***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
vihdoin vastasivat klinikalta. Ei kuulemma tarkoittaisi mitään noin vähäinen määrä. Ja lugeja ei missään nimessä saa lopettaa. Sanoivat ettei voi olla vielä menkat kun ei muutenkaan olisi ajankohtaista. joskus kuulemma tulee pientä vuotoa vaikka olisikin raskaana. Epämääräisesti selitteli siellä jotain. Ajattelin jo että tuliko se pikkumyy2 ulos sieltä kun oli vähän hyytymää mukana niin hoitsu sanoi, ettei sitä alkiota voi mitenkään silmin nähdä eikä se sieltä tule ulos enenn kun menkkojen myötä jos niikseen tulee. No ravaan nyt veskissä seuraamassa tilannetta. Mahaa on alkanut polttelemaan oudosti. Ja ennen tuota vuotoa tuli hetkellinen öllöolokin, mutta kesti vain hetken. Voi mun pieni myy, kestä vielä matkassa mielummin noin 39 viikkoa, please.
Kyllä se evis TÄYTYY olla kiinnittymistä! Täytyy! Hus! Kauas täti sieltä!
Helene: huomasin, että me mennään melkei samoissa. Kiva, kun on joku toinenkin pitempään yrittänyt! Meillä on yk9 ja nyt on täällä myös dpo3. Täällä myös nappisuoritus ovikseen nähden, mutta niin on ollut ennenkin.
Jostain syystä mulla on nyt taas toiveet korkealla. Jotenkin vain on nyt semmoinen olo, että... No, niin on ennenkin ollut.. Mutta jotenkin sittenkin on muka erilainen tunne..No, sitten taas tiputaan.
Toivotaan, että olisi sitä kuuluisaa kiinnittymistuoto. ikinä ennen ei ole ollut tällaista.
Kerroit, että sinulla on sellainen olo, että nyt onnistuisi. Niin minullakin. Tai siis aina sitä on ollut toiveikas hoitojen suhteen, mutta alitajuntaiseti olen ajatellut aina ennen, ettei se kuitenkaan onnistu. Tällä kertaa on ollut ihan toisenlainen fiilis. Jotenkin vaan selittämätön olo, että nyt onnistuisi. Siksi tämä vuoto nyt pelottaakin että mitä ihmettä se on.
Iltis varmaan osaa kertoa, mistä voisi olla kyse? Nyt kyllä on alkanut juilimaan aika lujaa kohdun kohdalta..huono homma. Lämmöt edelleen 37. Tisseissä ei muutosta.
Tänne siis vielä ennen lähtöä...
LUMI: Ihanaa, onnea tuhannesti! Se hedelmöitys vaatii vain yhden (YHDEN) elävän siittiön. Teillä siittiöiden joukossa niitä hyviä oli 1 % eli yli 1. Joten tässä se tattadaa nähdään. :) UPeeta. Mullakin on mahkuja. Haa.
BASSE: Ei se täti tule, noi on JUST ne oireet, joita alkuraskaus tekee, voi olla että 10. viikolle asti, sitten pieni tauko ja taas alkaa. Kohtu kasvaa, se kuuluu sattua ja viiltää. Harmi vaan, mutta tosi juttu. Laitahan kylmää kaalin lehteä tisseille, johan helppaa ;).
EVE: Toi on nyt sitten se kiinnittymisvuoto / tuhru. Ihanaa. Ensin lämmöt dippas, sitten nousivat korkeelle, enkä mä sanonut, sä olet ihan oppikirjatavaraa :). Ja se plussa voi EVE kiltti näkyä vasta, kin se kiinnitt. on JO tapahtunut ja siitä ON JO kulunut se 2-5 vrk, joillain pidempäänkin. Ota iisisti, kyllä se plussa tulee vielä.
BIRRE: Peukkuja edelleen :)
UUSILLE heit ja tervetuloa, vaikkei se pudotus tänne kivaa olekaan...
OMAT: LImat loppu (oli siis vain eilen, häh? Kuparikierukan kanssa oli monta päivää, tai ainakin 3 :D), kivut jatkuu, aamulla luottotesti oli vaaleempi ku eilen ja edellispv. Oisko se ovis NYT tai onko se tulossa? Pohtii hän. Eilen ässäiltiin, lantio ja jalat kohti kattoa sen jälkeen 10 minsaa. ja vieläkin valuu ulos tavaraa (kivat jutut), eli kunnolla syvälle saatiin ainakin. Olo on vaan se,e ttä ei tärppää, koska nyt ainakin 2 vrk ilman ässätouhuja. Pitäiskö muuttaa asennetta? Mieliala: ailahtelee, naurattaa, itkettää, herkkänä olen. KOHDUNSUU: Kaukana, tarkistelen illalla taas. VATSA toimii, ilmaa on. Lämmöt eilen 36,2 (normaalit), TISSIT: Vasemassa jo nyt nänni arkuutta, ehkä myös oikeella. Voiko se hiton o olla ollut jo? Vitsit tätä vatkaamista näiden asioiden kanssa :D.
KERTOKAA (GALLUP SISI): RASKAANA OLLEET , että miten olette tulleet raskaaksi, missä kohdin? Onko ollut just plussan saamisen aikaan touhut 8siis ovisplussan) tai myöhemmin, ennen jne. Kaikki kertomukset ovat tervetulleita. Itsellä eka tuli oon jälkeen, se on vissi, koska on inseminaatiopoika, toinen ennen ja kolmas keskeytetty varmaan kanssa hurjasti ennen, koska oltiin touhuamatta (niiku ehkäisyksi...hmmm, noloa) 2vrk ennen ovistuntemuksia ja 2-3 vrk jälkeen. Silleen. gallup siksi,e ttä huolettaa, jos ollenkaan on mahkuja tässä kuussa :o
Mutta nyt naiset. Tämä ILTIS-nainen lähtee kaupungille hummaamaan ja tuhlaamaan, ystävän kanssa ensin muuten vaan ja sitten Marimekon kantisiltaan/ pikkujouluun 18-19.30. Kivaa :)
ILTIS kp 16 /36-38 (31+) yk 2.
Ps. pahoittelen kirjoitusvirheitä.
Rivi tai kaksi :)
Kohdun seudun kipu voi liittyä kiinnittymisprosessiin, en usko sen olevan ainakaan menkkajuttuja, en tuossa vaiheessa. Kohdun kannattimet ja limakalvo kasvavat, se valmistautuu aivan uuteen tilanteeseen ja tilaan. Kaikki raskaudelle ei tarpeellinen voi myös tulla alussa pois, tarkoittaa tuhrusa, hytymää, vanhaa verta, jota ei alkio ja sikiö voi käyttää mitenkään hyväksi, sen pitää siis tulla pois. Laita kylmää tai lämmintä (kumpi itselle pare) kohdun seutuun, lepää, älä hypi, juokset, tee mitään raskasta. Lämmöt on jees, samoin uskon koko tilanteen olevan. Ja uskon, jos tämä on nyt SITÄ, että testiin pärähtää plussa n. 3 vrk sisään. Tämä vaan aavistuis ja uskomus, ei takuutieto. Itsellähän inssin jälkeen tuli vasta 4+5 kohdalla plussa ja verikoe oli tossa kohdassa jo viikolla 5+- tasoa eli ihan nappiin. Ei vaan erity kaikille jnopeasti virtsaan. Toisesta näkyi 3+5, tai kuitenkin ennen ku menkkojen piti tulla. ja molemmista oli kipuja, päänsärkyä, viiltelyä, mutta kummastakaan ei ollut tissit mitenkään kipeet, isot tai arat, ei mitään muutoksia siis.
Nyt moi.
ILTIS
!!! Mitä plussa-uutisia täällä! Onnea ihan tositositosi paljon Basselle ja Luminaiselle ja *äh nyt tyhjeni pää* ja joku vielä oli..?! Mahtavaa!!
Minni oli saanut kehnompia uutisia, mutta niinku muutkin on sanonu, niin nyt on tärkeintä saada sut kuntoon! Olipa hyvä, että kasvain löytyi!
Tsemppiä kaikille piinatuille, ja Evelinan kuulumisia täälläkin jännätään, plussaa toivon niin kovasti kuin pystyn ja hyvältähän nyt näyttää, elä huoli siitä tuhrusta! Plussia toivon täysilä kaikille muillekin - nyt ainakin on kovasti plussat ploplotellu!
Omaa napaa; piinaa parhaimmillaan. Ovis siis joskus männäviikolla ollu, en oo ihan varma, mutta ahkerasti on touhuttu ja varman päällekin.. ei oo siis siitä kiinni. Menkat ens viikon lopulla. Sinne on niiiiin pitkä aika. Rinnat on kipiät ja semmosta jotain tuolla alaosastolla tapahtuu, mutta en osaa sanoa et mitä.. et onko tuntemukset ihan tavallista mitä yleensä en pistä merkille vai onko jotain toisin. Tänään tuli mammaksin testejä, tikutin heti oviksen ja raskaustestin, mutta kumpikin negaa. Ylläri :) Ja mun niin piti olla testailematta tai oloja seurailematta :P
Kiva seurata kuka seuraavaksi plussaa!!
taas tietopläjäyksestä. Niin toivon, että olisin juuri tuo oppikirjatapaus. No koitan nyt olla stressaamatta ja ottaa rauhallisesti. Helpommin sanottu kuin tehty. Äsken ei enää tullut mitään. Hyvä niin. nyt vaan jatketaan testailua jeeee.
Mahtavaa keskiviikkoa ja toisille seksiviikkoa;-)
Ja pikaisesti :)
Evelina: Uu jes, että vaikuttaa todella hyvältä sun tilanne nyt bd Ja mie täällä kans uskon tuon tuhrun olleen tuota kiinnittymisvuotoa. Ja kun se on rusehtavaa, nii sehän kertoo siitä, ettei veri oo tuoretta, vaan on jonkun aikaa kohdussa jo ollutta eli 1+1=raskaus!
Basse: Usko pois vaan, raskaana oot bd
Iltis: Meillä kävi silleen, että hommailtiin päivää ennen ja jälkeen oviksen sekä ovispäivänä kans. Että touhuilemaan siitä vaan.
Tsemppiä jokaiselle täällä ja anteeksi, etten kommentoinut jokaiselle.
se tuhru loppui saman tien. Eli voisko olla sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa sittens, oispa. Ei saa tollai pelästyttää vanhaa ihmistä;-)
Basseeee, teetkö huomenna uuden testin? Viiva on varmasti jo aika vahva. Minäkin testaan taas heti aamusta vaikka oonkin viikkoa liian aikaisessa, mut ei haittaa, hih.
Eviksen puolesta... Iltis sano, että oot oppikirjaesimerkki. :-) Luotetaan siihen!
Basse kyseli koska mä testaan. Mä yritän sinnitellä siihen asti, että menkat olis myöhässä. Katotaan maltanko... Viimeks en malttanu ja oli niiiiiiin kamala pettymys se nega. No katotaan. Olis pitäny ovis tikuttaa sittenkin! Mut meni jo...
Evis huh! Onneks se loppu! Se oli sit sitä kiinnittymisvuotoa! NYT PIKKUMYY2 ON NAPANNUT OTTEEN!!! JEEEE!!! : ) Testiä kehiin! Ja huomenna aattelin testailla joo, toivotaan et on vahvistunut, eikä kadonnut.. jänskää.
Ninnimari, toivottavasti sulla tulee plussaa :) Plussapuhureita sinne!
ON: Mahaviiltelyt loppuneet, kauhea väsy ja hirmunen nälkä kokoajan. Semmosta poltetta mahassa jos vähänkin tulee nälkä, ei kiva. Mut jos tää nyt on sitä mitä toivon, niin ei haittaa kyllä olleskaan!
Tässä uusi kuumeilija, jos täällä on vielä tilaa.
Elikkä toinen lapsi olisi haaveissa. Esikoinen on syntynyt 11/09. Ehkäisy jätettiin pois 3kk sitten, ei ole vielä mitään tapahtunut odotellaan innoilla.
Ikää minulla on 23 ja miehellä 25. Ja kiertovälistä voin sanoa että ei hajuakaan välillä 26 tai sitten 31 aikaa vaikeata sanoa vielä ei ole varmaan hormoonit tasantuneet.:)
Kiitos ihan hirveesti kaikille tuesta! Te ootte kyllä ihan parhaita! (=
Ja tosiaan pelkona on että vievät kaikki koska tämä ei ole ihan eka kasvain joka multa on löydetty (1,5 vuotta sitte mutta paikka on eri) eli tosissaan pelkään että tää voi olla syöpä... ja sit ne vie kaiken ja siinä vaiheessa ei ole enää muuta toivetta ku että henki säilyis.. Mutta toivon että on vaan sattuman kauppaa että löytyvät näin peräkkäin. Munasarjasyöpä arvot ottivat heti ja ne oli vielä ihan ok eli onneksi ollaan ajoissa liikenteessä..
Eve oon muuten ihan varma että se oli kiinnittymistä ja nyt tosiaan otti kiinni sen verran syvältä limakalvoa että kiinni on ja pysyy!!
tottakai mahtuu mukaan, meillä on niin mahtiporukka ettei mitään rajaa. Mukaan kuumeilemaan ja piinailemaan vaan. Ja plussatuulia sinullekin.
Basse, tulehan heti aamulla kertomaan kuinka paljon viiva on vahvistunut. Torstai on toivoa täynnä.
En kyllä usko, että mulla vielä pitkään aikaan näyttää testi mitään jos kerran toi blastokysti-alkio kehittää hitaammin sitä istukkahormonia.
Iltis, onko sulla tarkempaa tietoa tuosta blastokystin kiinnittymisestä/istukkahormonin määrästä? Noin ne vaan klinikalla väitti.
Choco, piti vielä kysymäni, että mikä kierron vaihe sulla nyt on menossa? Eli onko kohta testin paikka?
Nyt meille kaikille plussaa please ja täti lähtee nyt sinne ulkomaan reissuun..
Ja ihanaa iltaa.
Mulla on UUS ihana mekko Marimekosta, ihana, Kaste-niminen, musta-valkoinen, niin makee mustan alaosan (leggarit, tiukat ohkasemmat farkkutyyppiset jne) ja korkosaapikkaiden kanssa. JOpa itelle tuli hyvännäköinen olo, kun ystävä huokaisi sovittaessani sitä :). Ihana ilta. Muutakin tarttu kassiin, se on selvä. Piristykseksi. Ja hei, on mulla muutakin: OVISPLUSSA! Eilen oli toisella tiulla selkee, tänään se haaleempi, mutta nyt tuo liuskatesti on selvä vahvempi ku kontrolliviiva. Mutta paha juttu: seksiä ei mahista touhuilla 2 päivään. Eli eilisen on oltava se lasti, jos on ollaksensa...hööh. MUTTA2: mun tissit on nyt jo arat, onko siis sittenkin eilen ollut ovis. Eilen oli limaa, tänään ei juuri mitään. No, pähkäily ei täsät miksikään muut, pe myöhään illalla tai la mahis seksiin...kannattaa kai sitä koittaa?
EVE: No niin, enks mä sanonut ;). NHt vaan lepoa ja toiveet kuiskaten tontuille. Peukkuja ja liimaa kasapäin. Muista foolihappo nyt.
MINNI: Ikäviä uutisia. Sanoiko se lääkäri mitään, millainen kasvain on kyseessä? ONko kysta, nesteen täyttämä tai kunnon kasvain, ei nesterakkula? SE voi hyvin olla myös keltarauhasvaiheesta jäänyt kysta, ne on aika tavallisia ja todella KIPEITÄ. Aiheuttaa vaivaa jos vaikka mitä.
BASSE testaakko huomenna vielä? Vaikka plussa on plussa, se siitä :).
ILTIS kp 16 ja sama litania ku aikaisemmin
Joo heti ekana ku sen ultrassa näki niin sano että: oho onpa erikoisen näköinen, ei tää ainakaan missään nimessä mikään hormonien aiheuttama kysta ole, se on ehdottomasti leikattava. Mä oli jo siinä vaiheessa ihan kauhusta jäykkä... Ne ei sit yhtään ajattele mitä suustaan päästää... Niin eli oli siis kunnon kasvain kaiken lisäksi lokeroitunut (eli parissa osassa) ja suurempi osa oli epämääräistä rösöö täynnä.. Oli siinä sitte kiva lähteä yksin kotiin ajamaan... ei mitään hajua miten kotio asti pääsin.. Tääkin on välillä ihan hiton kipeä... ei tosin aina mutta joskus repii niin ettei panacodikaan auta.
Solurykelmä-asteella oleva alkio saavuttaa kohdun noin neljä päivää hedelmöityksen jälkeen.Eli tässä kohdasssa sinulla saattaa mennä myös 2-4 päivää ennen kuin on valmis kiinnittymiseen. Pian kohtuun saapumisen jälkeen rykelmän sisään avautuu nesteen täyttämä ontelo (blastocele), ja solurykelmää kutsutaan nimellä alkiorakkula eli blastokysti. Tällä menee vielä päiviä ennen varsinaista tarrautumista. Eli se on aika faktaa, että normaalissa hedelmöityksessä siittiö kohtaa muniksen, ne yhtyy, alkaa jakautuminen hurjaa vauhtia. Tämän jälkeen se liikkuu hiljallene kohtua kohdin, matkaan menee tavallisesti aikaa hedelmöittymisestä n. 4-8pv, yksilöllisesti. Eli 5-9 pv oviksesta.Tämän jälkeen se kiinnittymisprosessi alkaa, se tarraa limakalvoon, kiinnittyy (tähänkin jopa voi mennä 2 vrk parhaimillaan) ja heti sen lopullisen "touhun" jälkeen alkaa tuottaa HCGtä.Ennen kuin HCG on mitattavalla tasolla menee ainakin vuorokausi, joillain kahdesta 5 vuorokauteen, enemmänkin. Näissä voidaan sanoa vain osviitta noin-lukema. Valitettavasti ;).
ON yhteensä: lasketaan pitkän kaavan kautta koska kyseessä PAS (vieraampi juttu minulle). 4-5 vrk siirrosta kiinnittymiseen, sitten kiinnittymisvuotelu ja nipistelyt?,lämmöt nousee, kun k-rauhashormonia alkaa erittyä lisää. Joillain raskaus nostaa entisestään ovulaation jälkeistä lämpöä, hyvä merkki ;). HCG on alkanut erittyä kiinnitt. jälkeen, vuodon kanssa oletettavasti samoihin aikoihin, porautuminen on tapahtumassa ainakin tässä kohtaa yleensä eli voit alkaa miettiä testaamista muutamien pv kuluttua. HUomenna on varmaan turhan aikaista, samoin ylihuomenna, mutta perjantaina voi hyvinkin olla joku haamu, jos on ollakseen. Ja sekin tosi varhainen, jos oikeen laskee asiaa. Olettaisin että siirrosta 11-14 pv saisi varmimmin sen plussan, takuuta ei toki ole.
Selostusta, lähteenä omat luennot, niiden lähteenä erinäisen opukset, väitöskirjat ja tutkimukset. Plaah plaah.
ILTIS jälleen taas
Kylläpäs sulla luminainen kävi aikamoinen tuuri, että juuri kun aloittamassa hoidot niin tärppää luomusti! Oikein hurjasti onnea sulle sekä myös Basselle!! Ja kiitos teille kaikille onnitelijoille ja tsemppaajille! :) Ja kyllä se Basse siitä vahvistuu. Ja minnille pahoittelut, mutta hyvä että asia selvisi nyt, toivottavasti ajoissa! Jaksamista sinulle!
Mä tein tänään neljännen(!!!) testin, niinkuin viimesenä varmistuksena, Clearbluen digitalilla ja näyttöön todella tuli teksti raskaana 1-2. Kai se nyt on itsekkin uskottava todeksi! Tänään siis oli maaginen tädin pitäis tulla -päivä ja siitä selvittiin siis hienosti kuivin housuin :D jomotusta ja särkyä on alavatsalla melkein koko ajan, joten ei oikein unohda hetkeksikään tätä siunattua tilaa. Mutta ihanaa et on jotain oireita niin tietää et siellä todella tapahtuu jotain! Nyt vaan kovasti toivotaan että kaikki sujuu niinkuin pitää..
Mä en aio vielä teitä jättää, pakko käydä seurailemassa miten kaikilla sujuu! Paljon paljon oviksia, plussamyräköitä ja tarrasukkia nyt tähän kiertoon!
Puhallellen Viiwi
Pakko vielä tulla kerran:
Mun yourdays.com sivut antaa hedelmällisiksi päiviksi normikierron mukaan eilisestä sunnuntaihin, eli toivoa on??? Mihin tässä enää uskoa? Että ovulaatio ois la (epäilen kuitenkin pe) ja vielä pe-la ehtis duunaamaan :D. No, kattellaa, jännittää saa taas.
VIIVILle vieläkin onnea hurjasti!
MINNI: VOi hitsi. Toivotaan kuitenkin, että saavat pois kasvaimen kokonaan, sen jälkeen sitten uutta yritystä. En jaksa uskoa, että olisi syöpää, peukkuja kovasti sulle!
ILTIS ja hyvää yötä, nyt enää sano mitään tänään.
Jos se on kiinnittymis vuotoa? Tai lugeista johtuvaa? Tai jotain? Ei kuitenkaan kirkasta verta, niin kauan kai kaikki ok? Eihän se täti voi tulla!!!!!!!!!! :@@@@@
Tuu heti kertomaan miten käy, ja mitä klinikalta sanotaan!