Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi pari "vakiintuneempi"?

Vierailija
25.10.2010 |

Pari 1: Yhdessä kuusi vuotta, yhdessä asumista yli neljä vuotta, ei kihloissa/naimisissa, ei lapsia

Pari 2: Yhdessä 1,5 vuotta, yhdessä asumista vuosi, kihloissa, ei lapsia

Kumpi pari on teidän mielestänne ns. vakiintuneempi?

Meidän suvussa on tilanne, että minä ja mieheni ollaan tuo pari 1 ja sisko miehineen pari 2. Suvussani siskoani ja miestään pidetään ja kohdellaan "vakiintuneempana" kuin minua ja miestäni, mikä on mielestä hassua, koska ollaan oltu yhdessä huomattavasti kauemmin kuin siskoni :)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat asutte avoliitossa.

Sinä olet asunut kauemmin, huomattavasti.

Mutta mitä merkitystä sillä on mitä muut teistä ajattelee?

Vierailija
2/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat asutte avoliitossa.

Sinä olet asunut kauemmin, huomattavasti.

Mutta mitä merkitystä sillä on mitä muut teistä ajattelee?

kunhan iltani ratoksi kyselen :) Viime kesänä hääkutsun sain vain minä ilman miestä, mutta siskoni miehensä kanssa, ilmeisesti vain sen takia, kun ovat kihloissa. No ei haitannut, koska kutsuja ei ollut mitenkään läheinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mielipiteeseeni vaikuttaa ehkä oma tilanteeni eli yhdessä yli 20v josta yhdessä asumista reilut 18v, kaksi lasta.

Mutta: siskoni on vakiintuneempi, koska hän on ollut yhdessä miehensä kanssa 3v, josta kihloissa noin vuoden, yksi koira, ja hääpäivä kerrottu.

Mutta ei se mitään. Sisko on siis vakiintunut, mutta minä pikkusiskona olen vielä villi ja vapaa.

Vierailija
4/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä kihlat tai kuuden vuoden yhdessä asuminen. Noista kumpikaan ei ole mitenkään sitovaa tai niiden lopettaminen vaadi käytännössä yhtään mitään. Eli noilla perusteilla arvioisin siitä, miltä pari vaikuttaa yhdessä, en laskisi vuosia.

Vierailija
5/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä miehestäsi.

Kihlautumisellahan ei nykypäivänä ole mitään merkitystä. Monethan menee kihloihin sen kummemmin asiaa ajattelematta. Tosi harvalle se on 'lupaus avioliitosta'.

Vierailija
6/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te taas ette ole sitoutuneet muuhun kuin yhteiseen asumiseen, voisitte olla kaksi kaverusta tai pää- ja alivuokralainen.

Vierailija
7/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuo kihlaus tuo tasoitusta toiselle parille. Sori vaan.

Vierailija
8/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloissa, kohta aviossa...

Miksi ykköset ei ole menneet eteenpäin?

Vierailija
9/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin menemistä on joku avioituminen? Ei se nykypäivänä merkkaa yhtään mitään, ei ole mikään häpeä pettää ja jättää puolisoaan vaikka kuukauden kuluttua häistä, koska se on nykyisin niin tavallista. Jos pariskunta vaikka periaatteellisista syistä vastustaa rinkuloita ja kirjallisia sopimuksia ja on 50 vuotta yhdessä, niin siltikään he eivät ole mitään muuta kuin kämppiksiä? Kun taas kaksi vuotta naimisissa ollu ja sitten eronnut pari ovat selvästikin olleet paljon rakastuneempia?

Vierailija
10/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme ei muuttuisi siinä mitenkään, joten miksi avioitua?

ap

Vierailija
11/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohtelu "vakiintuneena"? Eikö miestäsi kutsuta sukujuhliin tms? Kuinka laaja piiri on suku ja ovatko kaikki samaa mieltä? Entä miehesi suku tai teidän ystäväpiirinne -pidetäänkö teitä sielläkin vähemmän "vakiintuneena"? Mitä väliä tällaisella asialla on, siis sillä mitä muut teidän suhteestanne ajattelevat?

Tuli mieleen, että ehkä sinun sukusi on kollektiivisesti sitä mieltä, että siskosi mies on kivempi ihminen kuin sinun miehesi. Sille asialle sinä et voi mitään.

Vierailija
12/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon mies on miellyttävämpi suvun mielestä, ja se verhotaan tuohon vakiintumiseen. So simple!

Vierailija
13/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap muuten mies vai nainen? Sitä ei varsinaisesti missään sanottu. Jos ap on nainen, niin suku on outo, jos mies, niin ne on vaan ihmeissään.

Vierailija
14/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieheni kymmeniä, mutta voihan olla, että silti osaavat päättää, että siskon mies on kivempi :) Äitini ja mummoni ovat kyllä sitä mieltä, että minun mieheni ainakin on kiva, koska ovat niin monesti sanoneett...

Isäni on sitä mieltä, että miehessäni täytyy olla jotain vikaa, koska ei ole vielä kosinut minua. Lisäksi väittää jostain syystä, että olen kateellinen siskolleni, koska hän on "päässyt" kihloihin (mitä en ole). Isääni siis vaivaa paljon, että en ole kihloissa.

Lisäksi jostain syystä tuntuu vaan, että siskoni suhde otetaan vakavammin kuin minun, en vain tiedä miksi... Ja haluan vielä sanoa, että asia ei vaivaa minua, kunhan kyselin!

ap

Vierailija
15/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykypäivänä kihloihin meno ei monellekaan merkkaa mitään. Kuka tahansa, 15-vuotias räkänokkakin voi mennä kihloihin vaikka 1kk seurustelun jälkeen. Silloinko muka on "vakiintunut"? Räkänauru...

Vierailija
17/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin minusta on yksinkertaisesti sitä vakiintuneempi mitä kauemmin on ollut yhdessä ja etenkin asunut yhdessä, mutta mitä väliä?

Vierailija
18/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari, joka on pitempään ollut yhdessä. Jotkut menevät innoissaan alkuhuumassa kihloihin jo parin viikon jälkeen, mutta ei se minusta tee parista vakiintunutta. Aika on ainoa määräävä tekijä, koska ei siinä lyhyemmässä ajassa opi kuitenkiaan tuntemaan toista yhtään sen paremmin, vaikka olisi useampikin sormus sormessa.

Mutta, mutta, joillekin ihmisille kihlaus on vielä merkityksellinen asia, yleensä iäkkäämmät ajattelevat näin ja sitä käsitystä ei edes kannata yrittää muuttaa. Jos pidät tilannetta huvittavana, niin hyvä sinun kannaltasi, turhahan sinun olisikaan toisten mielipiteistä vetää hernettä nenään!

Vierailija
19/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä yhdessäasuminen ei aina merkkaa vakiintumista. Monesti käy niin että pitkä avoliitto päättyy kun suhde jämähtää paikoilleen. Sitten kun löytyy se kumppani, jonka kanssa halutaan perustaa perhe, suhde voi edetä nopeasti vakavaksi, kun molemmat tietää mitä tahtoo.

Vierailija
20/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitä mutta tämä nyt on yksi turhimmista pähkäillyistä.