Miksi mun isovarpaan ulkosyrja on tunnoton???
Huomasin tuon ekaa kertaa eilen illalla, mutta aamulla oli ok. Nyt taas on sellainen tunnoton ja kun koskettaa niin pistelee vahan.
Mista voi johtua?
Mulla on kylla paljon kovettumia siina varpaan syrjalla, joita pitaisi raspataa, mutta toisen jalan varpaat ihan normaalit vaikka samanlaiset kovettumat.
Kommentit (8)
Voi kait johtua monestakin syystä.
Mulla on kans ollut jo monta vuotta sama juttu ja lääkärin mielestä johtuu madaltuneesta jalkaholvista.
En tiedä olenko samaa mieltä, mutta en ole toisellakaan lääkärillä käynyt kun ei se suoranaisesti haittaa... Enkä kai ole sen takia kuolemaa tekemässä? On se normaalin värinenkin ja kaikkee... ;D
voi olla vakavampaakin
Tai selästä säteilevää.
MS-taudissa on puutumista raajoissa.
Paleltuma?
Oikeanpuoleisen isovarpaan varpaiden puoleinen puoli on ollut tunnoton reilun vuoden. Kavin laakarissa, kuulemma hermo mennyt poikki siita kohtaa ja tuntoa ei takaisin saa, mahdollisesti iskusta mennyt.
Nyt on sitten toisen jalan vastaava varvas osoittanut samoja merkkeja, tosin tunto menee ja tulee. Taytyy kayda uudelleen laakarissa kun vahan ihmetyttaa. Korkkareita en juurikaan kayta ja panostan kenkien laatuun ja mukavuuteen, siina en usko syyta olevan.
ja sitten siitä irtosi kynsi. Yhdet kengät olivat hiertäneet sen niin pahasti, vaikka heitin ne kengät aika pian jorpakkoon.
Luultavasti hermopinne lannerangan alueella.
Minulla vanha kaularankavamma oireilee joskus niin että pikkusormet menettävät tuntonsa ja muuttuvat jääkylmiksi
aivan jumissa imetyksesta ja vauvan kantamisesta johtuen, joten selassa on varmaan vaikka mita jumittumisia ym. Vauva on nyt 8kk. Jalat ovat levinneet kai myos koska tuntuu etta suurin osa kengista ovat pienia, joten olen kylla kayttanyt liian pienia kenkiakin...
ap
voi olla vakavampaakin