Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri MINÄ en raskaudu?

Vierailija
26.10.2010 |

Miksi mun kaikki lähisukuni naiset (ja miehet) ovat saaneet liudan lapsia (äitini, siskoni, kaikki tätini ja setänikin). Miksi minulle ei voida suoda toista? Miksi minun lapseni ei saa pikkusisarusta?

Aaargh! :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et stressaisi vauva-asiaa niin kovin, niin voisit ehkä raskautua. Unohdat (helppo sanoa!) asian hetkeksi ja rentoudut tehden asioita, esim. matkustellen.

Helppo sanoa ja on aina välillä helppo toteuttaakin. :) Ja sen verran sitä on nöyrtynyt tämän asian edessä, että en minä sitä stressaa enää. Njaa, kai sitä alitajuntaisesti voi stressata, mutta en ainakaan siis tunnista stressiä itsessäni. Olen toki myös tikuttanut ovulaatiot (tapahtuu), vahtinut päiviä (joka päivä ei tietenkään seksiä, oppi on perillä ;) ), seurannut vuotoja ja oireita... Mutta ei enää. Kun ei niistä (tai tyynystä pepun alla yhdynnän jälkeen jne. jne.) ollut mitään hyötyä, niin enää sitä luottaa hyvään tuuriin. Jos se joskus osuisi omalle kohdalle, hyvä tuuri... (koska hoitoihin siis emme ole menossa) Asia ei siis ole koko ajan mielessä, nytkään en taas ole ihan perillä monesko kp on, mutta en usko että tällaisella hillittömällä yrittämisellä olisi kohdallani hyötyä. Syön vitamiineja "kaiken varalta", elän varmuuden vuoksi kohtalaisen terveellisesti, mutta tällä hetkellä ei muita aktiivisia toimenpiteitä ole menossa. Lähinnä sitten kierron lopussa tulee kyttäiltyä oloja tarkemmin, mutta koskaan se vuoto ei ala yllätyksenä...

Vierailija
22/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun se kerran on tapahtunut, niin kyllä se käy toisenkin kerran. Ei meilläkään tosiaan löydetty mitään selkeää syytä miksei lasta ensin kuulunut. Munasarjoissa oli jotain rakkulaisuutta, mutta ei siitäkään varsin osattu sanoa sitten mitään. Sama juttu veljellä vaimoineen, joku pieni häiriö ehkä jossain hormonimäärässä, mutta ei siihenkään korvaushoidot auttaneet, ainoastaan aika. Meillä molemmilla pariskunnilla vauvat alkoivat sitten sattumalta luomusti tulla.

Joskus se vain kestää. Olen alkanut ajatella, että vauvat oikeasti valitsevat itse jotenkin hetkensä. :)

6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, en ole koskaan uskaltanut suutani aukaista, vaikka lähellä ollut muutama pitkään lapsettomuudesta kärsinyt pari. Olen pelännyt aiheuttavani möläytyksilläni lisää surua.He eivät ole asiaa oma-aloitteisesti esille ottaneet ja niin olen vaiennut minäkin.

Molemmat parit ovat ohjelmoineet arkensa täyteen pientä puunausta ja putsausta, sisustukset vaihtuu tiheään, samoin auto eikä elämässä ole pölyhiukkastakaan ja reseptikokeilussa ovat trendikkäimmät ruokalajit.

Olen ajatellut omassa päässäni, että kuinka tuossa ehtii raskautumaankaan tuollaisessa pintapörräyksessä, mutta vastauksesi myötä hiipii takaraivoon ajatus että voisin miettiä, mikä nyt oli muna ja mikä kana. Ehkä tämä kaikki touhu on tullut vasta täyttämään tuota mainitsemaasi tyhjyyttä?

Olen syyllistynyt ajattelemaan, että tuollaisiin pinnallisiin seikkoihin keskittyneet ihmiset eivät ehkä kestä "pientä viivytystä toimituksessa".

Toivon kaikkea hyvää perheellesi ja tietysti kaivattua vauvaonnea!!

T 8 joka ei oikein ymmärtänyt

Vierailija
24/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se vain kestää. Olen alkanut ajatella, että vauvat oikeasti valitsevat itse jotenkin hetkensä. :) 6

Onhan tämä semmoista arpapeliä (hormonit, limakalvon paksuudet, oikeat ajankohdat, oikeanlaiset & oikea määrä siittiöitä, kohdun verenkierto...) että mä ihmettelen miten kukaan koskaan voi raskaaksi tullakaan! :)

Niin, ehkä joku pieni hidas hämäläinen siellä jossain vaan ottaa oman aikansa eikä hättäile. :)

Vierailija
25/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, en ole koskaan uskaltanut suutani aukaista, vaikka lähellä ollut muutama pitkään lapsettomuudesta kärsinyt pari. Olen pelännyt aiheuttavani möläytyksilläni lisää surua.He eivät ole asiaa oma-aloitteisesti esille ottaneet ja niin olen vaiennut minäkin. Molemmat parit ovat ohjelmoineet arkensa täyteen pientä puunausta ja putsausta, sisustukset vaihtuu tiheään, samoin auto eikä elämässä ole pölyhiukkastakaan ja reseptikokeilussa ovat trendikkäimmät ruokalajit. Olen ajatellut omassa päässäni, että kuinka tuossa ehtii raskautumaankaan tuollaisessa pintapörräyksessä, mutta vastauksesi myötä hiipii takaraivoon ajatus että voisin miettiä, mikä nyt oli muna ja mikä kana. Ehkä tämä kaikki touhu on tullut vasta täyttämään tuota mainitsemaasi tyhjyyttä? Olen syyllistynyt ajattelemaan, että tuollaisiin pinnallisiin seikkoihin keskittyneet ihmiset eivät ehkä kestä "pientä viivytystä toimituksessa". Toivon kaikkea hyvää perheellesi ja tietysti kaivattua vauvaonnea!! T 8 joka ei oikein ymmärtänyt

Voi hyvinkin olla nimenomaan tällaisesta tyhjyyden täyttämisestä kyse tuttavapariskuntiesi kohdalla. Vaikea sanoa mitä pinnan alla kullakin kytee. Ja itse en osaa edes kuvitella millaista tyhjyyttä lasta toivovat lapsettomat kokevat, sinänsä olen tietysti onnellisessa asemassa minäkin. Mutta eihän toisten suru tietysti itseä lohduta tai auta... Lisää onnea kaikille meille!! :) *ap

Vierailija
26/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullako on jo yksi lapsi? Ei se sitten ole mahdotonta, että raskautuisit. Stressi ei auta asiaa, mutta vaikeahan asiaa on olla ajattelematta. Sinä päivänähän se osuu kohdalle, kun vihdoin luovuttaa eikä enää odotakaan mitään tapahtuvaksi.

Vierailija
27/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 5-v sai alkunsa kertalaakista, nyt pikkusisarusta toivottu kohta 3 vuotta ilman tulosta... Kaikki periaatteessa ok mutta kun ei natsaa niin ei natsaa :(

Tsemppiä meille molemmille!

Vierailija
28/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullako on jo yksi lapsi? Ei se sitten ole mahdotonta, että raskautuisit. Stressi ei auta asiaa, mutta vaikeahan asiaa on olla ajattelematta. Sinä päivänähän se osuu kohdalle, kun vihdoin luovuttaa eikä enää odotakaan mitään tapahtuvaksi.

Ei pitäisi olla mahdotonta, siksi sitä luomua tavallaan koko ajan odottaa. Kun todistettavasti on jo onnistunutkin... Mutta toisaalta kuitenkin sitä on luovuttanut. Eli ainakaan mitään aktiivista, tunnistettavaa stressiä ei ole (ainakaan enää) päällä. Välillä vaan tämmöisiä epätoivon hetkiä. Toivotaan parasta! :)

*ap

Vierailija
29/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 5-v sai alkunsa kertalaakista, nyt pikkusisarusta toivottu kohta 3 vuotta ilman tulosta... Kaikki periaatteessa ok mutta kun ei natsaa niin ei natsaa :( Tsemppiä meille molemmille!

Aika lailla sama tilanne siis, lapsetkin melkein samanikäisiä. Todellakin, tsemppiä meille molemmille!! :)

Vierailija
30/36 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä edes toivon enää. Kp 28 ja ensimmäiset merkit kuukautisista ilmoilla. Nyt kolahti jotenkin erityisen kovasti tämä. Mä en kestä... :(

ap

Vierailija
31/36 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 28 ja ensimmäiset merkit päällä. Se tästäkin kierrosta...

Vittu että mä vihaan tätä toimimatonta typerää naisvartaloa, joka ei osaa edes raskautua! >:(

ap

Vierailija
32/36 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaukset sinulle

Vierailija
33/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä vinkkejä on tosiaan kokeiltu tuloksetta lähes rituaalinomaisesti useamman kierron ajan... :) Ja se taas ei täsmää sen ei-stressaamisen kanssa... Varsinaiset aktiiviset yrittämällä yrittämiset on nyt siis taka-alalla, nyt enää toivon, en oikein edes odota. :(

Vierailija
34/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää ottaa kaikki keinot käyttöön!

greippimehua ja vadelmanlehti teetä heti kuukautisten loputtua ovulaatioon asti. käytä myös ovistikkuja. pidä kintut taivasta kohti joka yhdyntäkerran jälkeen. harrasta yhdyntää joka päivä.

Vierailija
35/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää ottaa kaikki keinot käyttöön! greippimehua ja vadelmanlehti teetä heti kuukautisten loputtua ovulaatioon asti. käytä myös ovistikkuja. pidä kintut taivasta kohti joka yhdyntäkerran jälkeen. harrasta yhdyntää joka päivä.

näitä vinkkejä on tosiaan kokeiltu tuloksetta lähes rituaalinomaisesti useamman kierron ajan... :) Ja se taas ei täsmää sen ei-stressaamisen kanssa... Varsinaiset aktiiviset yrittämällä yrittämiset on nyt siis taka-alalla, nyt enää toivon, en oikein edes odota. :(

Vierailija
36/36 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 28 ja ensimmäiset merkit päällä. Se tästäkin kierrosta...

Vittu että mä vihaan tätä toimimatonta typerää naisvartaloa, joka ei osaa edes raskautua! >:(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi