Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eronneet, aiotko laulaa ihan pokkana jouluna kauneimpia joululauluja? :)

Vierailija
26.10.2010 |

Siis muitakin, kuin missä puhutaan joulupukista ja tontuista?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietekään en menisi Kauneimpia joululauluja laulamaan, jos olisin kirkosta eronnut, mutta ei se uskontunnustus ev. lut. kirkkoon kuulumista vaadi.

Vierailija
22/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli taikuri ja Jumala ei ole sellainen kuin raamatussa kerrotaan.

Silti mä kuuntelen paljon hengellistä musiikkia, laulan mitä haluan ja rakastan gospelia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri siksi, että minulla on moraalia olla käyttämättä kirkon "palveluita" ilmaiseksi.

Pitäähän teatteriesityksestäkin jokaisen maksaa - en voi ajatella niin, että esitettäisiin se joka tapauksessa, onko sillä väliä, onko minulla lippua vai ei.

Jos eroan kirkosta, vältyn rahoittamasta kirkon toimintaa, mutta samalla jään myös paitsi jostakin. Niin se menee.

Vierailija
24/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät ole ev.lut.seurakunnan lauluja, luulitko niin? Ne ovat uskonnollisia lauluja ja itse en ole eronnut uskonnollisuudesta vaikka olenkin eronnut ev.lut.seurakunnasta jo n. 15 v sitten.

Vierailija
25/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä on käypä hinta kirkosta eronneelle?

Vierailija
26/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

PS: kirkosta eronneissa on joukossa uskovaisiakin, tuleeko se sinulle uutisena? Kaikki uskovaiset eivät kannata Suomen evankelisluterilaista kirkkoa instituutiona, vaikka Jumalaan ja Jeesukseen uskovatkin!

Vierailija
27/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kanssa vain kirkollisverojen takia, emme tarvitse "välikäsiä" laittaaksemme kädet ristiin tai kuunnellaksemme joululauluja. Joulukirkossa emme ole silloinkaan käuyneet kun veroja maksettiin eikä käytäisi edelleenkään. Omassa rauhassamme "luomme silmät ylös" ...

Vierailija
28/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sitä voi olla, mutta jo uskontunnuksessa mainitaan seurakunta.

se että luopuu myös uskostaan? Kyllä ihminen voi olla ihan yhtä uskovainen kuin ennenkin, ilman kirkkoa.

Raamatussa Vanhassa Testamentissa puhutaan juutalaisesta seurakunnasta. Uudessakaan ei vakavarmuudella puhuta Suomen Evankelisluterilaisesta kirkosta...

Minulla usko on minun ja Jumalan välinen asia, en todellakaan kaipaa siihen ketään ulkopuolista kyttäämään.

Vierailija
29/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en menisi Kauneimpia joululauluja laulamaan, jos olisin kirkosta eronnut, mutta ei se uskontunnustus ev. lut. kirkkoon kuulumista vaadi.

tarkoitin tällä tietenkin Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta, jonka ev.lut. kirkko järjestää. Saahan niitä lauluja laulaa, ei kirkko niitä omista. =)

Ja sille, joka sarkastisesti pohti tilaisuuden käypää hintaa - ei kai sitä oikeasti tarvitse miettiä - saahan kirkkoon aina mennä, ovet ovat auki kaikille. Itselläni ei kuitenkaan olisi pokkaa. Jos erotaan, niin sitten erotaan eikä käytetä ilmaiseksi hyväksi.

(Asia on mulla mielessä kovasti, kun olen juuri harkinnut eroa ev.lut. kirkosta ja loikkaa vapaisiin suuntiin.)

Vierailija
30/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko pokkana mennä baariin helatorstaina, tapaninpäivänä, pitkänä perjantaina

Aiotteko pokkana erota? Aiotteko pokkana harrastaa seksiä ennen vihkimistä? Aiotteko pokkana haukkua anoppianne vaikka se on ei-kristillistä? Aiotteko pimittää veroja eli valehdella tulojanne?

Vierailija
31/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en menisi Kauneimpia joululauluja laulamaan, jos olisin kirkosta eronnut, mutta ei se uskontunnustus ev. lut. kirkkoon kuulumista vaadi.

tarkoitin tällä tietenkin Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta, jonka ev.lut. kirkko järjestää. Saahan niitä lauluja laulaa, ei kirkko niitä omista. =) Ja sille, joka sarkastisesti pohti tilaisuuden käypää hintaa - ei kai sitä oikeasti tarvitse miettiä - saahan kirkkoon aina mennä, ovet ovat auki kaikille. Itselläni ei kuitenkaan olisi pokkaa. Jos erotaan, niin sitten erotaan eikä käytetä ilmaiseksi hyväksi. (Asia on mulla mielessä kovasti, kun olen juuri harkinnut eroa ev.lut. kirkosta ja loikkaa vapaisiin suuntiin.)

Vierailija
32/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei ollut tarkoitus kommentoida.

Ajattelussa lienee jotain vikaa, jos ihan tosissasi kysyt, aikovatko kirkosta eronneet laulaa muitakin joululauluja kuin tontuista kertovia. Lisäksi en ymmärrä, miksi kutsut niitä kauneimmiksi joululauluiksi, jos et tarkoita Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta. Eiväthän ne laulut ole nimeltään kauneimpia joululauluja.

Vierailija
33/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson myös tv:stä sarjoja ja elokuvia, vaikken uskokaan niiden olevan totta.

Vierailija
34/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat joululaulut mitä jaksan kuunnella on ranskalaisen poikakuoron esittämiä. Kyllä niissä uskonnollisia sanoituksia tietty on, mutta eipä tuo haittaa kun ei kauhene hyvin ymmärrä ;)

Vierailija
35/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän logiikalla enkelit ei kuulu kristinuskoon? Meillä taitaa olla erilainen raamattukin käytössä...

Ketä muuten haittaa se, etteivät kaikki joululaulutilaisuuksiin osallistujat ole kirkon jäseniä? Keneltä se on pois ja paljonko tulee niille kirkkoon kuuluville maksamaan -suurin osa kirkon jäsenistäkään ei näihin tilaisuuksiin osallistu, joten sama kai se on ketkä siellä ovat.

Vierailija
36/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon (siis luterilaiseen), mutta olen silti uskovainen. Samasta syystä olen osallistunut aina esim. uskonnontunneille koulussa.

Vierailija
37/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei ollut tarkoitus kommentoida. Ajattelussa lienee jotain vikaa, jos ihan tosissasi kysyt, aikovatko kirkosta eronneet laulaa muitakin joululauluja kuin tontuista kertovia. Lisäksi en ymmärrä, miksi kutsut niitä kauneimmiksi joululauluiksi, jos et tarkoita Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta. Eiväthän ne laulut ole nimeltään kauneimpia joululauluja.

että kaikille heti kävisi ilmi, mitä hän kysyy. Nyt vain harva on arvannut hänen puhuvan osallistumisesta joululaulutilaisuuksiin, ei siis pelkästä laulujen laulamisesta.

Vierailija
38/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko pokkana mennä baariin helatorstaina, tapaninpäivänä, pitkänä perjantaina Aiotteko pokkana erota? Aiotteko pokkana harrastaa seksiä ennen vihkimistä? Aiotteko pokkana haukkua anoppianne vaikka se on ei-kristillistä? Aiotteko pimittää veroja eli valehdella tulojanne?

Vierailija
39/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion laulella jos laulattaa! Ja aatteles, käytiin viime jouluna ihan kirkossa kuuntelemssa kauneimmmat joululaulut kun lapset toivoi. Kirkkoon ei olla kuuluttu 15 vuoteen.

Vierailija
40/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskontunnustuksia. Vai mites, uskovat kristitytkö ei laula tonttu- ja enkelilauluja? Nehän eivät kristinuskoon kuulu.

on kristillinen sanoma kun laulat sen laulun loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä