No voihan v, just YleX:llä toimittajat puolustivat lapsen fyysistä kurittamista!
Että ei juu ole itsellekään traumoja jäänyt ja on varmasti ihan paikallaan jollekin lapselle. Jumaliste, mitä lainvastaistakin (moraalista puhumattakaan) asennetta kylvetään nuorille, tuleville vanhemmille!!!!!!
T: Raivostunut tuleva sosiaalityöntekijä
Kommentit (6)
joitain muitakin juontoja on ollut sellaisia, että on hymähdyttänyt.
Oon minäkin saanut pienenä piiskaa ja tukkapöllyä, varmasti ihan aiheestakin, enkä ole siitä sen kummemmin traumoja saanut. Ennen omia lapsia en kauheesti sitä kyseenalaistanut. Nyt kun on omia uhmaikäisiä, niin on joutunut paljonkin miettimään omia metodeja. Mun mielestä lapset testaa äärirajat olipa ne mitä tahansa. Jos koko ajan menee kovempaan rangaistukseen("kun ei sana tehoa, niin saat tukkapöllyä"), niin lapset testaa nekin. Mitä tulee tukkapöllyn jälkeen? ("Jos ei tukkapölly tehoa, niin...?"). Joten aikuinen sen rajan määrittelee.
ohjelman shoutboxiin.
Mutta näköjään sama täällä: nollatoleranssia väkivaltaan ei kannateta. Järkyttävää. Menkää jumalauta sen pienen lapsen asemaan tilanteessa, jossa "kasvatatte" satuttamalla. Osaatteko? Miltäs tuntuu? ONNEKSI on edes lastensuojelu ja lapset puolustamassa heikoimpia!
ap
ohjelman shoutboxiin.
Mutta näköjään sama täällä: nollatoleranssia väkivaltaan ei kannateta. Järkyttävää. Menkää jumalauta sen pienen lapsen asemaan tilanteessa, jossa "kasvatatte" satuttamalla. Osaatteko? Miltäs tuntuu? ONNEKSI on edes lastensuojelu ja lapset puolustamassa heikoimpia!
ap
vingu. Onko itselläsi lapsia kun noin ihmeellisiä puhut? Ja jos on, lienevät vapaan kasvatuksen tuotteita...
antaa luunappi jos se ei tunnu?
Mistä tiedät ettei luunappi tunnu? Et voi vedota siihen ettei sinuun satu kun kokeilet, sillä ensinnäkin itselleen sen tekemällä se ei satu niin paljon kuin toisen tekemänä, ja toisekseen jokaisin kipukynnys on erilainen. Se mikä sinusta tuntuu kivalta, voi sattua toiseen.
Mutta fyysisiä kurituksia on monenlaisia ja kyllä nykyään laki on ihan liian tiukka.
Asiasta saa jutella, tietääkseni ja hyvä että puhutaankin.
On eri asia hakata lapsi kun esim. antaa luunappi niin ettei se edes tunnu missään.
Harvoin olen itse tuota tehnyt mutta toki joskus.
Että ei juu ole itsellekään traumoja jäänyt ja on varmasti ihan paikallaan jollekin lapselle. Jumaliste, mitä lainvastaistakin (moraalista puhumattakaan) asennetta kylvetään nuorille, tuleville vanhemmille!!!!!! T: Raivostunut tuleva sosiaalityöntekijä
on sarkastinen ja viihdeohjelma?
Mutta fyysisiä kurituksia on monenlaisia ja kyllä nykyään laki on ihan liian tiukka.
Asiasta saa jutella, tietääkseni ja hyvä että puhutaankin.
On eri asia hakata lapsi kun esim. antaa luunappi niin ettei se edes tunnu missään.
Harvoin olen itse tuota tehnyt mutta toki joskus.