G: Missä paikassa olet asunut, muttet viihtynyt? Miksi et tykännyt?
Kommentit (59)
Takana tuore ero, uusi työpaikka ja muutto toiselta puolen Suomea samaan syssyyn. Kaupunki oli ennestään tuttu ja siellä asui silloin hyviä ystäviä, mutta kyllä oli ankea vuosi! Asiaa ei edistänyt ruma ympäristö, tylsä yksipuolinen luonto (ne käkkyrämännyt) ja yrmy yleisilme ihmisillä. Never again!
Kolme muuta suomalaista, minulle uutta kaupunkia ovat tuntuneet kodeilta jo parissa vuodessa, mutta ei Helsinki. Siellä on kaikki vaikeaa, palvelut kaukana ja huonosti toimiva julkinen liikenne. Enää en muuta minnekään, missä minulla ei ole varaa asua kävelymatkan päässä Stockmannilta.
Työkaveri, vanhempi rouva, teititteli koko 2 vuotta, jonka olin siinä työpaikassa. Jäi ankea tunne koko kaupungista.
rauhallinen okt-alue, mutta palvelut kaukana ja matka Helsinkiin liian pitkä minun makuuni. Tikkurilla ankea.
Oli niin sisäänpäinlämpiävä paikka.
Olisin kaivannut, että illalla kaupassa olisi ollut joku muukin kuin minä ja kassa.
Asuin opiskelijakämpässä, mut oli just talvi kun muutin, koko Jyväskylä oli hautautuneena lumen alle ja jatkuva pimeys. Oli muutenkin masentava jakso elämässä. Inhoan Jyväskylää edelleen.
nuoren näkokulmasta, 80 luvulla liikaa virkamiesten kakaroita
Sitten muutettiin Soukan/Kivenlahden tuntumaan ja rupesin todella viihtymään.
Voi mikä ero
Ihan hulluja koko talo täynnä, ihme omia sääntöjä.
Hyi hitto...
Helsinki nro 1, tarviiko selittää..
Kylmä kaupunki, kylmiä ihmisiä, liikaa autoja, kerrostaloja, ahdasta asumista, ei ihmisen paikka!
Varmaan jos olisin vain turistina kuin joskus ennen, silloin oli kivaa.
Ja puuttuu kunnon aidot metsät marjoineen ja sienineen.
Ihan hulluja koko talo täynnä, ihme omia sääntöjä.
Hyi hitto...
t. järvenpääläinen jo 7 vuotta ;)
Oli niin sisäänpäinlämpiävä paikka.
Olisin kaivannut, että illalla kaupassa olisi ollut joku muukin kuin minä ja kassa.
Aargh, kammottavat 2 v vietin siellä. No, ehkä huonolla parisuhteellakin oli jotain osutta asiaan...
Oli mulle liian pinnallista, vaikken mikään suuri mietiskelijä ole itsekään. Siellä kaikki tuntui perustuvan siihen, kuka olet ja mitä omistat...
Olen miettinyt muuttoa sinnepäin.
keskustassa, ankea opiskelijaelämä ja apea kaupungin yleisilme. Asukkaatkin tuntuivat juroilta ja ykstotisilta. Muutin heti pois kun se oli mahdollista.
Parasta oli Kajaanin rautatieasema ja sieltä pois kuljettava juna:)
2 vuotta elämästä - ei yhtään ystävää yrityksistä huolimatta.
Karmea paikka ilman tulevaisuutta. Ainoa mikä merkitsee on se, mitä sukua olet. Tulepa muualta, niin huomaat ihmisarvosi kadonneen. Et ole heidän silmissään "mistään kotoisin".
asuin siellä (töiden vuoksi) 1,5 vuotta. Ankea, surullinen paikka, aina tuuli perkeleen kylmästi.
Helsingissä asuin viisi vuotta ja kyllä sieltäkin oli mukava päästä pois.
Tapiolan alueesta muuten kyllä tykkään tosi paljon, mutta Mankkaa ei kyllä iske