Kausi-influenssarokote?
Uskallatteko ottaa tänä vuonna kun siinä se sikainfluenssarokote mukana?
Itse uskallan mutta vähän arveluttaa se H1N1 osio, kun ei tiedetä varmaksi mikä aiheuttaa tuon narkolepsian mitä joillakin ilmennyt. Adjuvanttia epäilty syyksi ja tuossahan sitä ei ole.
Kommentit (7)
Uskallatteko ottaa tänä vuonna kun siinä se sikainfluenssarokote mukana? Itse uskallan mutta vähän arveluttaa se H1N1 osio, kun ei tiedetä varmaksi mikä aiheuttaa tuon narkolepsian mitä joillakin ilmennyt. Adjuvanttia epäilty syyksi ja tuossahan sitä ei ole.
Sen sijaan sikainfluenssalla ja narkolepsialla on yhteys.
Tietenkin otan rokkootteen ja otan sen myös lapsilleni.
Sanovat rajun influenssakauden olevan tulollaan, ja jos moni hurahtanut jättää piikin väliin lisääntyy kaikkien sairastumisriski.
Ja lisäksihän se annetaan raskaana oleville myös. En kyllä jaksa kummemmin näitä pelätä.
itse mieluummin otan yksinkertaisen piikin joka nippaa sekunnin, kuin viikon-kahden mittaisen sängyn pohjalla makaamisen plus mahdolliset jälkitaudin ja potentiaalisen ennenaikaisen kuoleman.
Muuten vaan en ota, en itselleni enkä lapsilleni. Viime vuonna ensimmäistä kertaa otettiin rokotukset ja ei ole ikinä ollut lapset niin paljon syksyn/talven/kevään aikana kipeinä. Joten en koe siitä olevan hyötyä, tulkoon flunssat ja influenssakin siinä samassa, tauti se vaan on, tuskin tätä angiinaa kummempi.
taas näitä roketehörhöjä täällä liikkeelle.
Itse otan itselleni sekä vauvalleni kaikki mahdolliset saatavat rokotteet.
En tajua tuotoa vouhotusta, että rokotteita ei voi ottaa.
Kuolkaa mun puolestani sika tai tavalliseen influessaan.