Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17v lapseni haluaa äänestää seurakuntavaaleissa

Vierailija
27.10.2010 |

mutta ihmettelee, miksi ei saa mistään tietoa ehdokkaiden todellisista ajatuksista ja tavoitteista. Vaalikoneessa tunnutaan pelaavan varman päälle, puheet ovat yleistä liturgiaa jne.

Nuori ihmettelee, miten vähäisin tiedoin se valinta onkaan tehtävä. Samaa pohdin minäkin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihmettelen että pitäisikö jättää äänestämättä kun en jaksaisi ihan hirveästi kaivaa tietoa ihmissitä, vaalikone ei kertonut oikeastaan mitään ja olen vasta muuttanut tänne joten en tiedä kenestäkään mitään edes ennakolta.

Pitäisikö äänestää vaalikoneen perusteella jotakuta joka vaikuttaa olevan edes ok vai olla äänestämättä ketään? Tästä homokeskustelustakin on vedetty niin vaalien trendi että ehdokkaat taitavat vain keskittyä laskelmoimaan saavatko enemmän ääniä jos vastustavat tai jos kannattavat...

Vierailija
2/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostiakin voi lähettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen niin jumissa kotona (ja sen verran vähän poliittisesti intoutunut) etten viitsi jäsrjestellä lasten hoitoa jotta pääsisin vaalitilaisuuksiin. Eikä motivaatio yllä noihin sähköposteihinkaan.

Tarkempi infopaketti netissä taitaakin olla tarpeellisin meidän ei-niin-innokkaisen äänestäjien puolesta. Jotka periaatteessa äänestäisi jos sen saisi hoidettua ilman suurempaa vaivannäköä, mutta eivät pidä niin sydämen asiana että oikein paneutuisivat tiedon etsintään.

2

Vierailija
4/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran kone on keksitty, niin olisikohan ollut fiksua sinne laittaa enemmänkin ajatuksiaan asioista pelkän "täpän" ja perhesuhteiden sijaan? Tuskin nuoreni on ainoa, joka näitä asioita pohtii.

Vaalitilaisuudet ainakin täällä ovat suurimmaksi sellaiseen aikaan, ettei niihin tule lähdettyä kesken koulupäivän.

Vierailija
5/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdokas on kirjoittanut perustelujaan kysymyksiin pidemminkin. Minä en edes äänestäisi sellaista ehdokasta, joka ei viitsi tehdä muuta kuin ruksia vaihtoehdot. Sellaiset lentävät saman tien pois listaltani.

Minä siis käytän vaalikonetta niin, että sillä saan vähän ehdokkaita järjestykseen, sitten lueskelen ehdokkaiden vastauksia. Täyspäiseltä vaikuttavat ja hyvin asiansa perustelevat ovat vahvoilla. Toki pitää olla myös samaa mieltä kanssani olennaisimmissa kysymyksissä.