***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
Olen jo muutaman kuukauden lueskellut näitä kuukausipinoja ja odotellut sitä elokuisten aloitusta, ja nyt vihdoin sen bongasin! Olen 27v ja mies 30 ja pillerit jätettiin pois kolme päivää sitten :) Nyt sitten odottelen tyhjennysvuotoa ja sen jälkeistä ekaa yrityskiertoa. Hui!
Sikäli tilanne on tylsä, että mies jäi juuri työttömäksi, ja varsinaista yritystä pitää siirtää... Ei uskalla yrittää ennen kuin toisella on töitä, oma työsopimus jatkuu kesän loppuun ja tulevaisuudesta ei ole mitään tietoa. Tuntuis liian uhkarohkeelta alkaa yrittää, kun taloudellinen tilanne on niin himputin epävarma. Vaikka tiedän kyllä, että mun kropalla pikainen raskautuminen on enemmän kuin epätodennäköistä, mutta nyt ei ole hötkyilyn aika (miehen sanoja lainatakseni) :)
Nyt siis sormet ja varpaat ristiin, että mies saa nopsasti töitä että saadaan virallinen yritys alulle. Siihen asti mennään kyllä ilman ehkäsyä, mutta tärppipäiviä vältellen.
Tsemppiä kaikille tähän kiertoon!
Uuve
Moi uudet ja vanhat palstailijat!
Ilmoitan teille taustailevani täällä, sillä kirjoitusinto on tällä haavaa vähissä; megakierto meneillään. Kiva kuitenkin teitä muita seurailla. :)
Aloitan omanapaisesti. Kp:t kalenterista katsottuna on tänään 40. Tätiä ei mailla halmeilla, joten jos se sieltä nyt joskus (~20pv:n sisään) päättää ilmaantua, niin tänne elokuisiin kuuluisin.
Raskaustesti verestä tehtiin tosiaan kp33, ja negaa kuulemma näytti. Tapaan toisella asialla lääkärin perjantaina, joten sitten varmistan nuo tulokset (harvinaista toivoa negaa, mutta sen tk:n puhelimeen vastanneen tätin vastauksen jälkeen olen juhlinut ja käyttänyt luontaistuotteita).
Varmaan pitäis alkaa varailla tän kiertohäiriön vuoksi lääkäriä. Vauvautumisyrityksessä tämmöset kierrot jonkin verran ottaa päähän, kun yk1 oli sopivasti 29pv:n mittainen. Oma hormonitoiminta kyllä aina ollut jotain sekopäistä...
Uuve, peukkuja miehen töiden hakuun! Vauvakuumeilu on kivaa, vaikka jokseenkin stressaavaa.
Luminainen84, ei sillä, että olis kiva, että molemmat ollaan pudottu tänne, mutta on kivaa jatkaa jännäilyä kanssasi. :) Peukkuja tähän kiertoon!
Fibsu, toivottavasti toimisi vanhalla kaavalla. :)
nieve // kp40 - esikon yk2
Kesäkuisissa kirjoittelin tätin tulemiseen saakka ja koska kiertoni ovat megapitkiä niin viime pe alkaneiden menkkojen myötä la menis nyt sitten elokuulle jos tärppi käy.
Miij:Harmillista,että olet edelleen tätiä vailla. Kunpa se nyt pikaisesti sinne löytäisi!
Omaa napaa:täällä on kp5 ja täti hipynyt ;) Sain clomifen lääkityksen rakkuloita kypsyttämään sekä kiertoani tasoittamaan. Toisen tabletin tänään nappasin ja todella toivon,että tällä olisi sama vaikutus kuin kuusi vuotta sitten kun jäin clomifen sekä terolut lääkitysten avulla odottamaan esikoistani
HEIPS!
Joo täti tosiaan kurvas paikalle niinku aavistin.. Lumi kysyit tota tero hommaa niin söin ekan kerran viime kierrolla annoksella 1 tabl kerran päivässä. Aiheuttaa muuten aivan järkyttävät tissi kivut mut kierto oli nyt sen 27 pv.. Jee ja syön sen 15-25 päivät. Menkat on vaan nyt ihan järkyt... mä vuodan ihan kuiviin(yök sori XD) Eli limakalvo ainakin on ollut paksu (= No joo aloin syömään siis liian lyhyeen kiertoo (joka toinen 6 kk sisällä 22pv.)
kp 2/22-27 yk 11 (esikoinen)
ehdin jo toivoa vaikka mitä mutta plääh... kp 2/28-31 yritystä nyt 6.
Oon jokseenkin turhautunut tähän hienoon suomalaiseen terveydenhoitoon. Tietoturvasta ei oo tietoakaan, kun sillon veritestissä kävin, niin siinä tiskilläkin vaan toiselle huuteli minun nimeltä ja että "niin, raskaustestiin!" >:/
Nyt sit yritin varata aikaa lääkärille, jotta täti joskus eksys tännekin niin, "Joo. Marraskuun puolväliin ois eka aika, kun täähän ei kiireellinen asia ole!" Prkl! Eihän se sit vasta ookkaan kun kp60+. Teki mieli sanoa, että kyllä tää kuulkaa aika kiireellinen on, kun on kuumeilu pahimmillaan!
Niin, että tänne pudonneet, olkaa vaan onnellisia niistä menkoistanne, teillä on sentään edes mahdollisuus tulla raskaaksi. :/
nieve // kp43 - esikon yk2 (yk1=29)
ps. Oispa joku kaveri lääkäri...
millaista kohtelua olet saanut miij!!
Itse soittelin silloin suoraan gynen hoitajan numeroon ja sain sitä kautta sitten soittoajan suoraan gynelle.
Nyt on viimeinen clomi tänään napattu ja nyt sitten jään hautomaan :D
Toivon todella,että sinullakin tilanne selviää.
Suuntaan taikka toiseen.
Paljon voimia!!!!
Minny kp9/37-39 yk4
miij saanut tympeää palvelua. Toivottavasti sitten se lääkäri on asiansa osaava ja mukava.
Itsellä ei mitään uutta. Kp 12 meneillään. Ei tuntemuksia suuntaan tahi toiseen. Joka toinen päivä ois tarkoitus "yrittää" ja sit jos tulis jotain ovistuntemuksia, niin päivittäin. Täytyy kyllä sanoa, että pientä suorittamisen makua on tässä hommassa. Sama homma oli esikoisen kanssa ja täytyy nyt vaan luottaa, että se ovis vielä tän vuoden puolella tulis... Tsemppiä kaikille!
.. Heinäkuisista, jossa alottelinkin vasta ensimmäiset kirjoitteluni, mut "tuntuu" jo ihan kodilta tämä paikka.. :-)
Kp siis 1/24-ei hajuakaan, yk 4
viime kierto siis tosi outo, 32pv, normaali on 24..
Uskaltauduin kirjoittamaan ja tulla teidän joukkoon kuumeilemaan. Meillä haaveillaan esikoisesta ja toinen yrityskerta nyt menossa.
Pilleri lopetin syyskuun puolessa välissä eli ensimmäiset luomumenkat "kärsitty" ja onnekseen kierto ei muuttunut pillereiden ajoilta. Edellinen ovis sattui harmikseen keskelle viikkoa mitä ei tullut hyödynnettyä miehen töiden takia (mies arkipäivät tien päällä). Onneksi seuraava ovis sattuisi sopivasti lomamme alkuun (jos kierto ei mene kovin sekaisin), joten jospa tulis käyettyä hyödyksi.
Eli nyt kp 6/28
Heipat kaikille, olen taustaillut näitä kuukausiketjuja jo pitkään ja nyt aattelin, että miksipä en hyppäisi taas mukaan vaihtamaan kokemuksia ja saamaan vertaistukea :)
Tilanne on tällä hetkellä hyvin epätoivoinen ja senkin takia olen vain taustaillut. Meillä siis pillerit jätetty jo joulukuun 2009 alussa, mutta ei vieläkään mitään ole tapahtunut... suututtaa ja itkettää ja pelottaa eikä asiaan oikein haluaisi totuuksia saadakaan... Ongelma taitaa näillä näkyminu olla minussa, sillä luonnollinen kierto ei ole palautunut ehkäisyn jälkeen lainkaan. Syyskuussa sain keltarauhashormoonia kierron käynnistämiseksi + clomit. Vuoto tuli ja söin clomikuurin, mutta tämän jälkeen ei mitään... Ja testikin se ainainen nega. En oo uskaltanu soittaa gynelle... Pitänee maanantaina soittaa. Mikä ihme minussa on vikana??? Miten näin luonnollinen asia voi olla näin julmetun hankalaa ja vaikeaa, kysynpä vain..
Minny, sulla ilmeisesti on aiemmin clomit tuottaneet tulosta? Kertoisitko kokemuksia? Oliko mitään oireita tms?
Miij, mullakin siis ollut megapitkät kierrot... tiedän tunteen kun toivoo edes niiden menkkojen alkavan! Tosiaankin tuntuu, että eihän tässä voi edes yrittää kun oma kroppa on niin pihalla kaikesta! Turhauttaa.
Mutta tsemppiä meille kaikille ja toivon todella, että mahdollisimman moni saa valoa pimeään syksyyyn ja talveen kun pienokainen ilmoittaa tulostaan :)
tuleminenhan ei ole mitenkään "helppoa" ja varmaa. Jostain luin, että jokaisessa ovulaatiossa on 15 % todennäköisyys tulla raskaaksi. Tämä ilmeisesti sisältää todennäköisyyden hedelmöittyä ja todennäköisyyden, että alkio jakautuu ja pysyy kiinni kohdussa. Keskenmenon todennäköisyys on alussa siis erittäin suuri ja paljon keskenmenoja tapahtuu niin alussa, ettei henkilö edes tiedä olevansa raskaana. Esim. Basbartuullahan on voinut näin käydä.
Sitten kun meillä kaikilla aikanaan tärähtää plussa tikkuun, niin voidaan olla kiitollisia ja onnellisia.
kp 13 eikä mitään uutta raportoitavaa olostani.
käy meidän tiemme. Miehes sperma-analyysin tulokset tulivat ja normaaleja siittiöitä on vain 1%, joten luomuvauva olisi lottovoitto.
Ja itsellä menee jo kp 8 ja vuoto jatkuu yhä... eli taitaa olla minussakin vikaa.
Elämä on aika kummallista, on niin paha mieli... Mahtaakohan meille siis tulla koskaan vauvaa...? Onko jollain muulla kokemusta? Plussatuulia muille, meille sitä ei tässä kierrossakaan siis voi tulla...
-Lumi-
siirryin minä, eli menossa kp 6/26 ja olen vakaasti päättänyt, että tästä kierrosta tulen raskaaksi :D Kaiken maailman konstit otetaan käyttöön, jospa tuo vaikka auttaisi.. Seuraavasksi odotellaa taas ovista ja päätin kokeilla ovistikkuja, mikäli ne aikoo saapua tän viikon aikana,kun tuo postin kulku taitaa tökkiä tällä hetkellä..
Tsemppiä Luminaiselle, toivottavasti pääsette hoitoihin pian!
Viiwi yk 6
Tervetuloa mukaan uusille ja samalla pahoittelut tänne tippumisesta.
Jasmiin;Joo,mulla on nyt toinen kerta kun käytössä on clomit.
Esikoista kun yritettiin 6vuotta sitten tarvitsin niitä kypsyttämään rakkuloita (samasta syystä ne käytössäni nytkin) ja silloin oli myöskin terolut lääke. Nuo kun määrättiin niin tehtynä oli myöskin ssg-tutkimus.
En muista viime kerran oireista muita kuin rintavarustuksen kipeytymisen, olivat hassusti rintalihaksia myöten arat ja alavatsalla kipuja silloin kun lääkettä otin ja myöskin oviksen aikaan.
Samat oireet ovat olleet nytkin.
Yllättävän pieniä oireita kuitenkin.
Minulla on vain kokemuksistani hyvää sanottavaa lääkkeestä. Edellisen kerran söin sitä vain yhden kierron kun jäin odottamaan esikoislastamme ja nyt onkin sen puoleen sitten taasen toiveet korkealla.
Mikäs sinun tilanteesi tällä hetkellä on??
Luminainen:Voih, oikein kovasti lähetän virtuaalihalauksia ja voimia eteenpäin. Voin vain kuvitella harmitustasi.
wiiwi:Oikealla asenteella liikkeellä :)
Omaa napaa:Olen tikuttanut ovista ja viivat vain vahvistuu =)
Olotkin on tosin alavatsalla sen mukaisetkin.
Jokseenkin on pahemmat kivut alavatsalla nyt kuin normaalisti oviksen aikoihin,mutta oletan sen johtuvan popsimistani clomeista.
Minny kp14/37-39 yk4
Eli ei mun pikkumyy jaksanut tarrata kiinni ja täällä taas ollaan. Takana viisi inssiä, yksi IVF, josta viime kierrossa yksi tuoresiirto, joka ei siis halunnut tarttua kiinni. Toinen vielä pakkasessa ja tarkoitus siirtää tässä kierrossa sikäli mikäli selviää sulatuksesta ja oma limakalvo on hyvä. Taas jännittämistä kerrakseen.
Tehdäänpäs nyt tästä kuusta sitten se paras joukkoraskautumiskuukausi, eikös vaan?!
Evis kp3/30
että tipuit Evis tänne. Toivottavasti tää olis just se kuukausi, kun raskaus onnistuu. Sulle kyllä toivoisin kovasti vauvan odotusta - tietysti kyllä meille kaikille.
Kp18 menossa ja tuntuu, että ei ole ovista vielä ollut. Edellisessä raskaudessa ovis oli jotain 24-30 päivien kohdalla vasta. Toivottavasti tulis nytkin, eikä jättäisi kokonaan tulematta. Edellinen ovis mulla on ollut toukokuussa.1
Minäkin tänne teidän joukkoon työntyisin. Yk9 alkamassa. Taas olin niin varma, että nyt on tärpännyt. On yököttänyt kovasti tämä viikko, on väsyttänyt, on palellut, on pissattanut, on janottanut, on olleet tissit arat ja ison tuntoiset, on ollut paineen tunnetta alamahalla, on ollut vetistä valkkaria - mitähän vielä? - ai niin, on huimannut, on ollut raskautunut olo, on tuntunut, että nyt se onnisti. Silti kolme negatestiä tehty ja täti jo ovella koputtaa (ruskeaa tuhrua tuli aamulla paperiin, sitä tulee yleensä muutama päivä, ennen kuin menkat kunnolla alkaa). Miten sitä voikin olla niin tyhmä, että joka kuukausi uskoo noita mukamas raskausoireita?!?!?! Ei ne mitään raskaus oireita ole, ne johtuu hormooneista, jotka heikentää keltarauhasta ja aloittaa vuodon. Tekee samanlaisia oireita, kuin alkuraskaudessa. Se vain, että mulla on jo kolme raskautta takana, joten luulisi jo munkin uskovan, että ne oireet alkavat vasta, kun kiinnittymisestä on pari-kolme viikkoa. Siis mulla näin, jollain toisella voi elimistö toimia toisin.
No joo, mutta siis taas on tiputtu. Kovaa ja korkealta. Mutta periksi ei anneta! Elokuun vauva olisi kyllä ihan kiva!
Tervehdys! Tipahdin tanne Heinakuisista, ja samoissa fiiliksissa Viiwi82n kanssa, talla kierrolla aion tulla raskaaksi! Greippimehut, ovistikut sun muut on hankittuna, joten ei kun kierto alkuun ja menoksi! Tama olisi viela 100% ideaalinen ajankohta monista eri syista, joten toivottavasti vauveli on vain odotellut juuri tata ajankohtaa ennen kuin ilmoittelee tulostaan (heh) :-)
Pumpkin
kp2/25-28, yk 4
Olen lueskellut kesä- ja heinäkuisten ryhmiä, mutta päätin nyt itsekin kirjoittaa tänne. Toista lasta yritetään ja toinen kierto on nyt menossa, jonka aikana yritetään. Kärsin todella pitkistä kierroista ja ovulaatio tapahtuu myös harvoin. Kierto katkaistaan Teroluteilla noin 6-7 viikon kohdalla, jos kuukautisia ei ole tullut siihen mennessä tai raskaus alkanut. Toivotaan, että omat hormonit lähtisivät toimimaan ja ovulaatio tapahtuisi. Nyt on menossa kp 9 ja ovista odotellaan. En jaksa tikuttaa ovista, kun tää on niin epävarmaa. Voin vain ajatella, että tärppäsihän se esikoinenkin, vaikka tilanne oli täsmälleen tämä sama kierron ja Terolutin osalta. Esikoinen syntyi 11/09 eli kohta vuoden vanha.