos tietää miksi rattaissa nukkuminen on niin vaikeaa. Ja miksi toiselle taas helppoa. Mutta kun se lapsi ei yleensä osaa vielä kertoa, niin täytyy vain sietää se, että yhden lapsen kohdalla toimii yksi asia ja toisen kohdalla toinen.

Ihan yhtä hyvin minä voisin kysyä miksi ihmeessä, jotkut lapset eivät syö kokkareista ruokaa, kun mun lapseni söi jo viisikuisena hyvin. Musta oli tosi ihana, että se teki niin. Eikö muutkin lapset voisi tehdä niin ja miksi eivät voi?

Vierailija
22/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidänkään lapset enää rattaissa suostu nukkumaan. ja kenenkäs muun ku lapsen ehdoilla sitä pitäs mennä?!?! tulemme tasantarkkaan kotiin lasten päiväunien aikaan joka päivä, koska jos rytmistä ei pidä kiinni niin kaikki on päin honkia. ja kato kaikki lapset ei oo ku sun lapset, onneksi

Ihmettelen vain, että eikös ole aika hankalaa lähteä aina kotiin päiväunille? Käyttekö te koskaan sitten pihaa kauempana lasten kanssa?

Minusta on suorastaan ihanaa, että lapseni nukkuu päiävunet rattaissa paikassa kun paikassa. Voin lähteä minne vain ja milloin vain, ilman, että tarvitsee miettiä, milloin täytyy lähteä kotiin lasta nukuttamaan =)

-ap-

että kyllä se on hankalaa lähteä kotiin ja suunnitella kaikki menot lasten päiväunien mukaan. Eniten ärsyttää kun joku ei tajua sitä. Joskus olis ihanaa olla koko päivä jossain, mutta kun se ei onnistu niin ei. Onneksi noi kasvaa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka nukkuisi enää päiväunet rattaissa. Lyhyitä torkkuja saattaa kyllä ottaa, mutta ei kunnon unia. Että kyllä munkin kaveripiirissä treffaillaan päiväunirytmien mukaan.

Olishan se mukava liehua vaikka missä ja milloin, mutta kyllä meillä lapsen etu menee äidin olis kiva -juttujen edelle.

Vierailija
24/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääkettäkö sille pitäisi antaa?

Vierailija
25/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsivät aina kun äänimaailma muuttui, eli kaupassa sisällä tms. Siinä sitten väsyneenä kitisi lopun ajan.

Yritäpä kuvitella, että aikuiset nukkuvat erityylillä eri määrän vuorokaudessa. Lapsetkin ovat yksilöitä.

Ei minua tuo asia haitannut lasten ollessa pieniä, tiedä sitten haittasiko muita. Ei jaksanut kiinnostaa siinä vaiheessa.

En myöskään pidä shoppailusta. Oli kivempi antaa lapsen nukkua kotona ja olla vaan tai tehdä himassa rauhassa jotain.

Kovin erilaisia me ihmiset olemme.

Vierailija
26/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kyllä nukahtaa rattaisiin ihan hyvin ollessaan väsynyt mutta ei tosiaan nuku kuin sen tunnin. Poika on jo 2.5 vuotias joten iltanukkumaanmenoajan venyttäminenkin sujuu kyllä melko helposti. Eivätkö ystäväsi ollenkaan halua ikinä koskaan olla lenkillä tms. lapsiensa päiväuniaikaan? Itse halusin joskus laittaa pojan sänkyynsä "kunnon" unille ihan vaan sen takia että sain itsekin hetken hengähdystauon, sitähän ei saa jos muksu nukkuu shoppailureissun tai lenkin ajan.

Vierailija
27/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unilääkkeitä antaa tai väkisin nukuttaa. Tai valvottaa, niin, että kiukkuaa illat sitten. Ymmärrän ihan hyvin, että lapsen pitää nukkua ja piste.

Minua nyt lähinnä vain kiinnosti, mikä siitä nukkumisesta tekee niin vaikeaa? Täällä tulikin hyviä vastauksia =)

-ap-

Vierailija
28/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän esikoisen kanssa pystyi käymään vaikka missä, nukkui ihan hyvin rattaisissa 2,5v asti kunnes rattaiden mitta loppui :)

Kuopus ei ole koskaan oystynyt nukkumaan muuten kun ihan hiljaisessa ja liikkeettömässä tilassa yli 40 min. Nuorin on niin herkkäuninen että herää ihan kaikkeen muutokseen ja näinollen on mun huolettomat kahvihetket kaupungilla saavuttamattomissa vaikka juuri niitä odotin innolla äitiyslomalta :(

Jos niitä pitkiä päikkäreitä ei lapsi saa niin sitten on seuraava yökin yhtä heräilyhulinaa.

Eli vaikka on samat vanhemmat ja samat rattaat niin lapsissa on isoja eroja!

Vierailija
29/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli tosi helpotus, kun lapsi oppi nukkumaan päiväunet sängyssä. Mun mielestä on kiva olla silloin klo 12-14 kotona. Aamupäivällä kyllä ehtii touhuta, samoin illalla. Päiväunien aikaan teen kotihommia, lueskelen lehtiä jne. Oli paljon rasittavampaa kun piti aina lähteä lasta nukuttamaan ulos, meillä kun oli sekin aika että piti työnnellä hiljaisilla kaduilla joku puoli tuntia ennenkuin nukahti, ei siis riittänyt että olisi lykännyt parvekkeelle tai antanut omia aikojaan kaupoilla nukahtaa.

Vierailija
30/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vastata että kyllä minustakin oli tosi kätevää lähteä vain vaunujen kanssa reissuun ja tietää että lapsi kyllä nukkuu, että enpä oikein ymmärrä miksi pitää kotiin lähteä päikkäriaikaan. Mutta en tajunnut että kyse oli kaksivuotiaista :D!

Meillä poika nukkui kyllä pikkuvauvana hienosti vaunuissa. Mutta ei sitten enää juurikaan kun siirryttiin ratasosaan eli alkoi istua ja katsella maisemia, eli hmmm, ensimmäisen puoli vuotta sujui päikkärit hyvin vaunuissa. Kotona hän on aina nukkunut sängyssä (tai no sylissä myös joskus) ja kylässä jos ollaan oltu, on lapsi tarvittaessa nukutettu sänkyyn, sohvalle, patjalle tms. Tai sitten todettu että ei nyt nuku. Kyläpaikassa tai kaupoissa tms. ei yleensä ole mitään ongelmaa hänelle pysyä hereillä.

Voisinkin heittää vastakysymyksen, että mitenkäs teillä kaikilla muilla ap mukaan lukien mennään noin tiukasti lapsen mukaan, että oikein päikkäriaikaa täytyy kytätä (ap:kin joutuu vaunujen kanssa kulkemaan joka paikkaan!), kyllä meidän lapsi ainakin on pärjännyt hienosti vaikka missä, siitä huolimatta että päikkärit on voineet jäädä kokonaan väliin ;) ! Vaunuja ei olla kuljetettu mukana pidemmillä reissuilla enää pitkään aikaan ainakaan jos autolla mennään, lapsi nyt 1v 8kk.

Vierailija
31/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on sen häpeä.. En mä siitä stressaa.. Siinähän valvoo yö uniin asti.

Mutta mun lapsi ei kyllä kitisekään väsymystä, vain ja ainoastaan nälkää on koskaan kitissy.

Vierailija
32/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidänkään lapset enää rattaissa suostu nukkumaan. ja kenenkäs muun ku lapsen ehdoilla sitä pitäs mennä?!?! tulemme tasantarkkaan kotiin lasten päiväunien aikaan joka päivä, koska jos rytmistä ei pidä kiinni niin kaikki on päin honkia. ja kato kaikki lapset ei oo ku sun lapset, onneksi

Ihmettelen vain, että eikös ole aika hankalaa lähteä aina kotiin päiväunille? Käyttekö te koskaan sitten pihaa kauempana lasten kanssa? Minusta on suorastaan ihanaa, että lapseni nukkuu päiävunet rattaissa paikassa kun paikassa. Voin lähteä minne vain ja milloin vain, ilman, että tarvitsee miettiä, milloin täytyy lähteä kotiin lasta nukuttamaan =) -ap-

Kotipihan leikkikaverit ja leikkipaikat vievät toki voiton jostain shoppailusta. taidemuseoihin ja retkille mentiin viikonloppuna koko perheen voimin.

Vierailija
33/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kyllä nukahtaa rattaisiin ihan hyvin ollessaan väsynyt mutta ei tosiaan nuku kuin sen tunnin. Poika on jo 2.5 vuotias joten iltanukkumaanmenoajan venyttäminenkin sujuu kyllä melko helposti. Eivätkö ystäväsi ollenkaan halua ikinä koskaan olla lenkillä tms. lapsiensa päiväuniaikaan? Itse halusin joskus laittaa pojan sänkyynsä "kunnon" unille ihan vaan sen takia että sain itsekin hetken hengähdystauon, sitähän ei saa jos muksu nukkuu shoppailureissun tai lenkin ajan.

lähde lenkille lasten päiväuniaikaan. Minulle se on otollisin aika lenkkeillä, kun lapsi nukkuu rattaissa. Saa rauhassa ulkoilla, ilman että tarvitsee juosta lapsen perässä leikkipuistossa. Ja eihän tuo hereillä edes viihdy niin pitkiä aikoja rattaissa. Nukkuu siis rattaissa aina päiväunet, vaikka kotonakin oltaisiin. Nukkuu niin paljon paremmin ulkona, kun sisällä (hassua, että näin päin) Sisällä nukkuu korkeintaan tunnin, ulkona nukkuu helposti kaksi tuntiakin, joskus jopa kolme.

-ap-

Vierailija
34/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde lenkille lasten päiväuniaikaan. Minulle se on otollisin aika lenkkeillä, kun lapsi nukkuu rattaissa. Saa rauhassa ulkoilla, ilman että tarvitsee juosta lapsen perässä leikkipuistossa. Ja eihän tuo hereillä edes viihdy niin pitkiä aikoja rattaissa. Nukkuu siis rattaissa aina päiväunet, vaikka kotonakin oltaisiin. Nukkuu niin paljon paremmin ulkona, kun sisällä (hassua, että näin päin) Sisällä nukkuu korkeintaan tunnin, ulkona nukkuu helposti kaksi tuntiakin, joskus jopa kolme.

-ap-

siis vaatia sinulta selitystä miksi se sun lapsesi ei viihdy niissä rattaissa hereillä? Ja miksi se ei voi nukkua sisällä pidempään? Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
35/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä se nukkuminen ei ole mikään ongelma hälyssäkään, mutta vaunuihin nukahtaminen muistaakseni onnistui viimeksi noin vuosi sitten (lapsi vajaa vuotias), kun lapsi sattui olemaan tosi tosi väsynyt ja oltiin ulkona. Jos ei ole tosi tosi väsynyt, niin ei nukahda vaunuihin, katselee mieluummin maisemia. Ja arkipäivinä en minäkään kyllä jatkuvasti haluaisi olla shoppailemassa tms. lapsen päiväuniaikaan, joten varmaan nyt tekisin niin kuin ap:n kaverit, että sopisin menot aamuille tai iltapäiville. Tosin en mitään stressiä asiasta ottaisi, mutta silti sellaisten menojen suhteen, jotka on vapaasti sovittavissa ja tapahtuvat suht usein, en päiväuniaikaan lähtisi, koska kyse on kuitenkin ihan tavallisen arjen rutiineista.

Meinasin vastata että kyllä minustakin oli tosi kätevää lähteä vain vaunujen kanssa reissuun ja tietää että lapsi kyllä nukkuu, että enpä oikein ymmärrä miksi pitää kotiin lähteä päikkäriaikaan. Mutta en tajunnut että kyse oli kaksivuotiaista :D!

Meillä poika nukkui kyllä pikkuvauvana hienosti vaunuissa. Mutta ei sitten enää juurikaan kun siirryttiin ratasosaan eli alkoi istua ja katsella maisemia, eli hmmm, ensimmäisen puoli vuotta sujui päikkärit hyvin vaunuissa. Kotona hän on aina nukkunut sängyssä (tai no sylissä myös joskus) ja kylässä jos ollaan oltu, on lapsi tarvittaessa nukutettu sänkyyn, sohvalle, patjalle tms. Tai sitten todettu että ei nyt nuku. Kyläpaikassa tai kaupoissa tms. ei yleensä ole mitään ongelmaa hänelle pysyä hereillä.

Voisinkin heittää vastakysymyksen, että mitenkäs teillä kaikilla muilla ap mukaan lukien mennään noin tiukasti lapsen mukaan, että oikein päikkäriaikaa täytyy kytätä (ap:kin joutuu vaunujen kanssa kulkemaan joka paikkaan!), kyllä meidän lapsi ainakin on pärjännyt hienosti vaikka missä, siitä huolimatta että päikkärit on voineet jäädä kokonaan väliin ;) ! Vaunuja ei olla kuljetettu mukana pidemmillä reissuilla enää pitkään aikaan ainakaan jos autolla mennään, lapsi nyt 1v 8kk.

Vierailija
36/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen aina julkisilla, siksi rattaat aina mukana. Meillä vain yksi auto ja se miehen työauto. Mutta jos olemme autolla menossa kauppaan tms, ei meilläkään rattaat kulje mukana.

-ap-

Vierailija
37/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö lapsen kanssa kaupungilla/teettekö pidempiä retkiä, kuinka paljon kyläilette ja miten ne sitten sujuvat?

mutta en yleensäkään tykännyt liikkua heidän kanssaan kaupungilla ainakaan "yksin" (siis ilman miestä.

Ongelmana meillä ei varsinaisesti ollut se että lapset eivät suostuneet nukkumaan rattaissa, vaan se, että eivät yleensäkään suostuneet olemaan rattaissa.

En muista että kumpikaan olisi ollut rattaissa yli 2-vuotiaina kovin montaa kertaa. Jos rattaat ovat olleet mukana on lapsi kuitenkin kävellyt siinä rattaiden vieressä. Tai siis juoksennellut ympäriinsä.

Yritettiin laittaa lapset vöillä kiinni rattaisiin, mutta lapsukaiset vaan kiemurtelivat valjaista ulos tai ainakin väänsivät itsensä hankaliin asentoihin niin että sattui.

Tosi vähälle jäi meillä rattaiden käyttö yleensäkin. Kantoliina toimi pienillä hyvin, sitten käveltiin ja 3-vuotiaana pyöräiltiin.

Vierailija
38/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun mielestä mikään mukava nukkumapaikka lapselle. Rattaat on tarkoitettu ensisijaisesti lapsen kuljettamiseen, ei nukkumiseen. En ole kokenut lapsen päiväunia ongelmaksi, hän nukkuu n.2-3 tuntia yleensä 13-16 välillä. Osaan kyllä sovittaa aikatauluni sen mukaan. Lähden vaikka aamusta pidemmälle lenkille, ei kai kukaan mitään kuuden tunnin lenkkejä vedä? Ja täytyyhän lapsen syödäkin välillä. Voin kesällä istuskella parvekkeella lapsen nukkuessa sängyssään. Ulkoilla ehdimme hänen valveillaoloaikanakin.

Vierailija
39/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

siis vaatia sinulta selitystä miksi se sun lapsesi ei viihdy niissä rattaissa hereillä? Ja miksi se ei voi nukkua sisällä pidempään? Mikä siinä on niin vaikeaa?

[/quote]

No. Kyllä lapsi viihtyy rattaissa hereillä, mutta ei nyt tuntikausia. Tuskin kenenkään 2-vuotias haluaa istua rattaissa tunteja, kun voi itse kävellä =) Ja sisällä nukuttaminen ei ole ongelma. Silloin vain nukkuu lyhyemmän ajan. Ja ei sekään ole ongelma. Tunti riittää hyvin. Meillä siis nukutaan päikkäreitä myös sisällä, jos ulkona vaikka kauhea myräkkä tai olen äitini luona kylässä ja hänellä ei parveketta ja asuu kerrotalossa. En siis itse tee päikkäreistä mitään ongelmaa, enkä jaksa stressata :) Lähden ulos, kun siltä tuntuu kelloon katsomatta. Lapsi nukkuu rattaissa tai sisällä. Missä nyt satutaan olemaan.

-ap-

Vierailija
40/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia lapsia häiritsee enemmän ne ympäröivät äänet, se että rattaista on paljon nähtävää ja katseltavaa. Ei meillä tyttö ainakaan malta nukahtaa oli sitten kuinka väsynyt tahansa, koska haluaa katsella ympärilleen ja jos joskus on nukahtaminen lähellä aina joku ääni hätkähdyttää lapsen hereille (muiden ihmisten äänet, ohi ajava moottoripyörä yms.).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi