Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko joku lääketieteen ymmärtäjä linjoilla ja kertois mitä tää voi olla? OV

Vierailija
26.10.2010 |

Mulla on aina välillä - vuorokauden ajasta riippumatta - omituinen olo. Sydän tuntuu hakkaavan raskaasti ja todella voimakkaasti(ei siis nopeasti!), että sydämen syke tuntuu koko kropassa. Tällöin mun on otettava hyvin rauhallisesti - esim maattava sängyllä ja keskityttävä hengittelyyn. Jos nousen ylös hetkinä, jolloin sydän tekee tuota, mulla tulee tavaton päänsärky ja olo huononee. Lisäksi silloin ja joskus myös muuten mulla tuntuu kuin käsiä ja jalkoja ympäröisi ns. sähkövirta ja silloin raajojen liikuttaminen tuntuu epämiellyttävältä - joskus myös kipeältä. Kerran kesken kävelyä ja tunnottomuuden takia jalkani on myös lähtenyt alta ja olen kaatunut. Mulla puutuu paikat todella helposti. Olen nuorempana myös pyörtynyt useasti aamuisin.

Osaisiko kukaan sanoa, mitä tää voi olla? Ja onko syytä mennä lääkäriin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteesta on kysymys, kun tällainen olo tulee? Ensimmäisenä mieleen tuli paniikkikohtaus.

Vierailija
2/7 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee niin monissa tilanteissa - esim. rasittuessa(mulla on lievä rasitusastma) ja nyt koneella istuessa tuntuu taas siltä että kohta on mentävä maate, koska hetken aikaa tossa sydän jompotteli silleen että tuntui ulospäin... :o/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä voi lääkärillä käväistä. Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta. Eihän sulla ole alkanut mitään uutta lääkettä lähiaikoina, joka vois aiheuttaa noita oireita?

Vierailija
4/7 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan viimeisen kuukauden aikana vähän useammin..kolmatta kertaa tuntuu ainakin nyt..

Oon joskus näistä lääkärille jutellut, mutta ei ole ottanut/osannut ottaa kantaa.. :( Tuntuu että pitäisi mennä yksityiselle että nää huomioitaisiin, mutta ei ole varaa.. :(

Vierailija
5/7 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli nuorempana munuaisissa vikaa - on kai vieläkin. Ja kävin äsken lukeen noita oireita ja niistä osui muhun turhan liian moni... Taidan mennä huomenna jutteleen lääkärille mun epäilyistä. Kiitos kuka sitten lienetkin ja kiitos myös teille muille. :)

AP

Vierailija
6/7 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin puutuminen liity siihen. Onko sulla alhainen verenpaine? Huono verenkierto? Onko tiettyyn aikaan vuorokaudesta enemmän oireita? Aamulla voit nostaa verenpainetta nesteyttämällä eli juomalla runsaasti vettä heti herättyäsi. Kilpirauhasjumputus taas on yleensä illalla, nukkumaan mennessä.

Raajojen puutuminen voi viitata sydänoireisiin (vas. puoli). Kannattaisi varmaan mielummin tutkituttaa kuin kysellä täällä av-puoskareilta.

Vierailija
7/7 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli nuorempana munuaisissa vikaa - on kai vieläkin. Ja kävin äsken lukeen noita oireita ja niistä osui muhun turhan liian moni... Taidan mennä huomenna jutteleen lääkärille mun epäilyistä. Kiitos kuka sitten lienetkin ja kiitos myös teille muille. :)

AP

Kerro mitä lääkäri sanoo!

t. munuaistyyppi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi