haluaisin matkalle lasten kanssa
rahaa olisi just ja just, mutta ois muitakin asioita johon sitä tarvitsisin(keittiöremppaa ym). Kumpi on siis tärkeämpää, matka ja elämys lapsille vai esim asuntolainan ylimääräinen lyhennys tms ja loma kotona sateisessa Suomessa? Teen paljon töitä ja ois ihanaa viettää edes kerran vuodessa lasten kanssa 1-2 viikkoa etelän lämmössä.
Huono omatunto jos tuhlaan tuollaiseen "turhuuteen"
Mitä tekisitte mun tilanteessa?
Kommentit (4)
Elämä on elettävä NYT. Itse en ainakaan pysty saamaan mitään tyydytystä siitä, että saisin asuntolainan maksettua pari kk aikaisemmin.
No keittiöremppa tietysti olisi aika kiva juttu, mutta mutta... kai se nyt vähän aikaa vielä kelpaa kun tähänkin asti on kelvannut?
ja keittiöremontin siirtäisin, jos keittiössä voi olla ja kokata, tiskata jne.
Ei matka nyt niin turhuutenkaan mene, sillä joskus on ajateltava se psyykkinenkin puoli, mitä se antaa elämässä eteenpäin...ainakin hyvää mieltä, yhdessäoloa, avartaa maailmaa jne.
Hei ap, nyt on tätä hetkeä, lapset pieniä ja elämä sen mukaan, asunto ei ehkä niin modernissa kunnossa, mutta rempat ehtii tehdä myöhemminkin, lapset eivät ole aina noin pieniä. Myöhemmin on tilaisuus saada muita asioita kuntoon, nyt lapset ovat tärkeitä, heidän lapsuuttaan et saa takaisin.
Olen yh:na vienyt kolme lastani bussikydillä silloiseen Leningradiin, nykyisen Pietariin. Lapset olivat 5v,4v ja 1v. Isäni tuli mukaamme. Kun bussi lähti kohti määränpäätä, joku sanoi minulle -Ai, lapset tulevatkin mukaan, luulin että olivat saattamassa äitiä...
En olisi jättänyt lapsiani edes aviomiehelleni tai lasten isälle, haluan jakaa vapaa-aikani lasten kanssa.
Kaikki meni hyvin, vaikka bussimatka oli monituntinen. En edes miettinyt mitä olisin mieluimmin hankkinut sillä rahalla.
Itse mietin ennen, että en raaski maksaa matkoista hulluja summia. Mutta eka eteöän reissun jälkeen huomasin, miten ihanaa se on. Kiireetöön yhdessäola, lomailua :) Sillä pääsee täysin irti arjesta. Ja minä ainakin fiilistelen matkaa tosi paljon etukäteen sekä jälkeenpäin, joten se ihanuus tavallaan kestää paljon muutakin kuin sen loma-ajan.
ap