Te homoliittomyönteiset olette ihan höpöjä =P
Ihminen on seksuaalinen olento - ei tarvita sen kummempia ääripäitä tai labeleita (homo / lesbo / hetero / bi-seksuaali), tätä mieltä monet "homoseksuaalit" itsekin ovat!
Te suvaitaan-vaan-kaikki-mutta-itse-olen-kyllä-100%-hetero-tyypit olette minusta pikkuisen huvittavia omissa homokammoissanne ;-), ettekä te edes ymmärrä perimmäistä Raamatun ideaa, että jo satoja / tuhansia vuosia sitten ymmärrettiin tämä puoli ihmisen seksuaalisuudesta, ja sitä varten siitä on osattu tehdä mainintoja jo Raamatussa.
Mitä kristinusko voi olla homo"kammoinen" tmv., jos asia on kuiten otettu huomioon vallitsevana totuutena? Jos se olisi vain jonkun marginaalisen porukan harjoittama toiminta, olisiko se tarvinnut erikseen kieltää Raamatussa? Ei. Eli itse asiassa Raamattu ja kristinusko suhtautuu homouteen ihan luontevana osana ihmisen seksuaalisuutta ja seksuaali-identiteettiä. Te ette - niin kenellä tässä se ongelma nyt sitten olikaan?!
Kommentit (38)
Se vaikuttaa siihen, että kyseessä on (tietyllä tapaa) valinta
Koko homouden ongelmaa ja esimerkiksi nuorten seksuaalivähemmistöjen kohonnutta itsemurhariskiä ei olisi olemassakaan, jos sukupuolista mieltymystä voisi noin vain vaihtaa kuin sukkia.
vähän harjoitella kirjoittamaan selkeästi :)
Kiitos hyvässä hengessä annetusta kritiikistä. :-)
t. ap
ja koko yhteiskunnan nokittavana vapaaehtoisesti, jos voisi toisin valita.
Se vaikuttaa siihen, että kyseessä on (tietyllä tapaa) valinta
Koko homouden ongelmaa ja esimerkiksi nuorten seksuaalivähemmistöjen kohonnutta itsemurhariskiä ei olisi olemassakaan, jos sukupuolista mieltymystä voisi noin vain vaihtaa kuin sukkia.
Vaan siitä, että ymmärtää seksuaalisen identiteetin olevan laajempi kokonaisuus - mistä tämä tarve niputtaa kaikki yhteen lokeroon seksuaalisuutensa suhteen?
Mielestäni avoimesti bi-seksuaalit ovat näissä asioissa kaikkein fiksuimpia. Tosin tämä ei ole "muodikasta" ajatella näin; ei homojen eikä heteroiden leirissä, vallalla on ajattelu siitä, että oma seksuaalisuus täytyy tarkasta rajata käsittämään vain yhtä valmiiksi määriteltyä ryhmää.
On ihan tyypillistä, ettei vallitsevia käytäntöjä osata kyseenalaistaa - aika ei ole vielä sille kypsä.
t. ap
ihan ehdottomasti. Kuulostaa siltä kuin ap:llä olisi isoja ongelmia :p
Jos viittaat mun ongelmiini vihjailemalla, että olen itse bi-seksuaali (mitä tällä palstalla on myös väitetty näihin aiheisiin liittyen), niin katso peiliin. Näkyykö nyt homokammoinen olento??
t. ap
jos on bi tai hetero tai homo :)
Mistä sinä semmoista olet saanut päähäsi?
Mielestäni avoimesti bi-seksuaalit ovat näissä asioissa kaikkein fiksuimpia. Tosin tämä ei ole "muodikasta" ajatella näin; ei homojen eikä heteroiden leirissä, vallalla on ajattelu siitä, että oma seksuaalisuus täytyy tarkasta rajata käsittämään vain yhtä valmiiksi määriteltyä ryhmää. On ihan tyypillistä, ettei vallitsevia käytäntöjä osata kyseenalaistaa - aika ei ole vielä sille kypsä. t. ap
Minä olen ihan täysin valmis kyseenalaistamaan kaikki, mutta jos ajattelenkin jotain tuntemaani naista sekuaalisesti lopputulema on se etten ikinä pystyisi harrastamaan seksiä sen kanssa. En ikinä! En keksi yhtäkään naista jota haluaisin edes suudella. Sulla on nyt hieno teoria, mutta uskon että käytäntö on jotain ihan muuta, minkä historiakin on osoittanut. Koko homoseksuaalisuuskysymystä ei muuten olisi olemassa, koska taatusti erittäin suuri osa homoista ja lesboista yrittää ensin sopeutua ja seurustella vastakkaisen sukupuolen kanssa, turhaan.
ja koko yhteiskunnan nokittavana vapaaehtoisesti, jos voisi toisin valita.
Tyyliin ottaisinko juustoa vai makkaraa leipäni päälle ruokakaupassa. Tämä on "valinta", joka muodostuu ihmisen kasvaessa yksilöllisistä kokemuksista, väitän, että suurimmalla osalla meistä on peruspotentiaali kasvaa kumpaan suuntaan tahansa; kokemukset sitten määrittävät sen lopullisen suunnan, minkä seksuaalisuudellemme annamme.
t. ap
väitän, että suurimmalla osalla meistä on peruspotentiaali kasvaa kumpaan suuntaan tahansa; kokemukset sitten määrittävät sen lopullisen suunnan, minkä seksuaalisuudellemme annamme. t. ap
Jos näin olisi, se olisi selvinnyt tutkimuksissa jo ajat sitten. Ja esimerkiksi homojen ja lesbojen perheissä lapsista tulisi useammin homoja ja lesboja. Kun tosiasia on, että heistä tulee homoja ja lesboja samassa suhteessa kuin heteroperheissä kasvanaista. Ei kyllä ole enää vahvempaa todistetta koko ilmiön biologisuudesta kuin tämä
Ja itse asiassa on havaittu, että sateenkaariperheissä kasvaneet lapset ON avoimempia kokeilemaan, mutta lopulta kuitenkin kumppanit valitaan samassa suhteessa kuin muussa väestössä.
Mielestäni avoimesti bi-seksuaalit ovat näissä asioissa kaikkein fiksuimpia. Tosin tämä ei ole "muodikasta" ajatella näin; ei homojen eikä heteroiden leirissä, vallalla on ajattelu siitä, että oma seksuaalisuus täytyy tarkasta rajata käsittämään vain yhtä valmiiksi määriteltyä ryhmää. On ihan tyypillistä, ettei vallitsevia käytäntöjä osata kyseenalaistaa - aika ei ole vielä sille kypsä. t. ap
Minä olen ihan täysin valmis kyseenalaistamaan kaikki, mutta jos ajattelenkin jotain tuntemaani naista sekuaalisesti lopputulema on se etten ikinä pystyisi harrastamaan seksiä sen kanssa. En ikinä! En keksi yhtäkään naista jota haluaisin edes suudella. Sulla on nyt hieno teoria, mutta uskon että käytäntö on jotain ihan muuta, minkä historiakin on osoittanut. Koko homoseksuaalisuuskysymystä ei muuten olisi olemassa, koska taatusti erittäin suuri osa homoista ja lesboista yrittää ensin sopeutua ja seurustella vastakkaisen sukupuolen kanssa, turhaan.
Ei sitä voi kukaan meistä tietää, mitä mieltä olisimme, jos esimerkiksi yhteiskunta suhtautuisi tähän asiaan avoimemmin ja, jos omat kokemuksemme tukisivat seksuaalisuutemme kehitystä bi-seksuaaliseen suuntaan.
t. ap
Ei sitä voi kukaan meistä tietää, mitä mieltä olisimme, jos esimerkiksi yhteiskunta suhtautuisi tähän asiaan avoimemmin ja, jos omat kokemuksemme tukisivat seksuaalisuutemme kehitystä bi-seksuaaliseen suuntaan. t. ap
yhteisö suhtautuu avoimesti ja tukee kehitystä bi-seksuaaliseen suuntaan, mutta kas vain, samassa suhteessa ryhdytään heteroiksi ja homoiksi/lesboiksi kuin muissakin perheissä.
Ei sitä voi kukaan meistä tietää, mitä mieltä olisimme, jos esimerkiksi yhteiskunta suhtautuisi tähän asiaan avoimemmin ja, jos omat kokemuksemme tukisivat seksuaalisuutemme kehitystä bi-seksuaaliseen suuntaan. t. ap
niin miksi sitten on homoja erittäin homovastaisissa perheissä erittäin homovastaisissa yhteiskunnissa?
jos itse saisin valita, niin tietysti olisin mieluiten bi. Niillähän on enemmäin vaihtoehtoja kuin muilla :)
Vaan kun ei iske niin ei iske :p
Tutkimukset ovat osoittaneet jo ajat sitten ettei homous ole kasvatuskysymys. Teoriasi mukaan siis nämä homot jotka nyt vaativat oikeuksiaan jotka heille kuuluvat, ovat vain jäävuoren huippu? Ja oikeasti puolet kansasta olisi homoja jos ilmasto olisi sallivampi. Miten se mielestäsi on syy rajoittaa homoutta? Eikö sen pitäisi olla päinvastoin? Ja jos sitten päätettäis että no nämä ihmiset jotka siihen kykenee saavat luvan rajoittaa vapaaehtoisesti homosteluaan, niin EDELLEEN olis riesana tämä tismalleen sama porukka, jota on lapsesta asti ohjattu heterouteen, mutta joka ei vaan siihen pysty. Eli mikään ei oikeasti muuttuisi.
niin miksi sitten on homoja erittäin homovastaisissa perheissä erittäin homovastaisissa yhteiskunnissa?
Olitko sinä murrosiässä aina samaa mieltä omien vanhempiensa kanssa? Samasta asiasta on kysymys. Toisilla vain on enemmän munaa ja kanttia lähteä kyseenalaistamaan vallitsevaa todellisuutta (oli se sitten perheen tai yhteiskunnan todellisuus).
t. ap
yhteisö suhtautuu avoimesti ja tukee kehitystä bi-seksuaaliseen suuntaan, mutta kas vain, samassa suhteessa ryhdytään heteroiksi ja homoiksi/lesboiksi kuin muissakin perheissä.
Myös homoseksuaalit ovat tukemassa sitä käsitystä, että sinun tulee valita oma lokerosi seksuaalisuutesi suhteen tarkkaan - eli ei se perhemalli "tue" bi-seksuaalisuutta yhtään sen enempää kuin heteroperhemallikaan.
t. ap
Tutkimukset ovat osoittaneet jo ajat sitten ettei homous ole kasvatuskysymys. Teoriasi mukaan siis nämä homot jotka nyt vaativat oikeuksiaan jotka heille kuuluvat, ovat vain jäävuoren huippu? Ja oikeasti puolet kansasta olisi homoja jos ilmasto olisi sallivampi. Miten se mielestäsi on syy rajoittaa homoutta? Eikö sen pitäisi olla päinvastoin? Ja jos sitten päätettäis että no nämä ihmiset jotka siihen kykenee saavat luvan rajoittaa vapaaehtoisesti homosteluaan, niin EDELLEEN olis riesana tämä tismalleen sama porukka, jota on lapsesta asti ohjattu heterouteen, mutta joka ei vaan siihen pysty. Eli mikään ei oikeasti muuttuisi.
Haen sitä, että tämä keskustelu homoliitoista ja homoseksuaalisuudesta ylipäätään olisi vähän realistisemmalla ja rehellisemmällä pohjalla. Sitä minä tällä haen.
t. ap
Kyllä sitä homoutta nyt vaan siellä vanhassa testamentissa dissaillaan. Miten sä väännät siitä homomyönteistä?
Tiesitkö, että uusi testamenttikin on olemassa? Ja, että siinä noita vanhoja oppeja on tarkasteltu uudelleen. t. ap
täällä maan kamaralla vaihteeksi, jotta saisi raamatun päivitettyä tälle vuoistuhannelle....
vähän harjoitella kirjoittamaan selkeästi :)