Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veriryhmällä vaikutusta miten helposti tulee raskaaksi

Vierailija
28.10.2010 |

bert Einstein College of Medicine ja Yalen yliopisto ovat tutkineet FSH-hormonipitoisuuksia noin 35-vuotiailla naisilla ja havainneet, että O-verityypin naisilla veressä olevat hormonit viittasivat vähäiseen munasolujen määrään sekä munasolujen heikompaan laatuun.

Naisilla on elämänsä aikana tietty määrä munasoluja, jotka irtoavat normaalisti kuukausittain. Korkeiden FSH-hormonipitoisuuksien on kuitenkin havaittu jouduttavan tätä munasolujen vähenemistä, mikä voi vaikeuttaa hedelmöittymistä etenkin 30 ikävuoden jälkeen.

Tuoreessa tutkimuksessa selvisi, että O-verityypin naisilla FSH-hormonipitoisuudet olivat selvästi korkeammat kuin A-verityypin naisilla. Näin ollen O-verityypin naisten voi olla vaikeampi tulla raskaaksi kuin A-tyypin naisten. Korkeat FSH-pitoisuudet olivat O-verityypin naisilla kaksi kertaa yleisempiä kuin A-verityypillä. Tutkijat muistuttavat kuitenkin, että ratkaisevin tekijä hedelmöittymisessä on naisen ikä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ekaa tehtiin 13 kk ja toista 18 kk!!!

Vierailija
2/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrasta raskaaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvoväittämän, että sitä parempi nainen on, mitä helpommin tulee raskaaksi. Pidättekö itteenne joinain synnytyskoneina, hä? On kyllä tasa-arvoon vielä matkaa...

Vierailija
4/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolme lasta on kaikki saaneet alkunsa kun olen ollut 35v ja vanhempi. Eka lähti toka yrityksellä, toinen kolmannella ja kolmas ekasta laakista.

Vierailija
5/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty 4 lasta, siloin kun on halutti.

Vierailija
6/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AB

Vierailija
7/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä puhutaan vaan ABO-veriryhmistä. Eli O-verityyppi tarkoittaa O:ta (sekä Rhesus + että -), A-tyyppi sekä A+:a että A-:a, jne...

O Rh- voi olla vaarallinen äidin SEURAAVISSA raskauksissa sikiölle, mikäli edellisissä raskauksissa Rh+ veriryhmän omaavan sikiön veri on päässyt kontaktiin äidin veren kanssa. Tällöin äiti muodostaa vasta-aineita Rh+ -tekijää vastaan.

eihän asia edes koskenut sua jos sulla on 0+.

0+ veriryhmässä on samanverran hiutaleita ja hormoneja kun tavallisessa A-ryhmässä.

0- ryhmä on sikiölle vaarallinen jos äiti ei saa kunnon kontrolleita raskausaikana ja vastaainetta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
8/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskautuminen kesti eka kerralla 3,5v ja toisella 1,5v.

Vierailija
9/34 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoinen tuli 3-4kk yrittämisen jälkeen ja kakkonen tuli kertalaakista (2v. ikäero), kolmatta yritetään (lapset nyt 3 1/2 ja 1 1/2v) ja en millään tule raskaaksi, taidan stressata liikaa..

Vierailija
10/34 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tarvi paljoa kun tulen raskaaksi.

Vierailija
11/34 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä B+ ja 4 kertaa ekasta kierosta raskaaksi.

21, 23, 25 ja 36 vuotiaina. (samalla miehelle)

Vierailija
12/34 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä raskaaksi tule luomusti, vaikka mitään vikaa ei ole löytynyt. Olisiko B-verityypin omaavat sitten näitä hoidoissa ramppaajia...

Vierailija
13/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veriryhmältäni 0- ja tullut raskaaksi neljästi kertalaakista.

Vierailija
14/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuo ikäjuttu ei sitten taas täsmää, sillä alle 30 -vuotiaana en raskautunut edes hoidoilla, puhumattakaan luomusti, mutta sitten 36 vuotta täytettyäni alkoi yllätysraskaus ja ihan saman miehen kanssa kuin koko "yritysaika" meni.

Vierailija
15/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se ihan niin yksinkertaista kuitenkaan ole.

Vierailija
16/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tullut raskaaksi joka kerta (yhteensä 6 kertaa) ensimmäisestä yrityksestä. Olen 29v.

Vierailija
17/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viidessä ja puolessa vuodessa saanut pyöräytettyä. Mutta eihän se mitään todista, yksittäistapaus. Pitänee kuitenkin olla tyytyväinen vielä siksikin, ettei veriryhmä ole itselle tehnyt vaikeuksia tähän asiaan.

Vierailija
18/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa viimeistään toisella laakilla raskaaksi, viimeinen kerta kun olin 38v.

Vierailija
19/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tullut 8kertaa raskaaksi ihan luomusti, ilman kierron laskemisia tms., aina heti pillereiden lopettamisen jälkeen: ensimmäisen kerran 21-vuotiaana ja viimeisin 38-vuotiaana

Vierailija
20/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tämä tarkoittanutkaan ettei KUKAAN O-ryhmäläinen voisi raskautua helposti tai KAIKKI A-ryhmäläiset raskautuisivat aina kertalaakista... Mutta mullakin tosiaan A, eikä onnistu ei jumalaare millään!