Te, joiden lapsi ei suostu nukkumaan päiväunia rattaissa...
Käyttekö lapsen kanssa kaupungilla/teettekö pidempiä retkiä, kuinka paljon kyläilette ja miten ne sitten sujuvat?
Minulla nyt kaksi kaveria, joiden taaperot eivät suostu nukkumaan rattaissa päiväunia, joten joutuvat aina menemään kotio päiväunille. Emme siis voi tehdä pitkiä ulkoilulenkkejä yhdessä saatika lähteä kaupungille lasten kanssa ilman aikataulutuksia, koska kaverini stressaavat lasten päiväunista niin paljon. Joko näemme aamu varhain tai vasta iltapäivällä päiväunien jälkeen. Kaverini menevät siis täysin lapsien ehtojen mukaan.
Ymmärrän, että lasten on nukuttava ne päiväunet, koska ovat muuten todella kiukkusia. Mutta en ymmärrä sitä, miten voi olla niin vaikeaa saada lasta nukahtamaan rattaisiin?
Vääntäkää minulle nyt siis rautalangasta, miten voi olla niin vaikeaa saada lapsi nukkumaan rattaisiin reissujen ajan? En vaan voi ymmärtää.
Kommentit (43)
Meidän poika kyllä nukahtaa rattaisiin ihan hyvin ollessaan väsynyt mutta ei tosiaan nuku kuin sen tunnin. Poika on jo 2.5 vuotias joten iltanukkumaanmenoajan venyttäminenkin sujuu kyllä melko helposti. Eivätkö ystäväsi ollenkaan halua ikinä koskaan olla lenkillä tms. lapsiensa päiväuniaikaan? Itse halusin joskus laittaa pojan sänkyynsä "kunnon" unille ihan vaan sen takia että sain itsekin hetken hengähdystauon, sitähän ei saa jos muksu nukkuu shoppailureissun tai lenkin ajan.lähde lenkille lasten päiväuniaikaan. Minulle se on otollisin aika lenkkeillä, kun lapsi nukkuu rattaissa. Saa rauhassa ulkoilla, ilman että tarvitsee juosta lapsen perässä leikkipuistossa. Ja eihän tuo hereillä edes viihdy niin pitkiä aikoja rattaissa. Nukkuu siis rattaissa aina päiväunet, vaikka kotonakin oltaisiin. Nukkuu niin paljon paremmin ulkona, kun sisällä (hassua, että näin päin) Sisällä nukkuu korkeintaan tunnin, ulkona nukkuu helposti kaksi tuntiakin, joskus jopa kolme.
-ap-
rattoisaa ja rentouttavaa lenkkeillä kun lapsi huutaa samalla pää punaisena rattaissa.
Miksi sinun lapsesi ei osaa nukkua pitkiä päiväunia sisällä? Mikä siinä on niin vaikeaa?
[/quote]
Miksi sinun lapsesi ei osaa nukkua pitkiä päiväunia sisällä? Mikä siinä on niin vaikeaa?
[/quote]
vaikeaa minulle. En ole sanonut, että toivoisin lapsen nukkuvan sisällä pidempään. Jos haluan lapsen nukkuvan pitkät päikkärit, laitan ulos. Mutta ei minulle ole ongelma, jos nukkuu lyhyemmätkin. Jos joudun laittamaan sisälle, niin mitä sitten. Nukkuu, kun nukkuu, kuhan nukkuu edes hetken :) Meillä kun nuo päikyt ei vaikuta kiukkuiluun juurikaan. Lapsi kun nukkuu yöllä 11-12 tuntia.
Muille kun nuo päikkärit näyttävät vain olevan ongelma, että pitää varta vasten lähteä kotiin nukkumaan ja kauhea stressi siitä vielä vääntää.
-ap-
nukkua sisällä pidempään? Tää on niin ihanaa istua rauhassa ja tehdä hommia, kun lapsi nukkuu pidempään. Miksi ei sun lapsesi, kun munkin lapseni tekee näin? Kamalan hankalaa, kun ei pysty edes kunnolla opiskelemaan, jos lapsi nukkuisi vaan tunnin sisällä ollessa.
Oikeasti, huomaatko miltä kysymyksesi kuulostavat? Ihan yhtä hölmöiltä tämä kuulostaa molempiin suuntiin. Ei se toinenkaan äiti välttämättä näe kummempaa ongelmaa siinä, että aina pitää lähteä kotiin nukkumaan. Se on todennäköisesti saanut arjen rullaamaan juuri tuolla systeemillä hyvin.
t. eräs jonka lapsi nukkuu missä vaan